BibTex RIS Cite

Teaching Vocabulary

Year 2007, Volume: 27 Issue: 1, 141 - 153, 01.03.2007

Abstract

Oral and written communication skills especially understanding and expounding main language skills effected by and depend on vocabulary. Teaching and learning vocabulary is very important phase in language obtain. And using language skills effective depend on wealthy vocabulary. By that study aimed to do well upon vocabulary teaching and learning and also, Turkish course books are evaluated.

References

  • Akyol, H. (1997). Kelime Öğretimi. Millî Eğitim, (134), 46-47.
  • Akyol, H. (1998). Kelime Tanıma ve Okumaya Etkisi. VII. Ulusal Eğitim Bilimleri Sempozyumu Bildirileri, Konya: Selçuk Üniversitesi Yayınları. C.I, s.677- 684.
  • Alperen, N. (2001). Türkçe Okuma ve Yazma Eğitim Rehberi, 7. Baskı, Ankara: Alperen Yayınları.
  • Aygün, M. (1999). Yabancı Dil Dersinde Sözcük Öğretimi ve Sözcük Dağarcığını Geliştirme Teknikleri. Dil Dergisi. (78), 5-16.
  • Başaran, M. (2003). İlköğretim 4. Ve 5. Sınıflarda Öğretmenlerin Türkçe Derslerinde Öğretim Materyalleri Kullanma Durumları, (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Göğüş, B. (1978). Orta Dereceli Okullarımızda Türkçe ve Yazın Öğretimi. Ankara: Gül Yayınevi.
  • Güleryüz, H. (2002). Yaratıcı Çocuk Edebiyatı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Harris E.J. ve Sipay E.R. (1990). How To İncrease Reading Ability, A Guide To Developmental And Remedial Methods, New York: Longman.
  • Harris E.J. ve Sipay E.R., (1990). How to İncrease Reading Ability, A Guide to Developmental and Remedial Methods, Longman: New York.
  • Kantemir, E. (1997). Yazılı ve Sözlü Anlatım. Ankara: Engin Yayınevi.
  • Karatay, H (2004). İlköğretim II. Kademe Türkçe Ders Kitaplarının Ortak Kelime Kazandırma Yönünden Değerlendirilmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Korkmaz, Z (1992). Gramer Terimleri Sözlüğü, Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • Mc.Cullough, M. C. (1974). Preparation of Textbooks in Mother Tongııe: A On ide far Those Who Write and Those Who Evalııate Textbooks in Any Langıtage. New Delhi: National Institute of Education.
  • Özbay, M. (2003). Öğretmen Görüşlerine Göre Ankara Merkez İlköğretim Okullarında Türkçe Öğretimi. Ankara: Gölge Ofset Matbaacılık.
  • Phelivan, A. (2003). Türkçe Kitaplarında Sözcük Dağarcığını Geliştirme Sorunu ve Çözüm Yolları. Dil Dergisi. (122), 84-92
  • Sever, S. (2000). Türkçe Öğretimi ve Tam Öğrenme. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Torgesen, J.K. (1986). Computers and cognition in reading: A focus on Decoding fluency. Exceptional Children. October, (53), 157-162.
  • Tosunoğlu, M. (1998). İlköğretim Okullarına Başlayan Öğrencilerin Okuma Yazmayı Öğrenmeden Önceki Kelime Serveti Üzerine Bir Araştırma. Ankara: Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayımlanmamış Doktora Tezi).
  • Tosunoğlu, M. (1999). “Kelime Servetinin Eğitim Öğretimdeki Yeri ve Önemi”, Millî Eğitim Dergisi, 144: 71–73.
  • Tosunoğlu, M. (1999). Kelime Servetinin Eğitim ve Öğretimdeki Yeri ve Önemi. Millî Eğitim, (144), 71-73.
  • Türkçe Sözlük (1998). 9.baskı. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • Vardar, B. (1998). Açıklamalı Dil bilim Terimleri Sözlüğü, Ankara: ABC Yayınları.
  • Yalçın, A ve G. Ü. Yalçın. (1997). Türkçe Öğretim Yöntemlerine Yeni Bir Yaklaşım. Ankara.
  • Yalçın, A. (1996). Türkçe Ders Kitaplarının Planlanması ve Yazılması. Türk Yurdu, (107), 24-27.

KELİME ÖĞRETİMİ

Year 2007, Volume: 27 Issue: 1, 141 - 153, 01.03.2007

Abstract

Sözlü ve yazılı iletişimde özellikle anlama ve anlatma temel dil becerilerinden olan okuma ve yazmayı, hatta dinleme ve konuşma alt dil becerilerini de etkileyen faktörler arasında kelime hazinesinin önemli bir yeri vardır. Anlama ve anlatma temel dil becerilerinin etkin kullanımı kelime hazinesine bağlıdır. Bu bağlamda öğrencilere kelime kazandırma, hem ana dilini edindirme sürecinde hem de onu etkin kullanmada önemli bir yere sahiptir. Bu çalışmada kelime öğrenmenin önemi üzerinde durularak ana dili ders kitaplarında bu güne kadar kullanılan ve olması gereken kelime öğretme etkinlikleri üzerinde durulmuştur.

References

  • Akyol, H. (1997). Kelime Öğretimi. Millî Eğitim, (134), 46-47.
  • Akyol, H. (1998). Kelime Tanıma ve Okumaya Etkisi. VII. Ulusal Eğitim Bilimleri Sempozyumu Bildirileri, Konya: Selçuk Üniversitesi Yayınları. C.I, s.677- 684.
  • Alperen, N. (2001). Türkçe Okuma ve Yazma Eğitim Rehberi, 7. Baskı, Ankara: Alperen Yayınları.
  • Aygün, M. (1999). Yabancı Dil Dersinde Sözcük Öğretimi ve Sözcük Dağarcığını Geliştirme Teknikleri. Dil Dergisi. (78), 5-16.
  • Başaran, M. (2003). İlköğretim 4. Ve 5. Sınıflarda Öğretmenlerin Türkçe Derslerinde Öğretim Materyalleri Kullanma Durumları, (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Göğüş, B. (1978). Orta Dereceli Okullarımızda Türkçe ve Yazın Öğretimi. Ankara: Gül Yayınevi.
  • Güleryüz, H. (2002). Yaratıcı Çocuk Edebiyatı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Harris E.J. ve Sipay E.R. (1990). How To İncrease Reading Ability, A Guide To Developmental And Remedial Methods, New York: Longman.
  • Harris E.J. ve Sipay E.R., (1990). How to İncrease Reading Ability, A Guide to Developmental and Remedial Methods, Longman: New York.
  • Kantemir, E. (1997). Yazılı ve Sözlü Anlatım. Ankara: Engin Yayınevi.
  • Karatay, H (2004). İlköğretim II. Kademe Türkçe Ders Kitaplarının Ortak Kelime Kazandırma Yönünden Değerlendirilmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Korkmaz, Z (1992). Gramer Terimleri Sözlüğü, Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • Mc.Cullough, M. C. (1974). Preparation of Textbooks in Mother Tongııe: A On ide far Those Who Write and Those Who Evalııate Textbooks in Any Langıtage. New Delhi: National Institute of Education.
  • Özbay, M. (2003). Öğretmen Görüşlerine Göre Ankara Merkez İlköğretim Okullarında Türkçe Öğretimi. Ankara: Gölge Ofset Matbaacılık.
  • Phelivan, A. (2003). Türkçe Kitaplarında Sözcük Dağarcığını Geliştirme Sorunu ve Çözüm Yolları. Dil Dergisi. (122), 84-92
  • Sever, S. (2000). Türkçe Öğretimi ve Tam Öğrenme. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Torgesen, J.K. (1986). Computers and cognition in reading: A focus on Decoding fluency. Exceptional Children. October, (53), 157-162.
  • Tosunoğlu, M. (1998). İlköğretim Okullarına Başlayan Öğrencilerin Okuma Yazmayı Öğrenmeden Önceki Kelime Serveti Üzerine Bir Araştırma. Ankara: Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayımlanmamış Doktora Tezi).
  • Tosunoğlu, M. (1999). “Kelime Servetinin Eğitim Öğretimdeki Yeri ve Önemi”, Millî Eğitim Dergisi, 144: 71–73.
  • Tosunoğlu, M. (1999). Kelime Servetinin Eğitim ve Öğretimdeki Yeri ve Önemi. Millî Eğitim, (144), 71-73.
  • Türkçe Sözlük (1998). 9.baskı. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • Vardar, B. (1998). Açıklamalı Dil bilim Terimleri Sözlüğü, Ankara: ABC Yayınları.
  • Yalçın, A ve G. Ü. Yalçın. (1997). Türkçe Öğretim Yöntemlerine Yeni Bir Yaklaşım. Ankara.
  • Yalçın, A. (1996). Türkçe Ders Kitaplarının Planlanması ve Yazılması. Türk Yurdu, (107), 24-27.
There are 24 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Halit Karatay This is me

Publication Date March 1, 2007
Published in Issue Year 2007 Volume: 27 Issue: 1

Cite

APA Karatay, H. (2007). KELİME ÖĞRETİMİ. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(1), 141-153.
AMA Karatay H. KELİME ÖĞRETİMİ. GEFAD. March 2007;27(1):141-153.
Chicago Karatay, Halit. “KELİME ÖĞRETİMİ”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 27, no. 1 (March 2007): 141-53.
EndNote Karatay H (March 1, 2007) KELİME ÖĞRETİMİ. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 27 1 141–153.
IEEE H. Karatay, “KELİME ÖĞRETİMİ”, GEFAD, vol. 27, no. 1, pp. 141–153, 2007.
ISNAD Karatay, Halit. “KELİME ÖĞRETİMİ”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 27/1 (March 2007), 141-153.
JAMA Karatay H. KELİME ÖĞRETİMİ. GEFAD. 2007;27:141–153.
MLA Karatay, Halit. “KELİME ÖĞRETİMİ”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 27, no. 1, 2007, pp. 141-53.
Vancouver Karatay H. KELİME ÖĞRETİMİ. GEFAD. 2007;27(1):141-53.