BibTex RIS Cite

Developing an Attitude Scale towards the Lessons of School Experience

Year 2007, Volume: 27 Issue: 1, 23 - 35, 01.03.2007

Abstract

At this study, in order to evaluate the attitudes towards the lessons “school experience I” and “school experience II”, the stages of developing “ School Experience Lessons Scale of Attitude (ODDTÖ)” have been presented. The research has been performed with the total 111 individuals consisting of the fifth class students in the department of Mathematics, Physics, Chemistry and Biology trainee student teachers in Faculty of Education at Gazi University. The study has been performed in the five parts which are constituting the pool of material, receiving the opinion of experts, practice, factor analysis and computing the reliability. While constituting the pool of items, the 21 Biology trainee student teachers were asked 16 open ended questions, and they were wanted to point out their feeling and opinion about School Experience Lessons . A pool of 56 items has been performed which are directly concerned with the subjokul deneyimi, tutum, ölçekSchool experience, attitude, scale Tam Metin

References

  • Arkonaç, S. A. (2001). Sosyal Psikoloji. 2. baskı .İstanbul: Alfa Basım Yayım Dağıtım.
  • Büyüköztürk, Ş. (2004) Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. 4. baskı,
  • Ankara:Pegema Yayıncılık. Harmandar M., Bayrakçeken,S., Kıncal,R., Büyükkasap, E. ve Kızılkaya, S. (2000).
  • Kazım Karabekir Eğitim Fakültesinde Okul Deneyimi Uygulaması ve Sonuçlarının Değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi. Sayı:148. Ankara. <http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/148/1.htm> (2006, Şubat 21).
  • Kiraz, E. (2001). Aday Öğretmen - Rehber Öğretmen Etkileşimi: Mesleki Gelişimde
  • Diğer Boyut. Eğitim Araştırmaları. 5:85-92. Özgüven, İ.E.(1994). PsikolojikTestler. Ankara: PDRM Yayınları.
  • Tavşancıl, E. (2005). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS İle Veri Analizi. Ankara: Nobel Basımevi.
  • Tekeli, İ. (2004). Eğitim Üzerine Düşünmek. Ankara: T.Ü.B.A. Yayınları 2.baskı. T.Ü.B.İ.T.A.K. Matbaası.
  • Tekin, H. (2000). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Gözden Geçirilmiş 14. Baskı.
  • Ankara: Yargı Yayınları Thurstone, L. L. (1967). Attitudes Can Be Measured, Readings İn Attitude Theory and Measurement. Ed: Martin Fishbein. New York: John Wiley & Sons, Inc.
  • Toprakçı, E. (2003). Okul Deneyimi II Dersinin Teoriği ve Pratiği. Eğitim Araştırmaları. Sayı:7 146-151.
  • Topkaya, Z. ve Yalın, M. (2005). Uygulama Öğretmenliğine İlişkin Tutum Ölçeği
  • Geliştirilmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama. Cilt 1 Sayı:1-2 sayfa 14-24
  • YÖK, (1998). Fakülte-Okulİşbirliği Kitapçığı. Ankara: YÖK yayınları.
  • Yapıcı, Ş. ve Yapıcı, M. (2004). Öğretmen Adaylarının Okul Deneyimi I Dersine İlişkin
  • Görüşleri. İlköğretim-on line, 3(2), 54-59, <http:// ilköğretim-on line.org.tr> (2006,Şubat 24). EK:1 Taslak ölçek

Okul Deneyimi Derslerine Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirilmesi

Year 2007, Volume: 27 Issue: 1, 23 - 35, 01.03.2007

Abstract

Bu çalışmada, okul deneyimi I ve okul deneyimi II derslerine yönelik tutumları ölçmek amacıyla “Okul Deneyimi Dersleri Tutum Ölçeği (ODDTÖ)”ni geliştirme aşamaları sunulmuştur. Araştırma, Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Matematik, Fizik, Kimya ve Biyoloji Öğretmenliği beşinci sınıf öğrencilerinden oluşan toplam 111 birey ile yapılmıştır. Çalışma, madde havuzunun oluşturulması, uzman görüşlerinin alınması, uygulama, faktör analizi ve güvenilirliğin hesaplanması olmak üzere beş aşamada gerçekleştirilmiştir. Madde havuzunun oluşturulmasında, Biyoloji Öğretmenliği\'nden 21 öğrenciye 16 adet açık uçlu soru sorulmuş, kendilerinden okul deneyimi derslerine yönelik duygu ve düşüncelerini belirtmeleri istenmiştir. Toplanan kompozisyonlardan tutum konusu ile doğrudan ilgili ya da ilgili olduğu kabul edilen 56At this study, in order to evaluate the attitudes towards the lessons “school experience I” and “school experience II”, the stages of developing “ School Experience Lessons Scale of Attitude (ODDTÖ)” have been presented. The research has been performed with the total 111 individuals consisting of the fifth class students in the department of Mathematics, Physics, Chemistry and Biology trainee student teachers in Faculty of Education at Gazi University. The study has been performed in the five parts which are constituting the pool of material, receiving the opinion of experts, practice, factor analysis and computing the reliability. While constituting the pool of items, the 21 Biology trainee student teachers were asked 16 open ended questions, and they were wanted to point out their feeling and opinion about School Experience Lessons . A pool of 56 items has been performed which are directly concerned with the subjokul deneyimi, tutum, ölçekSchool experience, attitude, scale Tam Metin

References

  • Arkonaç, S. A. (2001). Sosyal Psikoloji. 2. baskı .İstanbul: Alfa Basım Yayım Dağıtım.
  • Büyüköztürk, Ş. (2004) Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. 4. baskı,
  • Ankara:Pegema Yayıncılık. Harmandar M., Bayrakçeken,S., Kıncal,R., Büyükkasap, E. ve Kızılkaya, S. (2000).
  • Kazım Karabekir Eğitim Fakültesinde Okul Deneyimi Uygulaması ve Sonuçlarının Değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi. Sayı:148. Ankara. <http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/148/1.htm> (2006, Şubat 21).
  • Kiraz, E. (2001). Aday Öğretmen - Rehber Öğretmen Etkileşimi: Mesleki Gelişimde
  • Diğer Boyut. Eğitim Araştırmaları. 5:85-92. Özgüven, İ.E.(1994). PsikolojikTestler. Ankara: PDRM Yayınları.
  • Tavşancıl, E. (2005). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS İle Veri Analizi. Ankara: Nobel Basımevi.
  • Tekeli, İ. (2004). Eğitim Üzerine Düşünmek. Ankara: T.Ü.B.A. Yayınları 2.baskı. T.Ü.B.İ.T.A.K. Matbaası.
  • Tekin, H. (2000). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Gözden Geçirilmiş 14. Baskı.
  • Ankara: Yargı Yayınları Thurstone, L. L. (1967). Attitudes Can Be Measured, Readings İn Attitude Theory and Measurement. Ed: Martin Fishbein. New York: John Wiley & Sons, Inc.
  • Toprakçı, E. (2003). Okul Deneyimi II Dersinin Teoriği ve Pratiği. Eğitim Araştırmaları. Sayı:7 146-151.
  • Topkaya, Z. ve Yalın, M. (2005). Uygulama Öğretmenliğine İlişkin Tutum Ölçeği
  • Geliştirilmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama. Cilt 1 Sayı:1-2 sayfa 14-24
  • YÖK, (1998). Fakülte-Okulİşbirliği Kitapçığı. Ankara: YÖK yayınları.
  • Yapıcı, Ş. ve Yapıcı, M. (2004). Öğretmen Adaylarının Okul Deneyimi I Dersine İlişkin
  • Görüşleri. İlköğretim-on line, 3(2), 54-59, <http:// ilköğretim-on line.org.tr> (2006,Şubat 24). EK:1 Taslak ölçek
There are 16 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Ahmet Kılınç This is me

Selahattin Salman This is me

Publication Date March 1, 2007
Published in Issue Year 2007 Volume: 27 Issue: 1

Cite

APA Kılınç, A., & Salman, S. (2007). Okul Deneyimi Derslerine Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(1), 23-35.
AMA Kılınç A, Salman S. Okul Deneyimi Derslerine Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirilmesi. GEFAD. March 2007;27(1):23-35.
Chicago Kılınç, Ahmet, and Selahattin Salman. “Okul Deneyimi Derslerine Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirilmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 27, no. 1 (March 2007): 23-35.
EndNote Kılınç A, Salman S (March 1, 2007) Okul Deneyimi Derslerine Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 27 1 23–35.
IEEE A. Kılınç and S. Salman, “Okul Deneyimi Derslerine Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirilmesi”, GEFAD, vol. 27, no. 1, pp. 23–35, 2007.
ISNAD Kılınç, Ahmet - Salman, Selahattin. “Okul Deneyimi Derslerine Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirilmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 27/1 (March 2007), 23-35.
JAMA Kılınç A, Salman S. Okul Deneyimi Derslerine Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirilmesi. GEFAD. 2007;27:23–35.
MLA Kılınç, Ahmet and Selahattin Salman. “Okul Deneyimi Derslerine Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirilmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 27, no. 1, 2007, pp. 23-35.
Vancouver Kılınç A, Salman S. Okul Deneyimi Derslerine Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirilmesi. GEFAD. 2007;27(1):23-35.