BibTex RIS Cite

A Study of Effectiveness and Application of Inquiry Method in a 4th Grade Science Course

Year 2007, Volume: 27 Issue: 1, 277 - 292, 01.03.2007

Abstract

The purpose of this study was to compare students\' achievement levels with the effects of Inquiry and traditional teaching methods in the unit of Diversity of Living Things at the 4th grade Elementary Science Courses. This study was carried out in 4th grade elementary science courses as two groups with 50 students in the spring semester of 2003-2004. Inquiry-teaching method and traditional teaching method were applied to experimental and control groups, respectively. This study took seven weeks and to check students\' achievement levels, pre and post achievement tests were given to the both groups. As a result of the analysis of data, at the beginning, there were no statistically significant differences between two groups. At the end of study, there were statistically significant differences between two groups (P<0,05) that the achievement level of experimental group with inquiry teaching method was significantly higher than that of csorgulama yöntemi, geleneksel öğretim yöntemi, fen bilgisi eğitimi.Inquiry Methods, Traditional Teaching Method, Science Education Tam Metin

İlköğretim 4. Sınıf Fen Bilgisi Dersinde Sorgulama Yöntemi ve Etkinliği Üzerine Bir Çalışma

Year 2007, Volume: 27 Issue: 1, 277 - 292, 01.03.2007

Abstract

Bu çalışmanın amacı, ilköğretim 4. sınıf fen bilgisi dersi canlılar çeşitlidir ünitesinde öğrencilerin başarı düzeyleri açısından geleneksel öğretim metodu ile sorgulama yönteminin etkilerini karşılaştırmaktır. Araştırma 2003–2004 eğitim- öğretim yılının bahar döneminde ilköğretim okulunun iki farklı sınıfında 4. sınıf düzeyindeki 50 öğrenciyle yapılmıştır. Sorgulama (soruşturma=inquiry) yöntemi ile öğretim deney grubuna; geleneksel öğretim yöntemi ise kontrol grubuna uygulanmıştır. Bu çalışma yaklaşık 7 hafta sürmüş ve konu ile ilgili başarı testi başarı durumlarını karşılaştırmak amacı ile her gruba ön test ve son test olarak verilmiştir. Verilerin analiz edilmesi sonucunda; başlangıç düzeyinde gruplar arasında anlamlı bir başarı farkı gözlenmezken, çalışma sonucunda ilköğretim 4. sınıf &oThe purpose of this study was to compare students\' achievement levels with the effects of Inquiry and traditional teaching methods in the unit of Diversity of Living Things at the 4th grade Elementary Science Courses. This study was carried out in 4th grade elementary science courses as two groups with 50 students in the spring semester of 2003-2004. Inquiry-teaching method and traditional teaching method were applied to experimental and control groups, respectively. This study took seven weeks and to check students\' achievement levels, pre and post achievement tests were given to the both groups. As a result of the analysis of data, at the beginning, there were no statistically significant differences between two groups. At the end of study, there were statistically significant differences between two groups (P<0,05) that the achievement level of experimental group with inquiry teaching method was significantly higher than that of csorgulama yöntemi, geleneksel öğretim yöntemi, fen bilgisi eğitimi.Inquiry Methods, Traditional Teaching Method, Science Education Tam Metin

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Hatice Ahu Gençtürk This is me

Lütfullah Türkmen This is me

Publication Date March 1, 2007
Published in Issue Year 2007 Volume: 27 Issue: 1

Cite

APA Gençtürk, H. A., & Türkmen, L. (2007). İlköğretim 4. Sınıf Fen Bilgisi Dersinde Sorgulama Yöntemi ve Etkinliği Üzerine Bir Çalışma. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(1), 277-292.
AMA Gençtürk HA, Türkmen L. İlköğretim 4. Sınıf Fen Bilgisi Dersinde Sorgulama Yöntemi ve Etkinliği Üzerine Bir Çalışma. GUJGEF. March 2007;27(1):277-292.
Chicago Gençtürk, Hatice Ahu, and Lütfullah Türkmen. “İlköğretim 4. Sınıf Fen Bilgisi Dersinde Sorgulama Yöntemi Ve Etkinliği Üzerine Bir Çalışma”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 27, no. 1 (March 2007): 277-92.
EndNote Gençtürk HA, Türkmen L (March 1, 2007) İlköğretim 4. Sınıf Fen Bilgisi Dersinde Sorgulama Yöntemi ve Etkinliği Üzerine Bir Çalışma. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 27 1 277–292.
IEEE H. A. Gençtürk and L. Türkmen, “İlköğretim 4. Sınıf Fen Bilgisi Dersinde Sorgulama Yöntemi ve Etkinliği Üzerine Bir Çalışma”, GUJGEF, vol. 27, no. 1, pp. 277–292, 2007.
ISNAD Gençtürk, Hatice Ahu - Türkmen, Lütfullah. “İlköğretim 4. Sınıf Fen Bilgisi Dersinde Sorgulama Yöntemi Ve Etkinliği Üzerine Bir Çalışma”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 27/1 (March 2007), 277-292.
JAMA Gençtürk HA, Türkmen L. İlköğretim 4. Sınıf Fen Bilgisi Dersinde Sorgulama Yöntemi ve Etkinliği Üzerine Bir Çalışma. GUJGEF. 2007;27:277–292.
MLA Gençtürk, Hatice Ahu and Lütfullah Türkmen. “İlköğretim 4. Sınıf Fen Bilgisi Dersinde Sorgulama Yöntemi Ve Etkinliği Üzerine Bir Çalışma”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 27, no. 1, 2007, pp. 277-92.
Vancouver Gençtürk HA, Türkmen L. İlköğretim 4. Sınıf Fen Bilgisi Dersinde Sorgulama Yöntemi ve Etkinliği Üzerine Bir Çalışma. GUJGEF. 2007;27(1):277-92.