BibTex RIS Cite

Using Teaching Methods in the Science Activities and Difficulties Encountered in Pre School Education

Year 2006, Volume: 26 Issue: 1, 65 - 81, 01.03.2006

Abstract

The purpose of this study is to determine the methods and techniques used by pre-school teachers in science and nature activities, and the problems faced during the performance of these activities. Case study research method was used in this study. The sample consists of 50 randomly selected teachers working at pre-schools in Trabzon. The data were collected from the questionnaire developed by the researchers and semi structured interviews carried out with teachers. The data obtained from the questionnaire were presented in a table by calculating the frequency and percentage values. The interviews were analyzed by evaluating the common, similar and different answers given by the teachers. Based on the data, pre-school teachers were found out to have been using explanation, dramatization, models and experiments for their science and nature activities. It is determined that a laboratory sOkul Öncesi Eğitim, Fen ve Doğa Etkinlikleri, Öğretim YöntemleriPre School Education, Science and Nature Activities, Instruction Methods. Tam Metin

Okul Öncesi Eğitimde Fen Etkinliklerinde Kullanılan Öğretim Yöntemleri ve Karşılaşılan Güçlükler

Year 2006, Volume: 26 Issue: 1, 65 - 81, 01.03.2006

Abstract

Bu çalışmada, okulöncesi öğretmenlerinin fen ve doğa etkinliklerinde kullandıkları yöntem ve teknikleri belirlemek ve bu uygulamaları yürütürken karşılaştıkları problemleri tespit etmek amaçlanmıştır. Araştırma özel durum yöntemi kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın örneklemini Trabzon\'daki anaokullarında görev yapan rast gele seçilmiş 50 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmada veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen anketten ve öğretmenlerle yürütülen yarı yapılandırılmış mülakatlardan toplanmıştır. Uygulanan anketten sağlanan bulgular frekans ve yüzde değerleri hesaplanıp tablo olarak, mülakatlardan elde edilen bulgular ise öğretmenlerin ortak, benzer ve farklı olarak verdikleri cevapların değerlendirilmesi şeklinde analiThe purpose of this study is to determine the methods and techniques used by pre-school teachers in science and nature activities, and the problems faced during the performance of these activities. Case study research method was used in this study. The sample consists of 50 randomly selected teachers working at pre-schools in Trabzon. The data were collected from the questionnaire developed by the researchers and semi structured interviews carried out with teachers. The data obtained from the questionnaire were presented in a table by calculating the frequency and percentage values. The interviews were analyzed by evaluating the common, similar and different answers given by the teachers. Based on the data, pre-school teachers were found out to have been using explanation, dramatization, models and experiments for their science and nature activities. It is determined that a laboratory sOkul Öncesi Eğitim, Fen ve Doğa Etkinlikleri, Öğretim YöntemleriPre School Education, Science and Nature Activities, Instruction Methods. Tam Metin

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Sevilay Karamustafaoğlu This is me

Ufuk Kandaz This is me

Publication Date March 1, 2006
Published in Issue Year 2006 Volume: 26 Issue: 1

Cite

APA Karamustafaoğlu, S., & Kandaz, U. (2006). Okul Öncesi Eğitimde Fen Etkinliklerinde Kullanılan Öğretim Yöntemleri ve Karşılaşılan Güçlükler. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(1), 65-81.
AMA Karamustafaoğlu S, Kandaz U. Okul Öncesi Eğitimde Fen Etkinliklerinde Kullanılan Öğretim Yöntemleri ve Karşılaşılan Güçlükler. GEFAD. March 2006;26(1):65-81.
Chicago Karamustafaoğlu, Sevilay, and Ufuk Kandaz. “Okul Öncesi Eğitimde Fen Etkinliklerinde Kullanılan Öğretim Yöntemleri Ve Karşılaşılan Güçlükler”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 26, no. 1 (March 2006): 65-81.
EndNote Karamustafaoğlu S, Kandaz U (March 1, 2006) Okul Öncesi Eğitimde Fen Etkinliklerinde Kullanılan Öğretim Yöntemleri ve Karşılaşılan Güçlükler. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 26 1 65–81.
IEEE S. Karamustafaoğlu and U. Kandaz, “Okul Öncesi Eğitimde Fen Etkinliklerinde Kullanılan Öğretim Yöntemleri ve Karşılaşılan Güçlükler”, GEFAD, vol. 26, no. 1, pp. 65–81, 2006.
ISNAD Karamustafaoğlu, Sevilay - Kandaz, Ufuk. “Okul Öncesi Eğitimde Fen Etkinliklerinde Kullanılan Öğretim Yöntemleri Ve Karşılaşılan Güçlükler”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 26/1 (March 2006), 65-81.
JAMA Karamustafaoğlu S, Kandaz U. Okul Öncesi Eğitimde Fen Etkinliklerinde Kullanılan Öğretim Yöntemleri ve Karşılaşılan Güçlükler. GEFAD. 2006;26:65–81.
MLA Karamustafaoğlu, Sevilay and Ufuk Kandaz. “Okul Öncesi Eğitimde Fen Etkinliklerinde Kullanılan Öğretim Yöntemleri Ve Karşılaşılan Güçlükler”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 26, no. 1, 2006, pp. 65-81.
Vancouver Karamustafaoğlu S, Kandaz U. Okul Öncesi Eğitimde Fen Etkinliklerinde Kullanılan Öğretim Yöntemleri ve Karşılaşılan Güçlükler. GEFAD. 2006;26(1):65-81.