BibTex RIS Cite

The Scenarios in Teaching French as a Foreign Language

Year 2006, Volume: 26 Issue: 1, 237 - 250, 01.03.2006

Abstract

The writing and shooting of the scenarios used in the distant education is of utmost importance. Thus, this article aims to study the scenarios which are designed by the Educational Technologies. They meant a lot to the teaching of French in the 6th and 7th grades of primary education by examining the structure, the approach in teaching French as a foreign language, the shooting process, the television programming, the major functions, and their strong and weak points. To conclude, despite some of their deficiencies, still it is unquestionable that these scenarios highly contribute to the educational process of the students of distant education and to the promotion of French.

Les Scenarios dans l Apprentissage a Distance du Français Langue Etrangere

Year 2006, Volume: 26 Issue: 1, 237 - 250, 01.03.2006

Abstract

Uzaktan eğitimde kullanılan senaryoların kaleme alınışı ve filme çekilmesi büyük önem taşır. Makalemizde Eğitim Teknolojilerinin İlköğretim 6. ve 7. sınıfları için hazırlattığı Fransızca derslerine destek olan televizyon senaryolarını konu aldık. Bu senaryoların yapısını, yabancı dil olarak Fransızca öğretimindeki yaklaşım biçimini, filme çekilmesini, yayınlanmasını, bu programların temel işlevlerini, güçlü ve zayıf yönlerini irdeleyerek, eksikliklerine karşın açık öğretim öğrencilerine ve Fransızcanın Türkiye\'de yaygınlaşmasına katkılarının tartışılmaz olduğu sonucuna vardık.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Kerime Yılmaz This is me

Publication Date March 1, 2006
Published in Issue Year 2006 Volume: 26 Issue: 1

Cite

APA Yılmaz, K. (2006). Les Scenarios dans l Apprentissage a Distance du Français Langue Etrangere. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(1), 237-250.
AMA Yılmaz K. Les Scenarios dans l Apprentissage a Distance du Français Langue Etrangere. GEFAD. March 2006;26(1):237-250.
Chicago Yılmaz, Kerime. “Les Scenarios Dans L Apprentissage a Distance Du Français Langue Etrangere”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 26, no. 1 (March 2006): 237-50.
EndNote Yılmaz K (March 1, 2006) Les Scenarios dans l Apprentissage a Distance du Français Langue Etrangere. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 26 1 237–250.
IEEE K. Yılmaz, “Les Scenarios dans l Apprentissage a Distance du Français Langue Etrangere”, GEFAD, vol. 26, no. 1, pp. 237–250, 2006.
ISNAD Yılmaz, Kerime. “Les Scenarios Dans L Apprentissage a Distance Du Français Langue Etrangere”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 26/1 (March 2006), 237-250.
JAMA Yılmaz K. Les Scenarios dans l Apprentissage a Distance du Français Langue Etrangere. GEFAD. 2006;26:237–250.
MLA Yılmaz, Kerime. “Les Scenarios Dans L Apprentissage a Distance Du Français Langue Etrangere”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 26, no. 1, 2006, pp. 237-50.
Vancouver Yılmaz K. Les Scenarios dans l Apprentissage a Distance du Français Langue Etrangere. GEFAD. 2006;26(1):237-50.