The writing and shooting of the scenarios used in the distant education is of utmost importance. Thus, this article aims to study the scenarios which are designed by the Educational Technologies. They meant a lot to the teaching of French in the 6th and 7th grades of primary education by examining the structure, the approach in teaching French as a foreign language, the shooting process, the television programming, the major functions, and their strong and weak points. To conclude, despite some of their deficiencies, still it is unquestionable that these scenarios highly contribute to the educational process of the students of distant education and to the promotion of French.
Uzaktan eğitimde kullanılan senaryoların kaleme alınışı ve filme çekilmesi büyük önem taşır. Makalemizde Eğitim Teknolojilerinin İlköğretim 6. ve 7. sınıfları için hazırlattığı Fransızca derslerine destek olan televizyon senaryolarını konu aldık. Bu senaryoların yapısını, yabancı dil olarak Fransızca öğretimindeki yaklaşım biçimini, filme çekilmesini, yayınlanmasını, bu programların temel işlevlerini, güçlü ve zayıf yönlerini irdeleyerek, eksikliklerine karşın açık öğretim öğrencilerine ve Fransızcanın Türkiye\'de yaygınlaşmasına katkılarının tartışılmaz olduğu sonucuna vardık.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2006 |
Published in Issue | Year 2006 Volume: 26 Issue: 1 |