The twentieth century Germany is like a stage for a variety of political, cultural, educational and artistic tendencies. These formations have also affected the education in schools and the music education, too. In this research, a general historical view has been aimed for German music education practices. In this respect, some political, cultural, pedagogical and artistic approaches that effect the music education and the reflections of these to music lessons at schools in the first period of the twentieth century have been examined basically.
20. yüzyıl Almanya`sı çok çeşitli siyasal, kültürel, eğitsel ve sanatsal hareketlerin sahnesi gibidir. Bu oluşumların okullardaki eğitime ve müzik eğitimine de önemli etkileri olmuştur. Bu araştırmada, Alman okul müzik eğitimi uygulamalarına tarihi genel bir bakış amaçlanmaktadır. Bu bağlamda, 20. yüzyılın birinci yarısında müzik eğitimine yön veren siyasi, kültürel, pedagojik ve sanatsal bazı yönelimler ve bunların okul müzik dersine yansımaları ana hatlarıyla incelenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2005 |
Published in Issue | Year 2005 Volume: 25 Issue: 1 |