In this study, the sources on how Harmony Education has to be in education of the staff to different occupations related with music have been analized and also the way Harmony Education in the Music Education has also been surveyed. In the Harmony Education, which does not take its place as an independent lesson in the programs of Music Education now, it has been aimed to draw attention of the harmony teachers to the approaches that give priority to the development of this skill.
Bu çalışmada, Müzikle ilgili değişik meslek gruplarına eleman yetiştirmede, Armoni Eğitiminin işlevinin ne olması gerektiği üzerine yazılmış çeşitli kaynakların konuya yaklaşımları incelenmiş, Müzik Öğretmenliği Mesleğinin gerekleri doğrultusunda bir armoni eğitiminin nasıl olması gerektiği araştırılmıştır. Özellikle yeniden yapılanma sonucu Müzik Öğretmenliği Programlarında bağımsız bir ders olarak yer almayan armoni eğitiminde, uygulamadan yola çıkarak beceri geliştirme öncelikli yaklaşımlar izleme konusunda armoni eğitimcilerinin dikkati çekilmeye çalışılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2005 |
Published in Issue | Year 2005 Volume: 25 Issue: 1 |