Motivation of teachers is an important fact for leaders and administrators of education. Although it has the primary importance in teaching/learning process, the level of teacher motivation is not high. Compared with the other occupations, it is known that motivation levels of teachers are lower and their stress levels are higher. Herzberg\'s two factor motivation theory may be helpful to answer why the level of teacher motivation is low. In this article, Herzberg\'s two factor motivation theory is described and analyzed and some suggestions for teachers\' motivation have been made.
Öğretmenlerin motivasyonu eğitim liderleri ve yöneticileri için önemli bir konudur. Öğrenme/öğretme sürecinde temel bir öneme sahip olmasına rağmen, öğretmenlerin motivasyon düzeyleri yüksek değildir. Diğer mesleklerde çalışanlarla karşılaştırıldığında, öğretmenlerin motivasyonlarının daha düşük olduğu ve stres düzeylerinin daha yüksek olduğu bilinmektedir. Motivasyon kuramlarından biri olan Herzberg\'in iki faktörlü motivasyon teorisi, öğretmenlerin motivasyonlarının neden düşük olduğu sorusunun yanıtlanmasına yardımcı olabilir. Bu makalede, Herzberg\'in iki faktörlü motivasyon teorisi tanıtılarak, öğretmenlerin motivasyonu açısından incelenmiş, bu bağlamda öğretmenlerin motivasyonuna ilişkin çıkarsamalara ve bazı önermelere yer verilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2005 |
Published in Issue | Year 2005 Volume: 25 Issue: 1 |