BibTex RIS Cite

İngilizcenin Yabancı Dil Olarak Öğretildiği Sınıflarda Çocuklara Yönelik Etkinlikler Geliştirmek

Year 2004, Volume: 24 Issue: 3, - , 01.09.2004

Abstract

Teaching young learners is quite a hard task for foreign language teachers unless they are equipped with the knowledge appropriate for the subject group. To be able to present the required subject in the classroom adequately, teachers should be able to keep in mind many aspects concerning young learners, such as age, material, interest, level, intelligence, time, and physical conditions in the classroom… etc. Bearing all this in mind, the aim of this article has been to provide necessary information for the EFL teachers so that they can get the utmost feedback from young learners. It is obvious that being knowledgeable in the related field is always of great help to both sides- teachers and learners.

Designing Activities for Young Learners in EFL Classrooms

Year 2004, Volume: 24 Issue: 3, - , 01.09.2004

Abstract

Gerekli donanıma sahip olmadan çocuklara yabancı dil öğretmek yabancı dil öğretmenleri açısından oldukça zor bir görevdir. Öğretmenlerin ilgili dersi tam anlamıyla sunabilmeleri için öğrencilerin yaşları, ilgileri, seviyeleri, zekaları , ders araç ve gereçleri, süre ve sınıfın durumu gibi özellikleri gözönünde bulundurmaları gerekmektedir. Bütün bunları dikkate alarak hazırlanan bu çalışma çoçuklara yabancı dil öğretirken gerekli olan bilgileri sunarak ders öğretmenine yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Her konuda gerekli donanıma sahip olmanın eğitimde hem öğrenci hem de öğetmen açısından çok yararlı olduğu yadsınamaz bir gerçektir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

İsmail Çakır This is me

Publication Date September 1, 2004
Published in Issue Year 2004 Volume: 24 Issue: 3

Cite

APA Çakır, İ. (2004). Designing Activities for Young Learners in EFL Classrooms. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(3).
AMA Çakır İ. Designing Activities for Young Learners in EFL Classrooms. GEFAD. September 2004;24(3).
Chicago Çakır, İsmail. “Designing Activities for Young Learners in EFL Classrooms”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 24, no. 3 (September 2004).
EndNote Çakır İ (September 1, 2004) Designing Activities for Young Learners in EFL Classrooms. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 24 3
IEEE İ. Çakır, “Designing Activities for Young Learners in EFL Classrooms”, GEFAD, vol. 24, no. 3, 2004.
ISNAD Çakır, İsmail. “Designing Activities for Young Learners in EFL Classrooms”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 24/3 (September 2004).
JAMA Çakır İ. Designing Activities for Young Learners in EFL Classrooms. GEFAD. 2004;24.
MLA Çakır, İsmail. “Designing Activities for Young Learners in EFL Classrooms”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 24, no. 3, 2004.
Vancouver Çakır İ. Designing Activities for Young Learners in EFL Classrooms. GEFAD. 2004;24(3).