BibTex RIS Cite

A Practice for Student Centered Ecology Course in Higher Education

Year 2004, Volume: 24 Issue: 3, - , 01.09.2004

Abstract

The main purpose of this study is to enable the trainee teachers to acquire an effective ecology instruction, using a different approach in which they are entirely active learners. The case study was carried out with 23 biology and 29 primary student teachers. While the primary student teachers were taught with traditional didactic method, the biology student teachers prepared the whole lesson using their creative skills about ecology. At the end of the semester, they were tested for the acid rains, greenhouse effect, ozone-layer and protective filter concepts which were included in the topic of air pollution and thus they were asked to write down their views about the methodology of ecology lessons. Students\' views were processed by using qualitative and quantitative analyses. It is showed that the student centered approach is effective for students\' meaningful concept learÇevre eğitimi, yüksek öğretim öğrencileri, aktif öğrenmeEcology instruction, trainee teachers, active student approach Tam Metin

Yüksek Öğretimde Öğrenci Merkezli Çevre Eğitimi Dersine Yönelik Bir Uygulama

Year 2004, Volume: 24 Issue: 3, - , 01.09.2004

Abstract

Bu araştırmanın amacı, tamamen öğrencinin aktif olduğu farklı bir yaklaşımla yürütülen çevre dersiyle, öğretmen adaylarına etkin bir çevre eğitimi vermektir. Özel durum yaklaşımıyla yürütülen çalışmada, çevre eğitimi dersi biyoloji öğretmenliği bölümünde tamamen öğrencilerin yaratıcı becerileri ile hazırladığı bir yaklaşımla; sınıf öğretmenliği bölümünde ise klasik düz anlatım yöntemi ile yürütülmüştür. Dönem sonunda öğrencilere hava kirliliği konusu kapsamında öğretilen asit yağmurları, sera etkisi, ozon tabakası, koruyucu filtre kavramlarına yönelik sorular yöneltilmiş ve dersin işlenişi hakkındaki görüşlerini belirtmeleri istenmiştir. Öğrencilerin ders ile ilgili görüşleri, nitel ve nicel olarak deThe main purpose of this study is to enable the trainee teachers to acquire an effective ecology instruction, using a different approach in which they are entirely active learners. The case study was carried out with 23 biology and 29 primary student teachers. While the primary student teachers were taught with traditional didactic method, the biology student teachers prepared the whole lesson using their creative skills about ecology. At the end of the semester, they were tested for the acid rains, greenhouse effect, ozone-layer and protective filter concepts which were included in the topic of air pollution and thus they were asked to write down their views about the methodology of ecology lessons. Students\' views were processed by using qualitative and quantitative analyses. It is showed that the student centered approach is effective for students\' meaningful concept learÇevre eğitimi, yüksek öğretim öğrencileri, aktif öğrenmeEcology instruction, trainee teachers, active student approach Tam Metin

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Nevin F. Şahin This is me

Lale Cerrah This is me

Arzu Saka This is me

Bülent Şahin This is me

Publication Date September 1, 2004
Published in Issue Year 2004 Volume: 24 Issue: 3

Cite

APA Şahin, N. F., Cerrah, L., Saka, A., Şahin, B. (2004). Yüksek Öğretimde Öğrenci Merkezli Çevre Eğitimi Dersine Yönelik Bir Uygulama. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(3).
AMA Şahin NF, Cerrah L, Saka A, Şahin B. Yüksek Öğretimde Öğrenci Merkezli Çevre Eğitimi Dersine Yönelik Bir Uygulama. GEFAD. September 2004;24(3).
Chicago Şahin, Nevin F., Lale Cerrah, Arzu Saka, and Bülent Şahin. “Yüksek Öğretimde Öğrenci Merkezli Çevre Eğitimi Dersine Yönelik Bir Uygulama”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 24, no. 3 (September 2004).
EndNote Şahin NF, Cerrah L, Saka A, Şahin B (September 1, 2004) Yüksek Öğretimde Öğrenci Merkezli Çevre Eğitimi Dersine Yönelik Bir Uygulama. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 24 3
IEEE N. F. Şahin, L. Cerrah, A. Saka, and B. Şahin, “Yüksek Öğretimde Öğrenci Merkezli Çevre Eğitimi Dersine Yönelik Bir Uygulama”, GEFAD, vol. 24, no. 3, 2004.
ISNAD Şahin, Nevin F. et al. “Yüksek Öğretimde Öğrenci Merkezli Çevre Eğitimi Dersine Yönelik Bir Uygulama”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 24/3 (September 2004).
JAMA Şahin NF, Cerrah L, Saka A, Şahin B. Yüksek Öğretimde Öğrenci Merkezli Çevre Eğitimi Dersine Yönelik Bir Uygulama. GEFAD. 2004;24.
MLA Şahin, Nevin F. et al. “Yüksek Öğretimde Öğrenci Merkezli Çevre Eğitimi Dersine Yönelik Bir Uygulama”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 24, no. 3, 2004.
Vancouver Şahin NF, Cerrah L, Saka A, Şahin B. Yüksek Öğretimde Öğrenci Merkezli Çevre Eğitimi Dersine Yönelik Bir Uygulama. GEFAD. 2004;24(3).