In this study, the effects of navigation strategy, gender and learning style on achievement is examined. Also, whether navigation strategy is changed or not by the effects of gender and learning style is determined. For this purpose, an internet based learning environment was designed and the student activities were recorded into the database and then these recordings were examined. As a result of the study, it is concluded that students\' achievements are not effected by gender, learning style and navigation strategy , and that navigation strategy does not differ significantly in relation to the learnnig style and gender.
Bu çalışmada, öğrencilerin gezinme stratejisi, cinsiyet ve öğrenme stillerinin başarıya etkisi incelenmiştir. Ayrıca gezinme stratejisinin öğrenme stili ve cinsiyete göre farklılaşıp farklılaşmadığı da belirlenmeye çalışılmıştır. Bu amaçla, bir internet ortamı tasarlanmış ve öğrencilerin site içinde gerçekleştirdikleri etkinlikler veri tabanında tutulmuş ve daha sonra bu kayıtlar incelenmiştir. Başarının öğrencilerin cinsiyet, öğrenme stili ve gezinme stratejilerine bağlı olarak değişmediği, gezinme stratejisinin öğrenme stili ve cinsiyete göre anlamlı farklılık göstermediği sonucuna varılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2004 |
Published in Issue | Year 2004 Volume: 24 Issue: 3 |