BibTex RIS Cite

A Study on the Effect of Use of Experimental Method in Teaching the Topic of Simple Machines on 7th Grade Primary School Students Achievement

Year 2004, Volume: 24 Issue: 3, - , 01.09.2004

Abstract

This research was carried our in order to determine the effect upon students\' achievement of student-centered teaching by doing experiment method; in which the students were active and they learnt through practicing and experiencing, in comparison with the influence of teacher-centered teaching method in which the students were passive. Research was executed on the students who are educated at two separate 7th grades in a primary school in Osmaniye province\'s Düziçi town. One of the 7th grades was selected as control group and the other one was selected as experimental group randomly. The topic of simple machines was taught to experimental group\'s students through an experimental method and to control group\'s students through a classical method by the researcher. Both groups were given pre-test and protest. In analyzing the data from the research, t-tDeneyle öğretim, klasik öğretim yöntemi, fen eğitimi, laboratuarTeaching through an experiment, classical teaching method, science education, laboratory Tam Metin

İlköğretim 7. sınıflarda Basit Makinalar Konusunun Öğretiminde Laboratuar Yönteminin Öğrenci Başarısına Etkisinin Araştırılması

Year 2004, Volume: 24 Issue: 3, - , 01.09.2004

Abstract

Bu araştırma fen bilgisi öğretiminde öğrenci merkezli, öğrencinin aktif olduğu, yaparak ve yaşayarak öğrenmeyi hedef alan deneyle öğretim yönteminin, öğretmen merkezli ve öğrencinin pasif olduğu anlatım yöntemine göre öğrenci başarısına etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma Osmaniye İli, Düziçi İlçesi\'ndeki bir ilköğretim okulunun iki ayrı 7. sınıf şubesinde öğrenim gören öğrenciler üzerinde uygulanmıştır. Rasgele şubelerden bir tanesi deney, bir tanesi ise kontrol grubu olarak seçilmiştir. Araştırmacı tarafından basit makineler konusunun öğretimi deney grubu öğrencilerine deneyle öğretim yöntemi, kontrol grubu öğrencilerine ise klasik yöntem kullanılarak yapılmıştır. Her iki gruba ön test ve son test uygulandı. Testlerden elde edilen verilerThis research was carried our in order to determine the effect upon students\' achievement of student-centered teaching by doing experiment method; in which the students were active and they learnt through practicing and experiencing, in comparison with the influence of teacher-centered teaching method in which the students were passive. Research was executed on the students who are educated at two separate 7th grades in a primary school in Osmaniye province\'s Düziçi town. One of the 7th grades was selected as control group and the other one was selected as experimental group randomly. The topic of simple machines was taught to experimental group\'s students through an experimental method and to control group\'s students through a classical method by the researcher. Both groups were given pre-test and protest. In analyzing the data from the research, t-tDeneyle öğretim, klasik öğretim yöntemi, fen eğitimi, laboratuarTeaching through an experiment, classical teaching method, science education, laboratory Tam Metin

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Ali Telli This is me

Halil İbrahim Yıldırım This is me

Önder Şensoy This is me

Necati Yalçın This is me

Publication Date September 1, 2004
Published in Issue Year 2004 Volume: 24 Issue: 3

Cite

APA Telli, A., Yıldırım, H. İ., Şensoy, Ö., Yalçın, N. (2004). İlköğretim 7. sınıflarda Basit Makinalar Konusunun Öğretiminde Laboratuar Yönteminin Öğrenci Başarısına Etkisinin Araştırılması. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(3).
AMA Telli A, Yıldırım Hİ, Şensoy Ö, Yalçın N. İlköğretim 7. sınıflarda Basit Makinalar Konusunun Öğretiminde Laboratuar Yönteminin Öğrenci Başarısına Etkisinin Araştırılması. GEFAD. September 2004;24(3).
Chicago Telli, Ali, Halil İbrahim Yıldırım, Önder Şensoy, and Necati Yalçın. “İlköğretim 7. Sınıflarda Basit Makinalar Konusunun Öğretiminde Laboratuar Yönteminin Öğrenci Başarısına Etkisinin Araştırılması”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 24, no. 3 (September 2004).
EndNote Telli A, Yıldırım Hİ, Şensoy Ö, Yalçın N (September 1, 2004) İlköğretim 7. sınıflarda Basit Makinalar Konusunun Öğretiminde Laboratuar Yönteminin Öğrenci Başarısına Etkisinin Araştırılması. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 24 3
IEEE A. Telli, H. İ. Yıldırım, Ö. Şensoy, and N. Yalçın, “İlköğretim 7. sınıflarda Basit Makinalar Konusunun Öğretiminde Laboratuar Yönteminin Öğrenci Başarısına Etkisinin Araştırılması”, GEFAD, vol. 24, no. 3, 2004.
ISNAD Telli, Ali et al. “İlköğretim 7. Sınıflarda Basit Makinalar Konusunun Öğretiminde Laboratuar Yönteminin Öğrenci Başarısına Etkisinin Araştırılması”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 24/3 (September 2004).
JAMA Telli A, Yıldırım Hİ, Şensoy Ö, Yalçın N. İlköğretim 7. sınıflarda Basit Makinalar Konusunun Öğretiminde Laboratuar Yönteminin Öğrenci Başarısına Etkisinin Araştırılması. GEFAD. 2004;24.
MLA Telli, Ali et al. “İlköğretim 7. Sınıflarda Basit Makinalar Konusunun Öğretiminde Laboratuar Yönteminin Öğrenci Başarısına Etkisinin Araştırılması”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 24, no. 3, 2004.
Vancouver Telli A, Yıldırım Hİ, Şensoy Ö, Yalçın N. İlköğretim 7. sınıflarda Basit Makinalar Konusunun Öğretiminde Laboratuar Yönteminin Öğrenci Başarısına Etkisinin Araştırılması. GEFAD. 2004;24(3).