BibTex RIS Cite

The Evaluation of International Research Approaches in Geography Education

Year 2004, Volume: 24 Issue: 3, - , 01.09.2004

Abstract

International research in geography education is a domain rich in potential for both theoretical and applied studies. International research in geography education requires special consideration for and attention to the many differences, both cultural and historical, that form the basis for learning, such as the curriculum, the structure of the schools, the ages of students, the financing of schools, and the value placed on educational achievement. This paper looks at and discusses four aspects of international research that have implications for geography education, and of which researchers should be aware. The first part discusses the importance of bibliographic sources that should be consulted when considering international research. A significant amount of information about international research in geography education has been compiled, and familiarity with prior studies is importaCoğrafya Eğitimi, uluslararası araştırmalar, araştırma yaklaşımlarıGeographical education, international research, research approaches Tam Metin

Coğrafya Eğitiminde Uluslararası Araştırma Yaklaşımlarının Değerlendirilmesi

Year 2004, Volume: 24 Issue: 3, - , 01.09.2004

Abstract

Uluslararası coğrafya eğitimi araştırmaları, hem kuramsal hem de uygulamalı çalışmalar açısından zengin bir potansiyele sahiptir. Uluslararası coğrafya eğitimi araştırmaları, birçok farklılıkları göz önünde bulundurmayı ve özel bir ilgiyi gerektirir. Dikkate alınması gereken farklılıklar, hem kültürel hem de tarihsel öneme sahip olup, öğrenme için bir temel oluştururlar. Örneğin; müfredat programı, okulların yapısı, öğrencilerin yaşları, okulların finansmanı ve eğitsel başarıyı etkileyen değerler v.b. Bu araştırmada, coğrafya eğitimini etkileyen uluslararası faktörler dört aşamada ele alınmıştır. Birinci bölümde, uluslararası araştırma dikkate alındığında başvurulması gereken bibliyografik kaynakların önemi tartışılmıştır. Alanda yapılmış çalışmalara aşina olmak için coğrafInternational research in geography education is a domain rich in potential for both theoretical and applied studies. International research in geography education requires special consideration for and attention to the many differences, both cultural and historical, that form the basis for learning, such as the curriculum, the structure of the schools, the ages of students, the financing of schools, and the value placed on educational achievement. This paper looks at and discusses four aspects of international research that have implications for geography education, and of which researchers should be aware. The first part discusses the importance of bibliographic sources that should be consulted when considering international research. A significant amount of information about international research in geography education has been compiled, and familiarity with prior studies is importaCoğrafya Eğitimi, uluslararası araştırmalar, araştırma yaklaşımlarıGeographical education, international research, research approaches Tam Metin

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Hilmi Demirkaya This is me

Publication Date September 1, 2004
Published in Issue Year 2004 Volume: 24 Issue: 3

Cite

APA Demirkaya, H. (2004). Coğrafya Eğitiminde Uluslararası Araştırma Yaklaşımlarının Değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(3).
AMA Demirkaya H. Coğrafya Eğitiminde Uluslararası Araştırma Yaklaşımlarının Değerlendirilmesi. GEFAD. September 2004;24(3).
Chicago Demirkaya, Hilmi. “Coğrafya Eğitiminde Uluslararası Araştırma Yaklaşımlarının Değerlendirilmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 24, no. 3 (September 2004).
EndNote Demirkaya H (September 1, 2004) Coğrafya Eğitiminde Uluslararası Araştırma Yaklaşımlarının Değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 24 3
IEEE H. Demirkaya, “Coğrafya Eğitiminde Uluslararası Araştırma Yaklaşımlarının Değerlendirilmesi”, GEFAD, vol. 24, no. 3, 2004.
ISNAD Demirkaya, Hilmi. “Coğrafya Eğitiminde Uluslararası Araştırma Yaklaşımlarının Değerlendirilmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 24/3 (September 2004).
JAMA Demirkaya H. Coğrafya Eğitiminde Uluslararası Araştırma Yaklaşımlarının Değerlendirilmesi. GEFAD. 2004;24.
MLA Demirkaya, Hilmi. “Coğrafya Eğitiminde Uluslararası Araştırma Yaklaşımlarının Değerlendirilmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 24, no. 3, 2004.
Vancouver Demirkaya H. Coğrafya Eğitiminde Uluslararası Araştırma Yaklaşımlarının Değerlendirilmesi. GEFAD. 2004;24(3).