BibTex RIS Cite

A Study on the Assessment of the In service Needs of the Science Teachers of Gifted Students A Case for Science Art Center

Year 2004, Volume: 24 Issue: 2, 0 - 0, 01.06.2004

Abstract

The purpose of this study is to assess the in-service needs of science teachers of the gifted students with the help of needs assessment approach. In this research case study approach was used and data were gathered with the help of Needs Assessment In- Service Education Survey (NAIS). Sampling consists of nine science teachers working at the Bayburt and Trabzon Science Art Centers. Survey studies were implemented at these centers and data were analyzed. Data indicated that these teachers needs an in-service course about project based learning and activities, internet application about education of the gifted, modern learning theories and activities, Bloom\'s taxonomy and formal operations, models for the education of the gifted,, action research model, laboratory approaches. A modular seminar program of at least 28 hours covering these points should be prepared and provided for thÜstün yetenekli öğrenciler, fen Bilgisi öğretmenleri, bilim sanat merkeziGifted Students, Science Teachers, Science-Art Center Tam Metin

Üstün Yetenekli Öğrencilerin Fen Öğretmenlerinin Hizmet İçi İhtiyaçlarının Değerlendirilmesine Yönelik Bir Çalışma Bilim Sanat Merkezi Örneklemi

Year 2004, Volume: 24 Issue: 2, 0 - 0, 01.06.2004

Abstract

Bu çalışma üstün yetenekli öğrencilerin fen öğretmenlerinin hizmet içi ihtiyaçlarını ihtiyaç değerlendirme yaklaşımını kullanarak belirlemek amacı ile tasarlanmıştır. Özel durum yönteminin izlendiği bu çalışmada verilerin toplanması amacı ile bir Hizmet-içi İhtiyaç Değerlendirme Anketi (HİDA) hazırlandı. Çalışmanın örneklemini Bayburt ve Trabzon Bilim Sanat Merkezlerinde görev yapan 9 fen öğretmeni oluşturmaktadır. Hizmet-içi İhtiyaç Değerlendirme Anketi, örneklem de yer alan öğretmenlere uygulandı ve elde edilen veriler analiz edildi.Verilerin analizi neticesinde örneklem de yer alan öğretmenlerin bir çok konuda ihtiyaç belirtmelerine rağmen en fazla proje tabanlı öğrenme yaklaşımı ve etkinlikler, yeteneklilikle ilgili ınternet siteleri ve sürThe purpose of this study is to assess the in-service needs of science teachers of the gifted students with the help of needs assessment approach. In this research case study approach was used and data were gathered with the help of Needs Assessment In- Service Education Survey (NAIS). Sampling consists of nine science teachers working at the Bayburt and Trabzon Science Art Centers. Survey studies were implemented at these centers and data were analyzed. Data indicated that these teachers needs an in-service course about project based learning and activities, internet application about education of the gifted, modern learning theories and activities, Bloom\'s taxonomy and formal operations, models for the education of the gifted,, action research model, laboratory approaches. A modular seminar program of at least 28 hours covering these points should be prepared and provided for thÜstün yetenekli öğrenciler, fen Bilgisi öğretmenleri, bilim sanat merkeziGifted Students, Science Teachers, Science-Art Center Tam Metin

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Murat Gökdere This is me

Salih Çepni This is me

Publication Date June 1, 2004
Published in Issue Year 2004 Volume: 24 Issue: 2

Cite

APA Gökdere, M., & Çepni, S. (2004). Üstün Yetenekli Öğrencilerin Fen Öğretmenlerinin Hizmet İçi İhtiyaçlarının Değerlendirilmesine Yönelik Bir Çalışma Bilim Sanat Merkezi Örneklemi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2).
AMA Gökdere M, Çepni S. Üstün Yetenekli Öğrencilerin Fen Öğretmenlerinin Hizmet İçi İhtiyaçlarının Değerlendirilmesine Yönelik Bir Çalışma Bilim Sanat Merkezi Örneklemi. GEFAD. June 2004;24(2).
Chicago Gökdere, Murat, and Salih Çepni. “Üstün Yetenekli Öğrencilerin Fen Öğretmenlerinin Hizmet İçi İhtiyaçlarının Değerlendirilmesine Yönelik Bir Çalışma Bilim Sanat Merkezi Örneklemi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 24, no. 2 (June 2004).
EndNote Gökdere M, Çepni S (June 1, 2004) Üstün Yetenekli Öğrencilerin Fen Öğretmenlerinin Hizmet İçi İhtiyaçlarının Değerlendirilmesine Yönelik Bir Çalışma Bilim Sanat Merkezi Örneklemi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 24 2
IEEE M. Gökdere and S. Çepni, “Üstün Yetenekli Öğrencilerin Fen Öğretmenlerinin Hizmet İçi İhtiyaçlarının Değerlendirilmesine Yönelik Bir Çalışma Bilim Sanat Merkezi Örneklemi”, GEFAD, vol. 24, no. 2, 2004.
ISNAD Gökdere, Murat - Çepni, Salih. “Üstün Yetenekli Öğrencilerin Fen Öğretmenlerinin Hizmet İçi İhtiyaçlarının Değerlendirilmesine Yönelik Bir Çalışma Bilim Sanat Merkezi Örneklemi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 24/2 (June 2004).
JAMA Gökdere M, Çepni S. Üstün Yetenekli Öğrencilerin Fen Öğretmenlerinin Hizmet İçi İhtiyaçlarının Değerlendirilmesine Yönelik Bir Çalışma Bilim Sanat Merkezi Örneklemi. GEFAD. 2004;24.
MLA Gökdere, Murat and Salih Çepni. “Üstün Yetenekli Öğrencilerin Fen Öğretmenlerinin Hizmet İçi İhtiyaçlarının Değerlendirilmesine Yönelik Bir Çalışma Bilim Sanat Merkezi Örneklemi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 24, no. 2, 2004.
Vancouver Gökdere M, Çepni S. Üstün Yetenekli Öğrencilerin Fen Öğretmenlerinin Hizmet İçi İhtiyaçlarının Değerlendirilmesine Yönelik Bir Çalışma Bilim Sanat Merkezi Örneklemi. GEFAD. 2004;24(2).