Music teacher training forms a lower step of professional music training. However, its scope, content and function has got a more complicated structure than other types of professional music training. Currrent music training has to be discussed, arranged and put into practise with a lot of directions and with a lot of dimensions rather than with uniform thinking, The reason is that the way of educating a universally accepted music trainer calls for this approach.
Müzik öğretmenliği eğitimi, mesleki müzik eğitiminin bir alt boyutunu oluşturmaktadır. Ancak, kapsam, içerik ve işlevleri bakımından diğer mesleki müzik eğitim türlerine nazaran daha karmaşık bir yapıya sahiptir. Günümüz müzik eğitimi tek yönlü değil, çok yönlü; tek boyutlu değil, çok boyutlu olarak ele alınıp düzenlenmeli ve uygulanmalıdır. Zira, evrensel anlamda müzik eğitimcisi yetiştirmenin yolu artık bu anlayıştan geçmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2004 |
Published in Issue | Year 2004 Volume: 24 Issue: 2 |