This study was carried out to identify misconceptions of teacher trainees about enzymes. A total of 135 general biology laboratory freshmen students participated in the study. Students\' misconceptions were identified by using open-ended questions and responses were categorized. As a result of analysis, it was observed that students have similar misconceptions about enzymes.
Bu çalışma, öğretmen adaylarının enzimler konusunda sahip oldukları kavram yanılgılarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmaya genel biyoloji laboratuvarı dersini alan toplam 135 üniversite birinci sınıf öğrencisi katılmıştır. Kavram yanılgılarını belirlemek amacıyla öğrencilere açık uçlu sorular sorulmuş, verilen cevaplar kategorize edilmiştir. Yapılan değerlendirmeler, öğrencilerin enzim kavramı ile ilgili benzer yanılgılara sahip olduklarını göstermiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2004 |
Published in Issue | Year 2004 Volume: 24 Issue: 2 |