BibTex RIS Cite

The Effect of Cooperative Learning on Academic Achievement in Geography Course

Year 2003, Volume: 23 Issue: 3, - , 01.09.2003

Abstract

The purpose of this study is to test whether there exist significant differences between the achievement of experimental group using cooperative learning methods and that of control group using traditional book based teaching method in Turkish Geography course. The research had been carried out at the department of Primary Education, Faculty of Education, Niğde University in 2002-2003 spring semester. The analysis consists of two groups: experimental group and control group. Throughout the research, conventional teaching methods in control group and the cooperative learning methods in the experimental group were used. Six weeks later, t-test was used in order to see the tangible effects of the applied methods on the academic achievements in geography. Results of the study indicate there is a significant difference between the achievements of the experimental group who used cooperİş Birliğine Dayalı Öğrenme, Öğrenci Takımları Başarı Bölümleri ÖTBB, Coğrafya Öğretimi, Akademik Başarı,Cooperative Learning Methods, Student TeamsAchievement Division STAD, Geography Teaching, Academic Achievement Tam Metin

İş Birliğine Dayalı Öğrenmenin Coğrafya Dersinde Akademik Başarı Üzerine Etkisi

Year 2003, Volume: 23 Issue: 3, - , 01.09.2003

Abstract

Bu deneysel araştırmanın amacı, ülkemizde lisans düzeyinde sınıf öğretmenliği bölümü 1. sınıflarında zorunlu ders olarak görülen “Türkiye Coğrafyası” dersinin “Türkiye\'nin Fizikî Coğrafyası” konularının öğretiminde iş birliğine dayalı öğrenmenin uygulandığı deney grubu ile geleneksel öğretim yönteminin uygulandığı kontrol grubunun akademik başarıları arasında anlamlı farklılıkların olup olmadığını belirlemektir. Araştırma 2002-2003 öğretim yılı bahar döneminde, Niğde Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı 1. sınıf öğrencileri üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada bir deney bir kontrol grubu kullanılmıştır. Altı haftalık uygulama sonucunda belirtilen yöntemlerin coğrafya &oumThe purpose of this study is to test whether there exist significant differences between the achievement of experimental group using cooperative learning methods and that of control group using traditional book based teaching method in Turkish Geography course. The research had been carried out at the department of Primary Education, Faculty of Education, Niğde University in 2002-2003 spring semester. The analysis consists of two groups: experimental group and control group. Throughout the research, conventional teaching methods in control group and the cooperative learning methods in the experimental group were used. Six weeks later, t-test was used in order to see the tangible effects of the applied methods on the academic achievements in geography. Results of the study indicate there is a significant difference between the achievements of the experimental group who used cooperİş Birliğine Dayalı Öğrenme, Öğrenci Takımları Başarı Bölümleri ÖTBB, Coğrafya Öğretimi, Akademik Başarı,Cooperative Learning Methods, Student TeamsAchievement Division STAD, Geography Teaching, Academic Achievement Tam Metin

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Adem Sezer This is me

Halil Tokcan This is me

Publication Date September 1, 2003
Published in Issue Year 2003 Volume: 23 Issue: 3

Cite

APA Sezer, A., & Tokcan, H. (2003). İş Birliğine Dayalı Öğrenmenin Coğrafya Dersinde Akademik Başarı Üzerine Etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(3).
AMA Sezer A, Tokcan H. İş Birliğine Dayalı Öğrenmenin Coğrafya Dersinde Akademik Başarı Üzerine Etkisi. GUJGEF. September 2003;23(3).
Chicago Sezer, Adem, and Halil Tokcan. “İş Birliğine Dayalı Öğrenmenin Coğrafya Dersinde Akademik Başarı Üzerine Etkisi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 23, no. 3 (September 2003).
EndNote Sezer A, Tokcan H (September 1, 2003) İş Birliğine Dayalı Öğrenmenin Coğrafya Dersinde Akademik Başarı Üzerine Etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 23 3
IEEE A. Sezer and H. Tokcan, “İş Birliğine Dayalı Öğrenmenin Coğrafya Dersinde Akademik Başarı Üzerine Etkisi”, GUJGEF, vol. 23, no. 3, 2003.
ISNAD Sezer, Adem - Tokcan, Halil. “İş Birliğine Dayalı Öğrenmenin Coğrafya Dersinde Akademik Başarı Üzerine Etkisi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 23/3 (September 2003).
JAMA Sezer A, Tokcan H. İş Birliğine Dayalı Öğrenmenin Coğrafya Dersinde Akademik Başarı Üzerine Etkisi. GUJGEF. 2003;23.
MLA Sezer, Adem and Halil Tokcan. “İş Birliğine Dayalı Öğrenmenin Coğrafya Dersinde Akademik Başarı Üzerine Etkisi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 23, no. 3, 2003.
Vancouver Sezer A, Tokcan H. İş Birliğine Dayalı Öğrenmenin Coğrafya Dersinde Akademik Başarı Üzerine Etkisi. GUJGEF. 2003;23(3).