BibTex RIS Cite

The importance of voice education and ındıvıdual voice education course at the ınstıtutıon that musıc teachers

Year 2003, Volume: 23 Issue: 1, - , 01.03.2003

Abstract

In this study, the importance of voice education at the institutions that train music teachers was taken seriously and a general appreciation of individual voice education course was tried to be done. In this respect, some important consequences came into being such as the development of voice education programs according to modern development techniques properly and increase of weekly course times, that are becoming less day by day, by spreading to years. Some basic implications were indicated relatingto the solitions of the problems that were defined in the study.

Müzik Öğretmeni Yetiştiren Kurumlarda Ses Eğitiminin Önemi ve Bireysel Ses Eğitimi Dersi

Year 2003, Volume: 23 Issue: 1, - , 01.03.2003

Abstract

Bu çalışmada, müzik öğretmeni yetiştiren kurumlardaki ses eğitiminin önemi üzerinde durulmuş ve bireysel ses eğitimi dersinin genel bir değerlendirmesinin yapılmasına çalışılmıştır. Bu kapsamda, ses eğitimi programlarının çağdaş program geliştirme tekniklerine uygun olarak geliştirilmesi ve gittikçe azaldığı gözlenen haftalık ders saatlerinin yıllara yayılarak artırılması gibi önemli sonuçlar ortaya çıkmıştır. Çalışmada belirlenen sorunların çözümüne ilişkin temel öneriler getirilmiştir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Ferda Gürgan Öztürk This is me

Publication Date March 1, 2003
Published in Issue Year 2003 Volume: 23 Issue: 1

Cite

APA Öztürk, F. G. (2003). Müzik Öğretmeni Yetiştiren Kurumlarda Ses Eğitiminin Önemi ve Bireysel Ses Eğitimi Dersi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(1).
AMA Öztürk FG. Müzik Öğretmeni Yetiştiren Kurumlarda Ses Eğitiminin Önemi ve Bireysel Ses Eğitimi Dersi. GEFAD. March 2003;23(1).
Chicago Öztürk, Ferda Gürgan. “Müzik Öğretmeni Yetiştiren Kurumlarda Ses Eğitiminin Önemi Ve Bireysel Ses Eğitimi Dersi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 23, no. 1 (March 2003).
EndNote Öztürk FG (March 1, 2003) Müzik Öğretmeni Yetiştiren Kurumlarda Ses Eğitiminin Önemi ve Bireysel Ses Eğitimi Dersi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 23 1
IEEE F. G. Öztürk, “Müzik Öğretmeni Yetiştiren Kurumlarda Ses Eğitiminin Önemi ve Bireysel Ses Eğitimi Dersi”, GEFAD, vol. 23, no. 1, 2003.
ISNAD Öztürk, Ferda Gürgan. “Müzik Öğretmeni Yetiştiren Kurumlarda Ses Eğitiminin Önemi Ve Bireysel Ses Eğitimi Dersi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 23/1 (March 2003).
JAMA Öztürk FG. Müzik Öğretmeni Yetiştiren Kurumlarda Ses Eğitiminin Önemi ve Bireysel Ses Eğitimi Dersi. GEFAD. 2003;23.
MLA Öztürk, Ferda Gürgan. “Müzik Öğretmeni Yetiştiren Kurumlarda Ses Eğitiminin Önemi Ve Bireysel Ses Eğitimi Dersi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 23, no. 1, 2003.
Vancouver Öztürk FG. Müzik Öğretmeni Yetiştiren Kurumlarda Ses Eğitiminin Önemi ve Bireysel Ses Eğitimi Dersi. GEFAD. 2003;23(1).