BibTex RIS Cite

The Practice of Transportational Teaching at Primary Level in case of Uşak

Year 2003, Volume: 23 Issue: 1, - , 01.03.2003

Abstract

The purpose of this study is to evaluate “The Practice of Transportational Teaching at Primary Level” in case of Uşak. Two different questionnaires were administered to both students and teachers. Findings were presented by using tables and discussed. Some interesting findings indicated that headache is one of the illnesses felt by students related to tranportational teaching. Findings also suggested that students formed groups among themselves. One of the interesting results of this study was that teachers had difficulties for motivating students to the first lesson. Most of the teachers participated to this study, also claimed that schools for transportational teaching had not enough physical conditions. They also reported that the parents of the students in this type of teaching had not enough attention to their childs\' educational situations.

Taşımalı İlköğretim Uygulaması Uşak Örneği

Year 2003, Volume: 23 Issue: 1, - , 01.03.2003

Abstract

Bu araştırmanın amacı, “Taşımalı İlköğretim Uygulaması”nı değerlendirmektir. Bu amaçla, Uşak ili örneklem olarak alınarak incelendi. Araştırmada bilgi toplamak için hazırlanan iki farklı anket, öğretmen ve öğrencilere uygulandı. Araştırmadan elde edilen bulgular tablolar halinde verilerek tartışıldı. Bulgularından elde edilen bazı sonuçlar ise şunlardır: Taşımalı öğrencilerin birçoğunda baş ağrısı en fazla hissedilen bir rahatsızlık olup, öğrenciler arasında kısmi de olsa gruplaşmalar vardır. Öğretmenler, sabah ilk derste öğrencileri derse motive etmekte zorluk çekmektedir. Öğretmenler, öğretim sırasında en çok karşılaştıkları problem olarak “derse hazırlıksız gelme” olduğunu belirtmekte ve öğretmenlerin çok azı, taşıma merkezi olan okulların fiziki imkanlarını yeterlThe purpose of this study is to evaluate “The Practice of Transportational Teaching at Primary Level” in case of Uşak. Two different questionnaires were administered to both students and teachers. Findings were presented by using tables and discussed. Some interesting findings indicated that headache is one of the illnesses felt by students related to tranportational teaching. Findings also suggested that students formed groups among themselves. One of the interesting results of this study was that teachers had difficulties for motivating students to the first lesson. Most of the teachers participated to this study, also claimed that schools for transportational teaching had not enough physical conditions. They also reported that the parents of the students in this type of teaching had not enough attention to their childs\' educational situations.Taşımalı Öğretim, İlköğretim, Değerlendirme.Transportational Teaching, Primary Level, Evaluation Tam Metin

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Asım Arı This is me

Publication Date March 1, 2003
Published in Issue Year 2003 Volume: 23 Issue: 1

Cite

APA Arı, A. (2003). Taşımalı İlköğretim Uygulaması Uşak Örneği. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(1).
AMA Arı A. Taşımalı İlköğretim Uygulaması Uşak Örneği. GEFAD. March 2003;23(1).
Chicago Arı, Asım. “Taşımalı İlköğretim Uygulaması Uşak Örneği”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 23, no. 1 (March 2003).
EndNote Arı A (March 1, 2003) Taşımalı İlköğretim Uygulaması Uşak Örneği. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 23 1
IEEE A. Arı, “Taşımalı İlköğretim Uygulaması Uşak Örneği”, GEFAD, vol. 23, no. 1, 2003.
ISNAD Arı, Asım. “Taşımalı İlköğretim Uygulaması Uşak Örneği”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 23/1 (March 2003).
JAMA Arı A. Taşımalı İlköğretim Uygulaması Uşak Örneği. GEFAD. 2003;23.
MLA Arı, Asım. “Taşımalı İlköğretim Uygulaması Uşak Örneği”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 23, no. 1, 2003.
Vancouver Arı A. Taşımalı İlköğretim Uygulaması Uşak Örneği. GEFAD. 2003;23(1).