The piano as an instrument, pianist, piano works and concert halls have been in interaction with each other throughout the history and almost have developed each other. While a piece had been played with three fingers before, afterwards, all fingers, wrist, arms and even whole of the body participated in playing. To examine from the direction of piano playing of natural movements and anatomic structure of these organs (pianistique organs) have contributed to the efforts for easier and qualified playing. This research can be regarded a brief look at the long adventure of the pianist and the piano technique.
Çalgı olarak piyano,piyanist,piyano eserleri ve konser salonları tarih boyunca bir etkileşim içerisinde bulunmuşlar ve adeta birbirlerini geliştirmişlerdir.Önceleri bir eser üç parmakla çalınırken, daha sonraları bütün parmaklar, bilek , kol, hatta vücutun tamamı çalma eylemine katılmıştır. Bu organların (piyanistik organlar) doğal hareketleri ve anatomik yapılarının piyano çalma açısından incelenmesi, daha kolay ve nitelikli çalma için gösterilen çabalara olumlu katkılarda bulunmuştur. Bu araştırma, piyanistin uzun serüveni ve piyano tekniğine kısa bir bakış olarak kabul edilebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2002 |
Published in Issue | Year 2002 Volume: 22 Issue: 3 |