This study is based on the investigation of physics subjects in the primary school 4th grade science textbook, prepared by Ministry of National Education and accepted as essential science textbook between 1993 and 1999 school years, in the terms of physicscontents, educational conception, visual presentation, language and expression method. For this purpose, by considering only physics units, this science textbook has been investigated as an example of the textbook investigation study. Obtained findings have been presented with solution suggestions.
Bu çalışma, ilköğretimin (birinci kademe) 4. sınıfında okutulmak üzere, Milli Eğitim Bakanlığı\'nca hazırlanmış ve 1993-1999 yılları arasında temel ders kitabı olarak okutulması uygun görülmüş olan Fen Bilgisi ders kitabındaki Fizik konularının; içerik, eğitsel tasarım, görsel sunum, dil ve anlatım yönlerinden eleştirel bir bakış açısıyla incelenmesine dayanmaktadır. Bu amaçla, söz konusu ders kitabı, içeriğinde yer alan fizik üniteleri ele alınıp, bir kitap inceleme çalışması örneği olarak incelenmiştir. Elde edinilen bulgular çözüm önerileriyle birlikte sunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2002 |
Published in Issue | Year 2002 Volume: 22 Issue: 3 |