BibTex RIS Cite

A Diagnostic study of biology students motivational styles

Year 2002, Volume: 22 Issue: 2, - , 01.06.2002

Abstract

This study aimed to reveal the motivational styles of biology students and to find out the gender difference regarding motivational styles. Students\' motivational styles were explored by a questionnaire whose items were written to correspond to four motivational pattern: achievement, curiosity, conscientious and sociability. A total of 164 university students who were studying biology in the faculty of science participated in this study. The results showed that i) for the whole sample, the numbers of curious and social students are fairly higher than the achiever and the conscientious students however, there are differences for each level, ii) more boys than girls appeared as achiever, on the other hand, more girls than boys appeared as conscientious. The implication of the results for teaching and learning biology as well as for instructional materials is discussed in the light oMotivasyon tarzı, cinsiyet, başarı, merak, bilinçlilik, sosyallikMotivational style, gender, achievement, curiosity, conscientious, sociability Tam Metin

Biyoloji Öğrencilerinin Motivasyon Tarzlarının Tespiti

Year 2002, Volume: 22 Issue: 2, - , 01.06.2002

Abstract

Bu çalışmanın amacı, biyoloji öğrencilerinin motivasyon tarzlarını belirlemek ve eşey farklılıklarını ortaya koymaktır. Öğrencilerin motivasyon tarzları, başarı, meraklılık, bilinçlilik ve sosyallik bağlamında ölçen bir anket formuyla belirlenmiştir. Fen Edebiyat Fakültesi biyoloji bölümünde okuyan 164 öğrenci çalışmaya katılmıştır. Sonuçlar, tüm örneklemde meraklı ve sosyal öğrencilerin sayısının, başaran ve bilinçli öğrencilerden daha fazla olduğunu ama her düzey içinde farklılıkların ortaya çıktığını ii) erkek öğrencilerin kız öğrencilerden daha fazla başaran tipinde, fakat kız öğrencilerde erkeklere nazaran daha fazla bilinçli tipinde bulunduğunu göstermiştir. Sonuçların biyoloji öğrenimi ve öğretimi ve aynı zamanda öğretiThis study aimed to reveal the motivational styles of biology students and to find out the gender difference regarding motivational styles. Students\' motivational styles were explored by a questionnaire whose items were written to correspond to four motivational pattern: achievement, curiosity, conscientious and sociability. A total of 164 university students who were studying biology in the faculty of science participated in this study. The results showed that i) for the whole sample, the numbers of curious and social students are fairly higher than the achiever and the conscientious students however, there are differences for each level, ii) more boys than girls appeared as achiever, on the other hand, more girls than boys appeared as conscientious. The implication of the results for teaching and learning biology as well as for instructional materials is discussed in the light oMotivasyon tarzı, cinsiyet, başarı, merak, bilinçlilik, sosyallikMotivational style, gender, achievement, curiosity, conscientious, sociability Tam Metin

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Mehmet Bahar This is me

Publication Date June 1, 2002
Published in Issue Year 2002 Volume: 22 Issue: 2

Cite

APA Bahar, M. (2002). Biyoloji Öğrencilerinin Motivasyon Tarzlarının Tespiti. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(2).
AMA Bahar M. Biyoloji Öğrencilerinin Motivasyon Tarzlarının Tespiti. GEFAD. June 2002;22(2).
Chicago Bahar, Mehmet. “Biyoloji Öğrencilerinin Motivasyon Tarzlarının Tespiti”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 22, no. 2 (June 2002).
EndNote Bahar M (June 1, 2002) Biyoloji Öğrencilerinin Motivasyon Tarzlarının Tespiti. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 22 2
IEEE M. Bahar, “Biyoloji Öğrencilerinin Motivasyon Tarzlarının Tespiti”, GEFAD, vol. 22, no. 2, 2002.
ISNAD Bahar, Mehmet. “Biyoloji Öğrencilerinin Motivasyon Tarzlarının Tespiti”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 22/2 (June 2002).
JAMA Bahar M. Biyoloji Öğrencilerinin Motivasyon Tarzlarının Tespiti. GEFAD. 2002;22.
MLA Bahar, Mehmet. “Biyoloji Öğrencilerinin Motivasyon Tarzlarının Tespiti”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 22, no. 2, 2002.
Vancouver Bahar M. Biyoloji Öğrencilerinin Motivasyon Tarzlarının Tespiti. GEFAD. 2002;22(2).