BibTex RIS Cite

Geleneksel Türk Sanat Müziğinde Arel Ezgi Uzdilek Ses Sistemi ve Uygulamada Kullanılmayan Bazı Perdeler

Year 2002, Volume: 22 Issue: 1, - , 01.03.2002

Abstract

Teorik olarak Arel-Ezgi-Uzdilek ses sisteminde yirmi dört perde mevcuttur. Dik büselik, dik geveşt ve dik acem olmak üzere bunlardan dördü Geleneksel Türk Sanat Müziğinde uygulamada kullanılmayan perdelerdir. Bu dört perde on yedi sesli Safiyuddin dizisinde de mevcut değildir.

In Practice Disused Keys of Arel Ezgi Uzdileks Tonal System in Traditional Turkish Art Music

Year 2002, Volume: 22 Issue: 1, - , 01.03.2002

Abstract

Theoretically, there are 24 keys in Arel-Ezgi-Uzdilek\'s tonal system. Four of them, dik büselik, dik geveşt, dik acem, are practically disused keys in traditional Turkish art music. These four keys are not available in Safiyuddin\'s 17 tone-scale too.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

M. Cihat Can This is me

Publication Date March 1, 2002
Published in Issue Year 2002 Volume: 22 Issue: 1

Cite

APA Can, M. C. (2002). Geleneksel Türk Sanat Müziğinde Arel Ezgi Uzdilek Ses Sistemi ve Uygulamada Kullanılmayan Bazı Perdeler. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1).
AMA Can MC. Geleneksel Türk Sanat Müziğinde Arel Ezgi Uzdilek Ses Sistemi ve Uygulamada Kullanılmayan Bazı Perdeler. GEFAD. March 2002;22(1).
Chicago Can, M. Cihat. “Geleneksel Türk Sanat Müziğinde Arel Ezgi Uzdilek Ses Sistemi Ve Uygulamada Kullanılmayan Bazı Perdeler”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 22, no. 1 (March 2002).
EndNote Can MC (March 1, 2002) Geleneksel Türk Sanat Müziğinde Arel Ezgi Uzdilek Ses Sistemi ve Uygulamada Kullanılmayan Bazı Perdeler. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 22 1
IEEE M. C. Can, “Geleneksel Türk Sanat Müziğinde Arel Ezgi Uzdilek Ses Sistemi ve Uygulamada Kullanılmayan Bazı Perdeler”, GEFAD, vol. 22, no. 1, 2002.
ISNAD Can, M. Cihat. “Geleneksel Türk Sanat Müziğinde Arel Ezgi Uzdilek Ses Sistemi Ve Uygulamada Kullanılmayan Bazı Perdeler”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 22/1 (March 2002).
JAMA Can MC. Geleneksel Türk Sanat Müziğinde Arel Ezgi Uzdilek Ses Sistemi ve Uygulamada Kullanılmayan Bazı Perdeler. GEFAD. 2002;22.
MLA Can, M. Cihat. “Geleneksel Türk Sanat Müziğinde Arel Ezgi Uzdilek Ses Sistemi Ve Uygulamada Kullanılmayan Bazı Perdeler”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 22, no. 1, 2002.
Vancouver Can MC. Geleneksel Türk Sanat Müziğinde Arel Ezgi Uzdilek Ses Sistemi ve Uygulamada Kullanılmayan Bazı Perdeler. GEFAD. 2002;22(1).