In this study, a questionnaire was administered to first year students at the ELT Department, Gazi Faculty of Education, Gazi University, in order to gain a view of the effectiveness of the School Experience I lesson in providing the student-teachers with knowledge and experience of the teaching profession and school life. The results obtained show that while the student-teachers believe that the lesson is valuable in that they are given a general idea of the teaching profession, they are unable to communicate effectively with their mentors and the principals of the partner schools.
Bu çalışmada, öğretmen adayı öğrencilere öğretmenlik mesleği ve okul yaşamı konusunda bilgi ve deneyim kazandırmayı amaçlayan Okul Deneyim l dersinin bir değerlendirmesi yapılmıştır. Bu değerlendirme için Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi İngiliz Dili Eğitiminde okuyan birinci sınıf öğrencilerine bir anket uygulanmıştır. Elde edilen bulgular öğretmen adayı öğrencilerin bu dersi çok yararlı bulduklarını ancak uygulama okullarındaki rehber, öğretmenleriyle ve idarecilerle yeterince iletişim kuramadıklarını göstermektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2001 |
Published in Issue | Year 2001 Volume: 21 Issue: 3 |