BibTex RIS Cite

A Questionnaire Evaluation About the Conscious of History of the Undergraduate Students at the Social Studies Teaching Department

Year 2001, Volume: 21 Issue: 2, - , 01.06.2001

Abstract

This questionnaire is applied to the fourth year students who are at social studies teaching department in order to test their conscious and knowledge on history. After the students 2 answers have been carefully examined, it is seen that the history knowledge they got from the primary, secondary and high school has continued up to now with little difference. It can be stated that the courses they have taken at the university may contribute to the democracy process, however, at the knowledge level, they thicken the surface level, not the deep level. In brief, it is too early to claim that the students who participated in the questionnaire have adequate knowledge to graduate. The solution to overcome this problem is to give acceleration to the education to make it more qualitative.

Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Lisans Tarih Bilinci Üzerine Bir Anket Değerlendirmesi

Year 2001, Volume: 21 Issue: 2, - , 01.06.2001

Abstract

Sosyal Bilgiler son sınıf öğrencilerine tarih bilinci ve tarih bilgisi üzerine yapılan anket çalışmasında, öğrencilerimizin verdiği cevaplar gözden geçirildiğinde görülmektedir ki; üniversite öncesi eğitim kurumlarından aldıkları tarih bilgisi çok az değişiklikler göstererek günümüze kadar gelmektedir. Üniversitede almış/almakta oldukları tarih derslerinin ancak demokratikleşme sürecine olumlu katkıda bulunduğu, bilgi düzeyinde ise derinliğine değil yüzeysel katmanı kalınlaştıran çizgide kaldığı söylenebilir. Kısaca, sosyal bilgilerin mezun olma aşamasındaki öğretmen adaylarının tarihle ve tarih ilminin formasyonu ile bütünleşmiş olduklarını söylemek için henüz çok erkendir. Bu alandaki eksikleri gidermenin yolu ise nitelikli ve kaliteli eğitime hız vThis questionnaire is applied to the fourth year students who are at social studies teaching department in order to test their conscious and knowledge on history. After the students 2 answers have been carefully examined, it is seen that the history knowledge they got from the primary, secondary and high school has continued up to now with little difference. It can be stated that the courses they have taken at the university may contribute to the democracy process, however, at the knowledge level, they thicken the surface level, not the deep level. In brief, it is too early to claim that the students who participated in the questionnaire have adequate knowledge to graduate. The solution to overcome this problem is to give acceleration to the education to make it more qualitative. Tam Metin

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

A. Kürşat Gökkaya This is me

Publication Date June 1, 2001
Published in Issue Year 2001 Volume: 21 Issue: 2

Cite

APA Gökkaya, A. K. (2001). Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Lisans Tarih Bilinci Üzerine Bir Anket Değerlendirmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2).
AMA Gökkaya AK. Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Lisans Tarih Bilinci Üzerine Bir Anket Değerlendirmesi. GUJGEF. June 2001;21(2).
Chicago Gökkaya, A. Kürşat. “Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Lisans Tarih Bilinci Üzerine Bir Anket Değerlendirmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 21, no. 2 (June 2001).
EndNote Gökkaya AK (June 1, 2001) Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Lisans Tarih Bilinci Üzerine Bir Anket Değerlendirmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 21 2
IEEE A. K. Gökkaya, “Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Lisans Tarih Bilinci Üzerine Bir Anket Değerlendirmesi”, GUJGEF, vol. 21, no. 2, 2001.
ISNAD Gökkaya, A. Kürşat. “Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Lisans Tarih Bilinci Üzerine Bir Anket Değerlendirmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 21/2 (June 2001).
JAMA Gökkaya AK. Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Lisans Tarih Bilinci Üzerine Bir Anket Değerlendirmesi. GUJGEF. 2001;21.
MLA Gökkaya, A. Kürşat. “Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Lisans Tarih Bilinci Üzerine Bir Anket Değerlendirmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 21, no. 2, 2001.
Vancouver Gökkaya AK. Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Lisans Tarih Bilinci Üzerine Bir Anket Değerlendirmesi. GUJGEF. 2001;21(2).