It is necessary for today’s people to get an achievement and have a part in employment of the 21st century, they have some basic knowledge called as 21st century skills besides some basic knowledge and skills. In this study, first of all, it is tried to emphasize that the importance of the 21st century skills. Another aspect of the study is related with the FATİH Project which targets to integrate information technologies to learning and teaching processes. When we look at the contents of 21st century skills and FATİH Project, there are some relations between them which are direct or indirect. Within this framework, in order to present the relations between FATİH Project and 21st century skills, assessment and some suggestions will be made
Günümüz bireylerinin eğitim yaşamlarında başarıya ulaşabilmeleri ve günümüz istihdamında pay sahibi olabilmeleri için temel bilgi ve becerilerinin ötesinde 21. yüzyıl becerileri olarak adlandırılan bir dizi beceriye sahip olmaları gerekmektedir. Bu çalışmada ilk olarak 21. yüzyıl becerilerini tanıtmak ve bu becerilerin önemini vurgulamak amaçlanmıştır. Çalışmanın bir diğer boyutunu, bilişim teknolojilerinin öğrenme-öğretme sürecine etkin bir şekilde entegrasyonunu hedefleyen FATİH projesi oluşturmaktadır. 21. yüzyıl becerilerinin içeriğine ve FATİH projesinin kapsamına bakıldığında aralarında gerek doğrudan gerekse dolaylı bir takım ilişkilerin olduğu görülmektedir. Bu kapsamda bir teknoloji entegrasyonu projesi olan FATİH projesinin 21. yüzyıl becerileri ile olan ilişkisini ortaya koymak amacıyla ilgili değerlendirmeler yapılmış ve önerilerde bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 4, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 35 Issue: 2 |