Bu araştırmanın amacı, Türkiye’de Arap dili eğitimi alanında uzaktan eğitim sürecinin bu bölümde görev yapmakta olan akademisyenlerin görüşlerine göre değerlendirilmesidir. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı çalışma, bünyesinde Arap Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı bulunan Gazi Üniversitesi, Adıyaman Üniversitesi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Necmettin Erbakan Üniversitesi ve İstanbul Aydın Üniversitesinde görev yapmakta olan öğretim elemanları ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmaya 2 profesör, 4 doçent, 9 doktor öğretim üyesi, 3 doktor ve 4 öğretim görevlisi olmak üzere 22 akademisyen katılmıştır. Araştırma verileri, araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Veriler içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Sonuçlar araştırmaya katılan akademisyen görüşlerinin; Arapça öğretiminin uzaktan eğitim ile verimli olmadığı, Arapça öğretimine yönelik dijital içerikli uygulamaların eksikliğinin eğitime olumsuz yansıdığı, yabancı dil olarak Arapça öğretiminde genellikle geleneksel yönteme yatkınlığın uzaktan eğitim sürecinde aksaklıklara sebep olduğu, internet altyapısı-öğrenci katılımda yetersizlik ve Arapça klavye pratiğinde eksiklik yönünde olduğunu göstermiştir.
Pandemi döneminde yabancı dil olarak Arapça öğretimi Uzaktan öğretim Arapça öğretimi Arapçanın uzaktan öğretimi
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 1.Uluslararası Yabancı Dil Eğitimi Sempozyumu (YABDİLSEM) Özel Sayısı |