Bu çalışmanın amacı, öğrencilerin yerel ve sözlü tarihin tarih derslerinde kullanımına ilişkin düşüncelerini ve Yozgat’ın yerel tarihiyle ilgili görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Bu çalışma nitel araştırma desenlerinden durum çalışması deseni kullanılarak yürütülmüştür. Çalışmaya, Yozgat ilinde öğrenim gören 10., 11. ve 12. sınıf düzeyinde (2020-2021 eğitim ve öğretim yılı) 57 öğrenci katılmış ve öğrenci görüşlerini ortaya çıkarmak amacıyla 25 maddelik öğrenci anket formu uygulanmıştır. Öğrencilerden elde edilen veriler içerik analizi kullanılarak değerlendirilmiştir. Çalışmanın sonucunda öğrencilerin, yerel ve sözlü tarih öğretimine yönelik yeterli düzeyde bilgi sahibi olmadıkları görülmüş, öğrencilerin büyük çoğunluğu yerel ve sözlü tarih etkinliklerine derslerinde yer verilmediğini belirtmiştir. Öğrencilerin Yozgat’ın yerel tarihiyle alakalı bilgi düzeylerinin yeterli olmadığı ve Yozgat’ın yerel tarihini öğrenirken en çok “internet”, “sosyal medya” ve “aile”den faydalandıkları görülmüştür. Ayrıca öğrencilerin Yozgat’ın gelişmişlik (sosyal, ekonomik, kültürel vd.) düzeyi ile ilgili görüşlerine bakıldığında çoğunluğu Yozgat’ın gelişmiş bir il olmadığını ifade etmiştir.
The aim of this study is to reveal students' thoughts on the use of local and oral history in history lessons and their views on the local history of Yozgat. This study was conducted using the case study design, one of the qualitative research designs. In the study, 57 students in the 10th, 11th and 12th grades (2020-2021 academic year) studying in Yozgat province participated in the study and a 25-item student survey form was applied to reveal student opinions. The data obtained from the students were evaluated using content analysis. As a result of the study, students did not have sufficient knowledge about local and oral history teaching and the majority of them stated that local and oral history activities were not included in their lessons. It was seen that the students' level of knowledge about the local history of Yozgat is not sufficient and that they mostly benefit from "internet", "social media" and "family" while learning the local history of Yozgat. In addition, when the students' views on the level of development (social, economic, cultural, etc.) of Yozgat are examined, the majority stated that Yozgat is not a developed province.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | History Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 30, 2024 |
Submission Date | March 12, 2024 |
Acceptance Date | May 30, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 44 Issue: 2 |