Research Article
BibTex RIS Cite

A Short Review on the Techniques and Themes Used in Postmodern English Poetry

Year 2024, Volume: 5 Issue: 2, 450 - 460, 14.06.2024

Abstract

This review paper explores the diverse array of techniques and themes employed by postmodern poets to convey their poetic messages. As an extension of modernism, postmodernism integrates elements from its predecessor while incorporating realistic themes and techniques. Despite its modern and realist inclinations, postmodernism retains traces of romanticism, imbuing its discourse with a multifaceted aesthetic. Poets such as Allan Ginsberg, Robert Lowell, and Charles Bukowski utilize a range of techniques within the realm of postmodernism, including fragmentation, metafiction, intertextuality, randomness, and playfulness, contributing to the richness and complexity of their poetry. By intertwining these techniques, these poets navigate the intricacies of contemporary existence, offering profound insights into the human condition. Furthermore, postmodern poets like Philip Larkin, Sylvia Plath, and Ted Hughes explore a diverse array of themes that mirror the tumultuous landscape of the postmodern era. Themes such as the absence of objective reality, skepticism towards science and historical truths, the aftermath of global conflicts, explorations of psychology, critiques of materialism, and reflections on totalitarianism pervade their works. Through their poetry, these writers confront existential dilemmas and socio-political realities, urging readers to critically engage with the complexities of the contemporary world.

References

  • Bukowski, C. (1977). Friendly Advice to a Lot of Young Men. In Love Is a Dog From Hell. Black Sparrow Press.
  • Bukowski, C. (1977). The Crunch. In Love Is a Dog From Hell. Black Sparrow Press.
  • Ginsberg, A. (1956). Footnote to Howl.
  • Ginsberg, A. (1956). Howl. In Howl and Other Poems. City Lights Books.
  • Hughes, T. (1960). Hawk Roosting. In Lupercal. Faber and Faber.
  • Inan, D., & Boldan, M. N. (2018). An Ecocritical Reading of Ted Hughes’s “Hawk Roosting.” Balikesir University, The Journal of Social Sciences Institute.
  • Jarman, M. (2017). What Was Postmodern Poetry? The Hudson Review, 70(3), 513-518.
  • Larkin, P. (1955). Church Going. In The Less Deceived. The Marvell Press.
  • Lowell, R. (1958). Waking in Blue.
  • Plath, S. (1965). Daddy. In Ariel. Faber and Faber.

Postmodern İngiliz Şiir Edebiyatında Kullanılan Teknik ve Temaların Kısa İncelemesi

Year 2024, Volume: 5 Issue: 2, 450 - 460, 14.06.2024

Abstract

Bu çalışma, postmodern şairlerin şiirsel mesajlarını iletmek için kullandıkları çeşitli teknik ve temaları incelemektedir. Modernizmin bir uzantısı olarak postmodernizm, gerçekçi temaları ve teknikleri bir araya getirirken öncüllerinden unsurları da entegre eder. Postmodernizm, modern ve gerçekçi eğilimlerine rağmen romantizmin izlerini taşıyor ve söylemine çok yönlü bir estetik katıyor. Allan Ginsberg, Robert Lowell ve Charles Bukowski gibi şairler, şiirlerinin zenginliğine ve karmaşıklığına katkıda bulunan parçalanma, üstkurmaca, metinlerarasılık, rastlantısallık ve oyunbazlık dahil olmak üzere postmodernizm alanında bir dizi teknikten yararlanırlar. Bu şairler, bu teknikleri iç içe geçirerek çağdaş varoluşun karmaşıklıklarında geziniyor ve insanlık durumuna dair derin içgörüler sunuyor. Dahası, Philip Larkin, Sylvia Plath ve Ted Hughes gibi postmodern şairler, postmodern çağın çalkantılı manzarasını yansıtan çeşitli temaları araştırıyorlar. Nesnel gerçekliğin yokluğu, bilime ve tarihsel gerçeklere karşı şüphecilik, küresel çatışmaların sonuçları, psikoloji araştırmaları, materyalizmin eleştirileri ve totaliterlik üzerine düşünceler gibi temalar eserlerine hakimdir. Bu yazarlar şiirleri aracılığıyla varoluşsal ikilemlerle ve sosyo-politik gerçeklerle yüzleşerek okuyucuları çağdaş dünyanın karmaşıklıkları ile eleştirel bir şekilde ilgilenmeye teşvik ediyor.

References

  • Bukowski, C. (1977). Friendly Advice to a Lot of Young Men. In Love Is a Dog From Hell. Black Sparrow Press.
  • Bukowski, C. (1977). The Crunch. In Love Is a Dog From Hell. Black Sparrow Press.
  • Ginsberg, A. (1956). Footnote to Howl.
  • Ginsberg, A. (1956). Howl. In Howl and Other Poems. City Lights Books.
  • Hughes, T. (1960). Hawk Roosting. In Lupercal. Faber and Faber.
  • Inan, D., & Boldan, M. N. (2018). An Ecocritical Reading of Ted Hughes’s “Hawk Roosting.” Balikesir University, The Journal of Social Sciences Institute.
  • Jarman, M. (2017). What Was Postmodern Poetry? The Hudson Review, 70(3), 513-518.
  • Larkin, P. (1955). Church Going. In The Less Deceived. The Marvell Press.
  • Lowell, R. (1958). Waking in Blue.
  • Plath, S. (1965). Daddy. In Ariel. Faber and Faber.
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Traditional Turkish Arts (Other)
Journal Section Research Articles
Authors

Kanan Aghasiyev 0009-0001-3969-1879

Early Pub Date June 10, 2024
Publication Date June 14, 2024
Submission Date May 7, 2024
Acceptance Date May 29, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 5 Issue: 2

Cite

APA Aghasiyev, K. (2024). A Short Review on the Techniques and Themes Used in Postmodern English Poetry. Genç Mütefekkirler Dergisi, 5(2), 450-460.

       28263     32276   32224   31751    27502      30620         27067    19954             1997821702 21727 28414

3113431441           3144031449 31491 31584    31698  31704   32026   32223