Book Review
BibTex RIS Cite

LOVE EDUCATİON İN SOCİAL STUDİES TEACHİNG

Year 2024, Volume: 5 Issue: 3, 875 - 885, 24.09.2024

Abstract

If people understand the events and internalize this, they can adapt to society; if they cannot, they will have problems in adaptation. Some things need to be memorized in social studies, but this does not mean that everything will be memorized, social studies is not just about memorization, that is why the term comprehension is included in the curriculum. Social studies develops civic awareness. Social studies examines past, present and future societies in a versatile way. With education, people are given what they need. Through education, knowledge is added to human knowledge. Education has the aim of raising healthy individuals, and traditions are tried to be preserved and transferred to new generations through education. Transferring cultural values ​​in social studies is also important for society. Social studies helps students understand the world. Social studies course tries to help students become effective citizens. Social studies also improves people's understanding of how they can relate to each other. Social studies is related to different disciplines, is inclusive, and helps students get to know different cultures. Values ​​are important elements in societies, social studies and other courses should be used in teaching values. Values ​​education strives to increase awareness of social responsibility. Values ​​education also contributes to the development of individuals and balances the academic knowledge given in education. The environment, school, family and teacher have important roles in values ​​education. Values ​​education is imparted to children and students in this way. Education should also develop people in terms of knowledge, skills and values. In the Social Studies course, information is given while teaching the subject, and values ​​should also be taught together with the subjects. Including it as a unit can play a much more effective role in teaching values. Social studies course tries to ensure that students learn basic values ​​both in the syllabus and in its books. There are 10 root values. All of these values ​​are important, and among these values, the value of love should be greatly utilized. Root values are also included in social studies textbooks and programs. Love values were used and given in connection with the sub-elements, and giving more space would increase awareness of the values.

SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE SEVGİ EĞİTİMİ

Year 2024, Volume: 5 Issue: 3, 875 - 885, 24.09.2024

Abstract

İnsanlar olayları anlarlarsa bunu içselleştirme durumunda topluma uyum sağlayabilir, yapamazsa uyumda problemler yaşar. Sosyal bilgilerde bazı şeylerin ezberlenmesi gereklidir fakat bu durum her şeyin ezberleneceği anlamına gelmez. Sosyal bilgiler ezberden ibaret değildir bu sebeple müfredatında da anlama terimi geçmektedir. Sosyal bilgiler yurttaşlık bilincini geliştirmektedir aynı zamanda geçmiş, şimdiki ve gelecekteki toplumları da çok yönlü olarak incelemektedir. Eğitimle insanlara gereksinim duyulan şeyler verilir ve bununla birlikte insanın bilgisine bilgi katılır. Eğitimde sağlıklı birey yetiştirme amacı vardır, gelenekler yine eğitimle korunmaya ve yeni nesillere aktarılmaya çalışılır. Sosyal bilgilerde kültürel değerlerin aktarılması toplum için de önemlidir. Sosyal bilgiler öğrencilerin dünyayı anlamasını sağlar ce bu ders öğrencilerin etkili bir vatandaş olmaları konusunda yardımcı olmaya çalışır. Sosyal bilgiler, insanların birbiriyle nasıl ilişki kurabilecekleri konusunda da onları geliştirir. Farklı disiplin çeşitleriyle de ilişkilidir. Kapsayıcıdır, öğrencilere farklı kültürleri tanımaları konusunda da onlara yardımcı olur. Değerler toplumlarda önemli unsurlardır, değerlerin öğretiminde sosyal bilgiler ve diğer derslerden faydalanılmalıdır. Değerler eğitimi toplumsal sorumluluk bilincini artırma çabasındadır. Değerler eğitimi bireylerin gelişimine de katkı sağlar ve eğitimde verilen akademik bilgiyi de dengeler. Değerler eğitiminde çevre, okul, aile ve öğretmen önemli rollere sahiptir. Değerler eğitimi bu yolla çocuklara ve öğrencilere kazandırılır. Eğitim insanı bilgi, beceri ve değerler açısından da geliştirmelidir. Sosyal Bilgiler dersinde konu öğretiminde bilgiler verilir bunun yanı sıra değerlerin öğretilmesi de konularla birlikte sağlanılmalıdır. Bir ünite olarak yer verilmesi değerlerin öğretilmesinde çok daha etkin rol oynayabilir. Sosyal bilgiler dersi hem ders programında hem de ders kitaplarında temel değerleri öğrencilerin öğrenmesini sağlamaya çalışır. 10 kök değer vardır. Bu değerlerin hepsi önemlidir ve bu değerler içerisinde sevgi değerinden fazlaca yararlanılmalıdır. Sosyal bilgiler ders kitaplarında ve programlarında da kök değerlere yer verilmiştir. Sevgi değerlerinden yararlanılmış, alt unsurlarla da bağlantılı bir şekilde verilmiştir ve daha fazla yer verilmesi değerlerde farkındalığı artıracaktır.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Arabic Language and Rhetoric
Journal Section Kitap İncelemesi
Authors

Ayşenur Koçak 0009-0000-0029-1782

Early Pub Date September 23, 2024
Publication Date September 24, 2024
Submission Date June 22, 2024
Acceptance Date August 2, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 5 Issue: 3

Cite

APA Koçak, A. (2024). SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE SEVGİ EĞİTİMİ. Genç Mütefekkirler Dergisi, 5(3), 875-885.

       28263     32276   32224   31751   32566  

32783 32570  27502      30620         27067    19954             1997821702 21727 28414

3113431441           3144031449 31491 31584    31698  31704   32026   32223