Toplumların günü ve geleceği olan genç bireylerin farklı toplumsal risklerden korunabilmelerinin
önemli aracı eğitimdir. Gençlerin farklı nedenler (ekonomik, kültürel, siyasi vb.) ile eğitim sürecine dâhil
ol(a)mamaları ciddi bir toplumsal sorun alanıyken, sürece dâhil olduktan sonra farklı nedenlerden
dolayı tamamlayamamaları da yaşadıkları yoksulluk ve güvencesizliğin göstergeleri arasındadır.
Gençler eğitim süresi içerisinde temel ihtiyaçlarını (barınma, beslenme, ulaşım, sağlık) karşılamak ve
eğitimlerine devam edebilmek adına stratejiler geliştirmişlerdir. Bu stratejiler arasında eğitim öğretim
hayatına devam ederken özellikle tatil dönemlerinde bulundukları şehirlerde, memleketlerinde veya
büyükşehirlerin inşaat sahasında çalışmak yer almaktadır. Bu araştırma 2017-2018 eğitim öğretim
yılında yoksullukları ile baş edebilmek için inşaat sektöründe çalışan yükseköğretimli gençlerin
geliştirdikleri stratejilerini incelemeye yöneliktir. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesinde 2017-
2018 eğitim öğretim yılında yükseköğretim eğitimine devam eden 24 üniversite öğrencisi ile yarı
yapılandırılmış görüşme formu uygulanarak görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler
betimsel analiz tekniği ile analiz edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 23, 2020 |
Acceptance Date | May 16, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 8 Issue: 20 |
ÖNEMLİ NOT: DERGİMİZ ÖZEL SAYILAR HARİCİNDE HER YILIN NİSAN, AĞUSTOS VE ARALIK AYLARINDA OLMAK ÜZERE YILDA ÜÇ DEFA YAYIMLANMAKTADIR. ADAY ÇALIŞMALAR SAYIYA ÖZEL GÖNDERİLMEMEKTEDİR. DERGİMİZE GÖNDERİLEN MAKALELER DEĞERLENDİRME SÜRECİNİN TAMAMLANMASINI TAKİBEN UYGUN OLAN İLK SAYIDA YAYIMLANMAKTADIR.