BibTex RIS Cite

Tüketiciden Tüketiciye C2C E-Ticaret Uygulamalarında Alıcı ve Satıcıların Etik Karar Alma Sürecini Belirleyen Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama

Year 2019, Volume: 7 Issue: 18, 147 - 184, 01.01.2019

Abstract

E-ticaret uygulamaları, tüketicilere ve üreticilere sağlamış olduğu sayısız fırsatlar ile toplam ticaret hacminin önemli bir kısmını oluşturmaktadır. Ancak e-ticaret uygulamalarının tamamen web tabanlı ağlar aracılığı ile sanal ortamlarda gerçekleştirilmesi bazı etik sorunlara da zemin hazırlamaktadır. Çalışmanın genel amacı, C2C e-ticarette alıcı ve satıcıların etik karar alma sürecini belirleyen faktörleri açıklamaktır. Bu genel amaç doğrultusunda etik karar alma sürecini oluşturan, algılanan etik problem, etik niyet ve etik davranış arasındaki ilişkiler araştırılarak, bireylerin etik bakış açılarının idealizm- rölativizm- doğruluk , cinsiyetin ve kültürün etik karar süreci ile ilişkileri bir model yardımı ile incelenmiştir. Çalışmada etik karar alma sürecini etkileyen önemli faktörler arasında kabul edilen kültür ilişkisinin incelenmesi ve araştırma sonuçlarının kültürler arası boyutta karşılaştırılması için e-ticaret uygulamalarını aktif olarak kullanan Türkiye’deki Çağ Üniversitesi ve Almanya’daki Kehl Üniversitesi 536 üniversite öğrencisi ile senaryo inceleme yöntemi kullanılarak geliştirilen ölçek aracılığında uygulama gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın sonucunda etik karar alma süreci ile kültür arasında anlamlı bir farklılık olduğu belirlenmiştir. Ayrıca C2C e-ticarette alıcıların ve satıcıların etik problem algılarının, etik niyetlerinin ve etik kararlarının anlamlı düzeyde farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Son olarak C2C e-ticaret kullanıcılarının, kullanıcı yorumlarına, satıcı davranışlarına ve ürün aldıkları satıcı kimliğinin doğruluğuna karşı duyarlı oldukları sonucuna ulaşılmıştır

References

  • • Acılar, A. (2016). E-Commerce ın Turkey. Press Academia Procedia, 282-288.
  • • Armstrong, RW. (1996). the relationship between culture and perception of ethical problems ın ınternational marketing, Journal of Business Ethics, 15, 1199-1208.
  • • Ay, C. (2005). İşletmelerde etik karar almada kültürün rolü, Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 12(2), 31-52.
  • • Barnett, T., Bass K. and Brown, G. (1994). Ethical ideology and ethical judgment regarding ethical ıssues ın business. Journal of Business Ethics, 13, 469- 480.
  • • Bass, K., Barnett, T., and Brown, G. (1998). The moral philosophy of sales managers and its influence on ethical decision making. The Journal of Personal Selling & Sales Management, 18(2), 1-17.
  • • Büyüköztürk, Ş. (2011). Sosyal bilimler için veri analizi ders kitabı. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • • Christie, PMJ., Kwon, IWG., Stoeberl, PA., and Baumhart, R. (2003). A cross-cultural comparison of ethical attitudes of business managers: India Korea and the United States. Journal of Business Ethics, 46(3):263-287
  • • Cohen, J., Pant, L., and Sharp. D. (1992). Cultural and socioeconomic constraints on international codes of ethics: lessons from accounting. Journal of Business Ethics 11, 687-700.
  • • Çiftçi, H. (2016). Halkla ilişkiler mesleğinde etik olmak ya da olmamak, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(30), 538-548.
  • • Davis, M. A., Andersen, M. G., and Curtis, M. B. (2001). Measuring ethical ideology in business ethics: a critical analysis of the ethics position questionnaire. Journal of Business Ethics, 32(1), 35-53.
  • • Duska, RF., Duska, BS. (2003). Accounting ethics, Malden, MA: Blackwell Publishing.
  • • Elbeltagi, I., & Al-husseini, S. (2015). Knowledge sharing practices as a basis of product ınnovation: a case of higher education in Iraq. International Journal of Social Science and Humanity, 5(2), 182-185.
  • • Erdoğan, M.E. (2008). Effect of culture ın busıness ethics: comparison of Turkey and Italy, Master Thessis (Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul). https://tez.yok.gov.tr/ UlusalTezMerkezi/ adresinden edinilmiştir.
  • • Forsyth, D. R. (1980). A taxonomy of ethical ıdeologies. Journal of Personality and Social Psychology, 39(1), 175.
  • • Ford, RC., & Richardson, WD. (1994). Ethical decision making: a review of the empirical literatüre, Journal Of Business Ethics, 13(3), 205-221.
  • • Güğerçin, U., & Ünal, A. Y. (2017). Etik konum ölçeği’nin faktör analitik yapısı: banka çalışanları üzerine bir araştırma, Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 35(4), 53-78.
  • • Güler, YB. (2014). Perakendecilik Sektöründe İşletme ve Müşteri Pazarlama Etik Bakış Açılarının Karşılaştırılması. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (31):65-75.
  • • Gülmez, C., Killi, M., & Öz, B. (2016). Üniversite Ögrencilerinin Muhasebe Meslek Etigine Bakis Açilarinin Incelenmesi: OKÜ Ögrencileri Örnegi (Investigation of Viewpoints to Accounting Professional Ethics of University Students: OKU Students Case) 1. Journal of Accounting, Finance and Auditing Studies, 2(3), 98.
  • • Gürbüz, S., ve Şahin, F. (2014). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri (1. Baskı). Ankara, Seçkin Yayıncılık, 126-127.
  • • Hoffman, W. M., Frederick, R. E., & Schwartz, M. S. (2001). Business ethics: readings and cases ın corporate morality. 4th Ed. New York: Mcgraw-Hill.
  • • Hofstede, G. (1993). Cultural constraints in management theories. Academy of Management Perspectives, 7(1), 81-94.
  • • Jagwinder Singh, N. T. (2016). Ethics and ıts ımportance in e-marketing - an empirical stud. Internatıonal Journal Of Multıfaceted And Multılıngual Studıes, 3(4), 1-4.
  • • Johari, RJ., Sanusi, ZM., and Ismail, AH. (2012). Exploratory factor analysis of the ethical orientation scale. Asian journal of Accounting and Governance, 3:1-11.
  • • Jones, K., and Leonard, LNK. (2016). Applying the multidimensional ethics scale in C2C e-commerce, Issues in Information Systems, 17(1), 26-36.
  • • Jones, G.E. and Kavanagh, M.J. (1996). An experimental examination of the effect of individual and situational factors on ethical behavioral intentions in the workplace. Journal of Business Ethics, 15, 511- 523.
  • • Jonson, E. P., McGuire, L. M., & O’Neill, D. (2015). Teaching ethics to undergraduate business students in Australia: Comparison of integrated and stand-alone approaches. Journal of Business Ethics, 132(2), 477-491.
  • • Kapoor, T., and Kapoor, S. (1992). Ethically Empowering Others to Win in the 1990’s, Ethics in Hospitality Management: A Book of Readings, AHMA, Michigan.
  • • Karaeminoğulları, A. (2012). Birey-örgüt uyumunun ahlaki değerlendirmeler ve ahlaki niyet üzerindeki etkisinin kültürler arası bağlamda incelenmesi (Doktora Tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Ana Bilim Dalı, Örgütsel Davranış Bilim Dalı, İstanbul). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden edinilmiştir.
  • • Kujala, J. (2004). Managers’ moral perceptions: change in Finland during the 1990s. business ethics, A European Review, 13(3), 143-165.
  • • Laudon, K. C., & Laudon, J. P. (2014). Management information systems. Prentice Hall.
  • • Laczniak, GR., & Murphy, PE. (1993). Ethical marketing decisions: the higher road (Boston: Allyn and Bacon).
  • • Lopez Palau, S. (2006). Culture effects in the ethical decision-making process of latin American accountants (Order No. 3226991). Available from ProQuest Dissertations & Theses Global. (304911568). Retrievedfromhttps://search.proquest.com/docview/304911568?accountid=8403.
  • • Marques, P. A., & Azevedo-Pereira, J. (2009). Ethical ideology and ethical judgments in the Portuguese accounting profession. Journal of Business Ethics, 86(2), 227-242.
  • • Maury, M.D. (2004). The development of a business ethics curriculum modulev emphasizing values and storytelling for sophomore business students. Doctoral Dissertation, St. John’s University.
  • • Ola, B. (2004). A comparative evaluation of specification techniques for electronic commerce systems (Order No. MR05333). Available From Proquest Dissertations & Theses Global. (305097020). Retrieved From
  • • Özbek, V. (2012). Bireysel belirleyicilerin algılanan etik problem ve etik niyet üzerindeki etkisi: küçük işletmelerde bir uygulama (Doktora Tezi, Gebze Yüksek Teknoloji Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gebze). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden edinilmiştir.
  • • Özmen, Ş. (2014). E-Ticaret ağ ekonomisinde yeni ticaret yolu. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • • Rawwas, MY. (1996). Consumer ethics: An empirical investigation of the ethical beliefs of Austrian consumers. Journal of Business Ethics, 15(9), 1009-1019.
  • • Rest J. R. (1986). Moral development: Advances in research and theory. New York: Praeger.
  • • Rest, J. R. (Ed.). (1994). Moral development in the professions: psychology and applied ethics. Psychology Press.
  • • Román, S., & Cuestas, PJ. (2008). The perceptions of consumers regarding online retailers’ ethics and their relationship with consumers’ general ınternet expertise and word of mouth: a preliminary analysis. Journal of Business Ethics, 83(4), 641-656.
  • • Sheikh, S.M., & Bastı, M. (2015). Customer satisfaction in business to consumer (B2C) E-commerce: a comparative study of Turkey and Pakistan. Eurasian Journal of Business and Economics, 8(16), 73-100.
  • • Singhapakdi, A. (2004). Important factors underlying ethical intentions of students: ımplications for marketing education. Journal of Marketing Education, 26(3), 261- 270.
  • • Singhapakdi, A., & Vitell, S. (1994). Ethical ideologies of future marketers: the relative influences of machiavellianism and gender. Journal of Marketing Education, 16, 34-42.
  • • Şahin, B. (2011). Seyahat acentalarının pazarlama faaliyetlerinde etik karar verme süreci: İstanbul örneği (Doktora Tezi), Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir). https://tez.yok.gov.tr/ UlusalTezMerkezi/ adresinden edinilmiştir.
  • • Tavşancıl, E. (2002). Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi. Nobel Yayıncılık, Ankara.
  • • Thorne, L. (2001). Refocusing ethics education ın accounting, Journal of Accounting Education, 19, 103-117.
  • • Tsai, MT., & Shih, C.M. (2005). The ınfluences of organizational and personal ethics on role conflict among marketing managers: an empirical ınvestigation. International Journal of Management, 22(1), 54.
  • • Tübsiad. (2017). Türkiye’de e-ticaret, http://www.tubisad.org.tr/tr/images/pdf/tubisad_2018_e-ticaret_ sunum_ tr.pdf
  • • Tükenmez, M., Kutay, N., and C. Akkaya, (2008). Türk muhasebe meslek mensuplarının kişisel değerlerinin belirlenmesine yönelik bir araştırma, İktisat İşletme ve Finans, 23 (268), 119-132.
  • • Wang, C. L. & Calvano, L. (2015). Is business ethics education effective? An analysis of Business Ethics, 126(4), 591-602. ethical perspectives, and moral judgment. Journal of
  • • Wang, C. C. & Chen, C. C. (2010). Electronic commerce research in latest decade: a literature review, International Journal of Electronic Commerce Studies, 1(1), 1-14.
  • • http://www.internetworldstats.com/stats.htm E.T: 10.08.2017
Year 2019, Volume: 7 Issue: 18, 147 - 184, 01.01.2019

Abstract

E-Commerce applications compose a substantial part of the total trade volume with countless opportunities they provide to consumers and producers. However, e-commerce applications pave the way for some ethical problems as they are mostly realized in virtual environments through webbased networks. The main purpose of this study is to examine the factors that determine the ethical decision making process of the buyers and sellers in C2C e-commerce. In line with this main purpose, the relationship between ethical problem, ethical intentions and ethical behaviours, which constitute the ethical decision-making process, was investigated, and the relationship of ethical perspectives of individuals idealism-relativism-righteousness with ethical decision process of gender and culture was examined with the help of a model. In order for the investigation of cultural relations, which are considered among the most important factors affecting the ethical decision-making, and the comparison of research results in cross-cultural dimension, the study was conducted with 536 university students in Cag University in Turkey and in Kehl University in Germany, which use e-commerce applications actively through the scale that was developed by the method of scenario investigation. The results of the study revealed that there was a significant relationship between the ethical decision-making process and culture. . In addition, it has been concluded that the ethical problem perceptions, ethical intentions and ethical decisions of buyers and sellers in C2C e-commerce differed significantly. According to these results, it was determined that the ethical problem perception levels of the buyers were higher than those of the sellers. Finally, it was concluded that C2C e-commerce users were sensitive to user comments, vendor behaviour, and the accuracy of the vendor identity from whom they bought products.

References

  • • Acılar, A. (2016). E-Commerce ın Turkey. Press Academia Procedia, 282-288.
  • • Armstrong, RW. (1996). the relationship between culture and perception of ethical problems ın ınternational marketing, Journal of Business Ethics, 15, 1199-1208.
  • • Ay, C. (2005). İşletmelerde etik karar almada kültürün rolü, Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 12(2), 31-52.
  • • Barnett, T., Bass K. and Brown, G. (1994). Ethical ideology and ethical judgment regarding ethical ıssues ın business. Journal of Business Ethics, 13, 469- 480.
  • • Bass, K., Barnett, T., and Brown, G. (1998). The moral philosophy of sales managers and its influence on ethical decision making. The Journal of Personal Selling & Sales Management, 18(2), 1-17.
  • • Büyüköztürk, Ş. (2011). Sosyal bilimler için veri analizi ders kitabı. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • • Christie, PMJ., Kwon, IWG., Stoeberl, PA., and Baumhart, R. (2003). A cross-cultural comparison of ethical attitudes of business managers: India Korea and the United States. Journal of Business Ethics, 46(3):263-287
  • • Cohen, J., Pant, L., and Sharp. D. (1992). Cultural and socioeconomic constraints on international codes of ethics: lessons from accounting. Journal of Business Ethics 11, 687-700.
  • • Çiftçi, H. (2016). Halkla ilişkiler mesleğinde etik olmak ya da olmamak, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(30), 538-548.
  • • Davis, M. A., Andersen, M. G., and Curtis, M. B. (2001). Measuring ethical ideology in business ethics: a critical analysis of the ethics position questionnaire. Journal of Business Ethics, 32(1), 35-53.
  • • Duska, RF., Duska, BS. (2003). Accounting ethics, Malden, MA: Blackwell Publishing.
  • • Elbeltagi, I., & Al-husseini, S. (2015). Knowledge sharing practices as a basis of product ınnovation: a case of higher education in Iraq. International Journal of Social Science and Humanity, 5(2), 182-185.
  • • Erdoğan, M.E. (2008). Effect of culture ın busıness ethics: comparison of Turkey and Italy, Master Thessis (Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul). https://tez.yok.gov.tr/ UlusalTezMerkezi/ adresinden edinilmiştir.
  • • Forsyth, D. R. (1980). A taxonomy of ethical ıdeologies. Journal of Personality and Social Psychology, 39(1), 175.
  • • Ford, RC., & Richardson, WD. (1994). Ethical decision making: a review of the empirical literatüre, Journal Of Business Ethics, 13(3), 205-221.
  • • Güğerçin, U., & Ünal, A. Y. (2017). Etik konum ölçeği’nin faktör analitik yapısı: banka çalışanları üzerine bir araştırma, Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 35(4), 53-78.
  • • Güler, YB. (2014). Perakendecilik Sektöründe İşletme ve Müşteri Pazarlama Etik Bakış Açılarının Karşılaştırılması. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (31):65-75.
  • • Gülmez, C., Killi, M., & Öz, B. (2016). Üniversite Ögrencilerinin Muhasebe Meslek Etigine Bakis Açilarinin Incelenmesi: OKÜ Ögrencileri Örnegi (Investigation of Viewpoints to Accounting Professional Ethics of University Students: OKU Students Case) 1. Journal of Accounting, Finance and Auditing Studies, 2(3), 98.
  • • Gürbüz, S., ve Şahin, F. (2014). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri (1. Baskı). Ankara, Seçkin Yayıncılık, 126-127.
  • • Hoffman, W. M., Frederick, R. E., & Schwartz, M. S. (2001). Business ethics: readings and cases ın corporate morality. 4th Ed. New York: Mcgraw-Hill.
  • • Hofstede, G. (1993). Cultural constraints in management theories. Academy of Management Perspectives, 7(1), 81-94.
  • • Jagwinder Singh, N. T. (2016). Ethics and ıts ımportance in e-marketing - an empirical stud. Internatıonal Journal Of Multıfaceted And Multılıngual Studıes, 3(4), 1-4.
  • • Johari, RJ., Sanusi, ZM., and Ismail, AH. (2012). Exploratory factor analysis of the ethical orientation scale. Asian journal of Accounting and Governance, 3:1-11.
  • • Jones, K., and Leonard, LNK. (2016). Applying the multidimensional ethics scale in C2C e-commerce, Issues in Information Systems, 17(1), 26-36.
  • • Jones, G.E. and Kavanagh, M.J. (1996). An experimental examination of the effect of individual and situational factors on ethical behavioral intentions in the workplace. Journal of Business Ethics, 15, 511- 523.
  • • Jonson, E. P., McGuire, L. M., & O’Neill, D. (2015). Teaching ethics to undergraduate business students in Australia: Comparison of integrated and stand-alone approaches. Journal of Business Ethics, 132(2), 477-491.
  • • Kapoor, T., and Kapoor, S. (1992). Ethically Empowering Others to Win in the 1990’s, Ethics in Hospitality Management: A Book of Readings, AHMA, Michigan.
  • • Karaeminoğulları, A. (2012). Birey-örgüt uyumunun ahlaki değerlendirmeler ve ahlaki niyet üzerindeki etkisinin kültürler arası bağlamda incelenmesi (Doktora Tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Ana Bilim Dalı, Örgütsel Davranış Bilim Dalı, İstanbul). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden edinilmiştir.
  • • Kujala, J. (2004). Managers’ moral perceptions: change in Finland during the 1990s. business ethics, A European Review, 13(3), 143-165.
  • • Laudon, K. C., & Laudon, J. P. (2014). Management information systems. Prentice Hall.
  • • Laczniak, GR., & Murphy, PE. (1993). Ethical marketing decisions: the higher road (Boston: Allyn and Bacon).
  • • Lopez Palau, S. (2006). Culture effects in the ethical decision-making process of latin American accountants (Order No. 3226991). Available from ProQuest Dissertations & Theses Global. (304911568). Retrievedfromhttps://search.proquest.com/docview/304911568?accountid=8403.
  • • Marques, P. A., & Azevedo-Pereira, J. (2009). Ethical ideology and ethical judgments in the Portuguese accounting profession. Journal of Business Ethics, 86(2), 227-242.
  • • Maury, M.D. (2004). The development of a business ethics curriculum modulev emphasizing values and storytelling for sophomore business students. Doctoral Dissertation, St. John’s University.
  • • Ola, B. (2004). A comparative evaluation of specification techniques for electronic commerce systems (Order No. MR05333). Available From Proquest Dissertations & Theses Global. (305097020). Retrieved From
  • • Özbek, V. (2012). Bireysel belirleyicilerin algılanan etik problem ve etik niyet üzerindeki etkisi: küçük işletmelerde bir uygulama (Doktora Tezi, Gebze Yüksek Teknoloji Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gebze). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden edinilmiştir.
  • • Özmen, Ş. (2014). E-Ticaret ağ ekonomisinde yeni ticaret yolu. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • • Rawwas, MY. (1996). Consumer ethics: An empirical investigation of the ethical beliefs of Austrian consumers. Journal of Business Ethics, 15(9), 1009-1019.
  • • Rest J. R. (1986). Moral development: Advances in research and theory. New York: Praeger.
  • • Rest, J. R. (Ed.). (1994). Moral development in the professions: psychology and applied ethics. Psychology Press.
  • • Román, S., & Cuestas, PJ. (2008). The perceptions of consumers regarding online retailers’ ethics and their relationship with consumers’ general ınternet expertise and word of mouth: a preliminary analysis. Journal of Business Ethics, 83(4), 641-656.
  • • Sheikh, S.M., & Bastı, M. (2015). Customer satisfaction in business to consumer (B2C) E-commerce: a comparative study of Turkey and Pakistan. Eurasian Journal of Business and Economics, 8(16), 73-100.
  • • Singhapakdi, A. (2004). Important factors underlying ethical intentions of students: ımplications for marketing education. Journal of Marketing Education, 26(3), 261- 270.
  • • Singhapakdi, A., & Vitell, S. (1994). Ethical ideologies of future marketers: the relative influences of machiavellianism and gender. Journal of Marketing Education, 16, 34-42.
  • • Şahin, B. (2011). Seyahat acentalarının pazarlama faaliyetlerinde etik karar verme süreci: İstanbul örneği (Doktora Tezi), Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir). https://tez.yok.gov.tr/ UlusalTezMerkezi/ adresinden edinilmiştir.
  • • Tavşancıl, E. (2002). Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi. Nobel Yayıncılık, Ankara.
  • • Thorne, L. (2001). Refocusing ethics education ın accounting, Journal of Accounting Education, 19, 103-117.
  • • Tsai, MT., & Shih, C.M. (2005). The ınfluences of organizational and personal ethics on role conflict among marketing managers: an empirical ınvestigation. International Journal of Management, 22(1), 54.
  • • Tübsiad. (2017). Türkiye’de e-ticaret, http://www.tubisad.org.tr/tr/images/pdf/tubisad_2018_e-ticaret_ sunum_ tr.pdf
  • • Tükenmez, M., Kutay, N., and C. Akkaya, (2008). Türk muhasebe meslek mensuplarının kişisel değerlerinin belirlenmesine yönelik bir araştırma, İktisat İşletme ve Finans, 23 (268), 119-132.
  • • Wang, C. L. & Calvano, L. (2015). Is business ethics education effective? An analysis of Business Ethics, 126(4), 591-602. ethical perspectives, and moral judgment. Journal of
  • • Wang, C. C. & Chen, C. C. (2010). Electronic commerce research in latest decade: a literature review, International Journal of Electronic Commerce Studies, 1(1), 1-14.
  • • http://www.internetworldstats.com/stats.htm E.T: 10.08.2017
There are 53 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Saadet Sağtaş This is me

Murat Gülmez This is me

Publication Date January 1, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 7 Issue: 18

Cite

APA Sağtaş, S., & Gülmez, M. (2019). Tüketiciden Tüketiciye C2C E-Ticaret Uygulamalarında Alıcı ve Satıcıların Etik Karar Alma Sürecini Belirleyen Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama. Gençlik Araştırmaları Dergisi, 7(18), 147-184.

ÖNEMLİ NOT: DERGİMİZ ÖZEL SAYILAR HARİCİNDE HER YILIN NİSAN, AĞUSTOS VE ARALIK AYLARINDA OLMAK ÜZERE YILDA ÜÇ DEFA YAYIMLANMAKTADIR. ADAY ÇALIŞMALAR SAYIYA ÖZEL GÖNDERİLMEMEKTEDİR. DERGİMİZE GÖNDERİLEN MAKALELER DEĞERLENDİRME SÜRECİNİN TAMAMLANMASINI TAKİBEN UYGUN OLAN İLK SAYIDA YAYIMLANMAKTADIR.