Bu çalışmanın amacı, lise öğrencilerinin okula aidiyetleri ile psikolojik ihtiyaçlarını doyurmaları arasındaki ilişkilerin incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda çalışma, onuncu ve on birinci sınıflarda eğitim alan 112 kız 51.6 % ve 105 48.4 % erkek olmak üzere toplam 217 lise öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada, Okula Aidiyet Duygusu ve Genel İhtiyaç Doyumu Ölçekleri kullanılmıştır. Verilerin analizinde çoklu regresyon analizinden yararlanılmıştır. Çalışma bulgularına göre özerklik, ait olma ve yetkinlik ihtiyaçları okula aidiyet duygusunu anlamlı düzeyde açıklamıştır. Değişkenlerin okula aidiyet ile ilişkileri tek tek ele alındığında, regresyon eşitliğinde en çok yetkinlik, ikinci olarak ait olma ve üçüncü olarak yetkinlik ihtiyacının doyurulmasının okula aidiyeti olumlu yönde ve anlamlı düzeyde açıkladığı sonucuna varılmıştır. Bu sonuçlara göre ilgili değişkenler, okula aidiyetteki varyansın % 29’nu açıklamaktadır. Lise öğrencilerinin okula aidiyetlerini artırmada, onların psikolojik ihtiyaçlarının doyurulması önemli bir değişken olarak görülmektedir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 5 Issue: 11 |
IMPORTANT NOTE: OUR JOURNAL IS PUBLISHED THREE TIMES A YEAR, IN APRIL, AUGUST AND DECEMBER, EXCEPT FOR SPECIAL ISSUES. SUBMITTED MANUSCRIPTS ARE NOT SUBMITTED FOR A SPECIFIC ISSUE. MANUSCRIPTS SENT TO OUR JOURNAL ARE PUBLISHED IN THE FIRST APPROPRIATE ISSUE FOLLOWING THE COMPLETION OF THE REVIEW PROCESS.