Amaç: Öğrenci ve eğiticinin tercih ettiği ders ve ders aralarının ideal sürelerinin belirlenmesi, gün içindeki en uygun ders saatlerinin tespiti ve derse katılım hakkındaki düşüncelerinin incelenmesi verilen eğitim kalitesini arttırmada faydalı olacaktır.Ayrıca ders sırasında eğiticinin dikkat düzeyine etki eden unsurların incelenmesi de derslerin daha verimli işlenmesini sağlayacaktır. Gereç ve Yöntem: Bu çalışmada, tıp fakültesi öğrenci ve eğiticilerin ders ve ders arası süresi, derslerin en verimli geçtiği zaman aralığı, derse devam zorunluluğu, eğiticinin ders anlatım yöntemi hakkındaki fikirlerinin belirlenmesi ve eğiticinin öğrencilerin dersteki tutumları ile ilgili görüşlerinin tespiti amaçlanmıştır. Tanımlayıcı tipte olan bu araştırma 44 öğretim üyesi ve 480 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Veriler, katılımcıların tanımlayıcı özelliklerini sorgulayan açık uçlu sorular ile teorik derslerin verimliliği, işlenişi ve teorik derslere katılım konusu hakkında öğrencilerin düşüncelerini irdeleyen Likert ölçeği ile hazırlanmış 29 soruluk anket formu ile elde edilmiştir.Bulgular: Öğrenciler ve eğiticilerin teorik-pratik ders sürelerinin yeterli olduğunu ve sabah saatlerinde teorik derslerin daha verimli geçtiğini düşünmektedirler. Kahvaltı yapılan günlerde öğrencilerin derslere daha iyi odaklandıkları görülmektedir. Eğitici ve öğrenciler, parmak izi yöntemiyle yapılan devam kontrol uygulamasının derslere olan ilgi ve ders başarısı üzerinde olumlu bir etkisinin olmadığını düşünmektedirler. Öğrenciler, slayt sayısının fazla olduğu derslerde konuya odaklanmakta zorluk çekerken eğiticilerin bu durumun öğrencilerin konuya olan ilgilerini etkilemediğini düşünmektedirler. Sonuç: Bu verilerin ders programlarının etkin şekilde hazırlanmasında, öğrencilerin kahvaltı alışkanlıklarının iyileştirilmesinde ve öğretim metodolojilerinin geliştirilmesinde katkı sağlayacağını düşünmekteyiz
Objective: Determination of the ideal timings of lessons and breaks preferred by the students and teachers and most appropriate course hours in a day and examining the opinions about attending the lessons will be useful for increasing the education given. In addition, examining the factors which impacts the level of attention of the student during the lesson will provide more efficiently teaching about the lessons.Materials and Method: In this study, the timings of lessons and breaks of medical faculty students andteachers, most efficient time period for the lessons, compulsory attendance to the lessons, determining of the thoughts of students about lecturing method and determining of the thoughts of teachers about the attitudes of students in lessons were purposed. This research which is descriptive was performed on 44 teachers and 480 students. Data were obtained with questionnaire form about 29 questions prepared by Likert Scale which scrutinizes the ideas of students over the open ended questions that queries the descriptive characteristics of participants and efficiency and processing of theoretical courses and participation to theoretical courses.Results: The students and teachers thought that periods of theoretical and practical lessonswere enough and the lessons were more efficient in morning hours. It was seen that the students focused on lessons in a better way in the days when they had a breakfast. The students and teachers thought that the attendance check application performed by fingerprint method did not have any positive impact over the interest in the lessons and academic achievement. The students were having difficulty about focusing on the subject in the lessons which includes many slides but, the teachers thought that this situation did not affect the interest of students in subject.Conclusion: We believe that these data will provide contribution about preparing the academic programs efficiently, developing the behaviors of students about breakfast and developing the teaching methodologies
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Original Article |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 28 Issue: 3 |
The Journal of General Medicine is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).