Amaç: Bu çalışmanın amacı Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi’ne yeni girmiş olan öğrencilerimizin tıp fakültelerinin sayısı ve kontenjanları ile ilgili farkındalığı ile eğitimlerinin bu durumdan etkilenmesi hakkındaki görüşlerini almaktır. Gereç ve yöntem: Tanımlayıcı nitelikteki bu çalışma, Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi birinci sınıf öğrencilerinde yürütülmüştür. Araştırmaya, kayıtlı 309 öğrencinin 277’si %89.6 katılmıştır. Veriler anket yöntemi ile toplanmıştır. Anket formu 21 sorudan oluşmaktadır. Araştırma için etik kurul onayı alınmıştır. Bulgular: Araştırmaya alınan öğrencilerin yaş ortalamaları 19.2±1.0 yaş olup, %43,7’si erkekti. Öğrencilerin %80.9’u ülkemizde kaç tıp fakültesi olduğunu bilmediğini ifade etmişti. %21.7’si ülkemizdeki tıp fakültesi sayısını az, %40.6’sı yeterli ve %37.7’si fazla bulmaktaydı. Hekim sayısı sorulduğunda öğrencilerin %58’ı ülkemizdeki hekim sayısını az %33.6’sı yeterli ve %8.4’ü fazla bulmaktaydı. %6.9’u tıp fakültelerinin kontenjanlarının arttırılması gerektiğini, %68.4’ü ise tam tersini söylemişlerdir. Kontenjan artışı öğrencilerimizin %83.0’ını endişelendirmekteydi. %91.7’si eğitimin kontenjanların son yıllarda artmış olmasından olumsuz etkileneceğini belirtmişlerdi. %94.4’ü sınıflarının kalabalık olduğunu düşünmekteydi. Kalabalık olduğunu düşünen öğrencilerin %75.9’u bu durumun teorik derslerini, %92’si pratik derslerini olumsuz etkilediğini söylemişti. Sonuç: Tıp fakültemizin öğrencileri ülkedeki tıp fakültesi sayı ve kontenjan durumu hakkında çok bilinçli olmamakla birlikte kontenjan artışının eğitimlerini olumsuz yönde etkilediğinin farkındadırlar
Objectives: The aim of this study is to determine the opinions of first year medical faculty students about the number and quotasof medical faculties and to get their views on the impact of this situation to their education. Material and methods: This descriptive study was conducted on the first year medical students of Erciyes University. 277 of 309 students 89.6 were participated. Data were collected by questionnaire method. The questionnaire was consisted of 21 questions. Ethical committee approved the study. Results: The mean age of the participants was 19.2±1.0 and 43.7 were male. 80.9% of the students said that they don’t know how many medical faculties are there in our country. 21.7% were finding the number of medical schools insufficient, 40.6% were finding them enough and 37.7% were finding them too much. When the number of physicians was asked 58.0% were finding the number insufficient, 33.6% were finding it sufficient and 8.4% were finding it too much. 6.9% said that the quota of medical faculties should be increased where as 68.4% said the reverse. The rise of the quota was worrying the 83.0% of the students. 91.7% remarked that the education would be affected negatively by this rise. 94.4% were thinking that their class was crowded. 75.9% of them said that this situation affects their theoretical lessons negatively, and 92.0% said that his situation affects their practical lessons negatively. Conclusion: Students of our faculty are not aware of the number and the quota of the medical faculties but they are aware that their education is affected by this increase
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Original Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 25 Issue: 4 |
The Journal of General Medicine is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).