Bu makalede Kasaba Ovası'nda Stadiasmus Patarensis (SP) kapsamında
eksik olan kısımlar ve Alacadağ üzerindeki bazı yol bağlantıları ele
alınmaktadır. Dereağzı etrafındaki yol ağı sorunlarına çözüm sunabilecek ve
yazıttaki Myra'dan verilen Y 58'in hedefinin okunamaması, Arneai ve Dereağzı
çevresindeki bazı yolların eksikliği ve yazıtın C yüzünün üst kısmındaki boş
alan çeşitli sorunları beraberinde getirmektedir. Myra çıkışlı iki yoldan bir
tanesi Limyra'ya giderken, diğer yolun hedefi (Y 58), yazıtlı bloğun
aşınmasından dolayı kesin bir şekilde tamamlanamamaktadır. Bu hedefe yönelik
öneriler arasında Dereağzı (Mastaura?) ve Arneai bulunmaktadır. Yazar SP
yerleşimlerinin otonom olmalarından ve yolların coğrafik olarak araziye
yerleştirilmesi açısından bu önerileri olası görmemektedir. Hedef olarak ise,
Trebendai kentini önermektedir. Kasaba Ovası'na denk gelen ve yazıtta eksik
olan yolların anıt üzerindeki boş kısma yerleştirilmesi gerektiğinden ve devamı
C yüzünde olan B yüzünün son yol bilgisinin Arykanda'dan Limyra'ya (Y 39)
verilmiş olmasından hareketle, yazar bu boş kısımdaki ilk yolun (daha önce
Sencer Şahin tarafından da önerilen) Limyra'dan Arneai'a ya da kendi önerisi
olarak Trebendai'a verilmiş olabileceğini belirtmektedir. Yazar ayrıca
Dereağzı'nın (Mastaura?) söz konusu boş kısma yönelik tartışmalardan
çıkarılması gerektiğini vurgulayarak boş kesimdeki yolları Arneai, Myra,
Limyra, Neisa, Kyaneai ve Trebendai arasında kurgulamaktadır.
Lykia Roma yolları Trebendai Arneai Myra Tragalassos Mastaura Dereağzı
This article examines some missing parts concerning the Kasaba Plain
and some road connections on Alacadağ, in respect to the Stadiasmus Patarensis
(SP). The unknown destination of R 58 (from Myra) that is connected with the
road network problems around Dereağzı, the absence of some important roads
around Arneai and Dereağzı, and the blank section on top of Face C of the SP
present some puzzling issues. One of two roads from Myra is Limyra (R 59),
while the destination of other can unfortunately be restored insecurely due to
erosion in the relevant part on the block. The propositions as to this
destination are Dereağzı (Mastaura?) and Arneai. The author finds these
propositions unlikely based upon the autonomy of the settlements and their
geographical adaptability both in the field and on the SP, and proposes
Trebendai, as an autonomous settlement near to Myra. Since the missing roads
around the Kasaba Plain should fit in the blank section, the author discusses
if the first road in the blank section could have been to Arneai (as was
proposed by Şahin) or to Trebendai from Limyra, which is the last station in
the road given from Arykanda (R 39) in the list on Face B that continues with the
blank section on Face C. The author removes Dereağzı (Mastaura?) from the
former propositions and establishes the roads in the blank section between
Arneai, Myra, Limyra, Neisa, Kyaneai and Trebendai.
Lycia Roman roads Trebendai Arneai Myra Tragalassos Mastaura Dereağzı
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | May 15, 2015 |
Submission Date | November 15, 2014 |
Published in Issue | Year 2015 |