Bir bilim disiplininin gelişmesi, bir çok bilim adamı ve meslektaşların çabalarıyla oluşur. Fermantasyon Teknolojisinin gelişmesi de kuşkusuz böyle olmuştur. Bu oluşmada ilk temel taşı Halkalı Yüksek Ziraat Okulunda okutulan “Sanayi-i Ziraiyye”; yani ziraat sanatları derslerinde atılmıştır. 1891 de açılıp da 1928 yılında öğretim yaşamına son verilmiş bulunan “Halkalı Ziraat Mekteb-i lisi”, yani Halkalı Yüksek Ziraat Okulu, 32 yıllık öğretim ve eğitim süresinde bir çok değerli meslektaşlar yetiştirmiş, aynı zamanda bu meslektaşlardan bir kısmı da lise ve ortaokullarda biyoloji, kimya ve fizik öğretmeni olarak eğitim alanımızda büyük hizmetler görmüşlerdir. Bu yüksek okulda tarım bilgisi yanında biyoloji, kimya ve fizik derslerine de büyük ağırlık verilmiş bulunduğundan o zamanki lise ve ortaokullarda bu dersler için Halkalı mezunlarından büyük ölçüde yararlanılmıştır.
Bir bilim disiplininin gelişmesi, bir çok bilim adamı ve meslektaşların çabalarıyla oluşur. Fermantasyon Teknolojisinin gelişmesi de kuşkusuz böyle olmuştur. Bu oluşmada ilk temel taşı Halkalı Yüksek Ziraat Okulunda okutulan “Sanayi-i Ziraiyye”; yani ziraat sanatları derslerinde atılmıştır. 1891 de açılıp da 1928 yılında öğretim yaşamına son verilmiş bulunan “Halkalı Ziraat Mekteb-i lisi”, yani Halkalı Yüksek Ziraat Okulu, 32 yıllık öğretim ve eğitim süresinde bir çok değerli meslektaşlar yetiştirmiş, aynı zamanda bu meslektaşlardan bir kısmı da lise ve ortaokullarda biyoloji, kimya ve fizik öğretmeni olarak eğitim alanımızda büyük hizmetler görmüşlerdir. Bu yüksek okulda tarım bilgisi yanında biyoloji, kimya ve fizik derslerine de büyük ağırlık verilmiş bulunduğundan o zamanki lise ve ortaokullarda bu dersler için Halkalı mezunlarından büyük ölçüde yararlanılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 1987 |
Published in Issue | Year 1987 Volume: 12 Issue: 3 |