In order to investigate the consumer awareness of food qualities, totally 1488 consumers were included to fill out the questionnaire among working-men, working-women and housewives in Ankara. It was found that 46.3% of the consumers always read food package written on it completely and 39.7% of the consumers selected their food according to the price, quality and nutritional value. Furthermore women are more interested in learning about food quality through radio, TV and newspapers than men.
Ankara ilinde yaşayan çalışan kadın ve erkek tüketiciler ile çalışmayan ev kadını tüketicilerinin gıda kontrolü ile ilgili uygulamalarının saptanması amacıyla yapılan bu araştırmaya toplam 1488 tüketici alınmıştır. Tüketicilerin %46.3’ü gıda ambalajı üzerindeki yazıları her zaman her yönüyle okumaktadır. Eğitim düzeyi arttıkça okuyanların oranı da artmaktadır.Tüketicilerin %39.7’si gıda seçimini fiyat+kalite+besleyici değerini dikkate alarak yapmaktadır. Basın ve yayın organlarındaki beslenme konularını kadınlar (%26.8) erkeklerden (%12.0) daha fazla izlemektedirler.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | February 1, 1994 |
Published in Issue | Year 1994 Volume: 19 Issue: 1 |