Bu çalışmada yüksek hızlı deplasman gemilerinde karşılaşılan sprey probleminin çözümüne yönelik takıntı dizaynı yapılmıştır. Gemi baş bodoslamasında su hattındaki ani basınç değişiminden kaynaklanan bu problemin çözümü için üst tarafında alçak basınç oluşturacak NACA 6412 serisi hidrofoil kullanılarak sprey oluşumu önemli ölçüde düşürülmüştür. Takıntı, geminin bodoslamasına su hattına göre farklı yüksekliklere monte edilmiş ve sprey oluşumu incelenmiştir. Tüm deney sonuçlarına ek olarak HAD analizleri ile çalışmalar desteklenmiştir
Sprey oluşumu NACA profilleri HAD Gemi baş dalgaları Çekme deneyleri CFD
In the current work, a research carried out for the appendage design of high-speed displacement ships to prevent the problem against the water spray at the stem. The pressure decreases on the waterline level immediately and this leads to water spray problems. It is possible to avoid this fact by using an appendage that is made of a NACA 6412 profile. The water spray is reduced by means of the profile. During the tests, profile is located to different heights, according to water level and spray occurrence is examined. The towing tank tests have been compared with Computational Fluid Dynamic CFD results
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 10 |
Bu site ve içerisinde yayınlanan eserler Creative Commons AI 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
GiDB|DERGi, İstanbul Teknik Üniversitesi tarafından yayınlanmaktadır.