Research Article
BibTex RIS Cite

Examination of Students’ Views on the Curriculum of the “Oratory and Professional Practice” Courses (OMU Faculty of Theology Example)

Year 2024, , 134 - 171, 15.01.2024
https://doi.org/10.53683/gifad.1357595

Abstract

In this study, the views of OMU Faculty of Theology students about the “Oratory and Professional Practice” course curriculum are examined. The aim of the research is to emphasize the importance of the “Oratory and Professional Practice (HMU)” courses taught in faculties of theology, to determine the effects of this course, the structural and functional problems of the course, and to offer solutions to these problems based on student opinions. The study also aims to make suggestions that can be useful in increasing the quality by examining the HMU courses within the systematic of educational sciences. The main problem of the research is “What are the students’ opinions and suggestions about the content, objectives and effectiveness of HMU courses?” poses a question. In the study, answers to the sub-questions are sought in the axis of this basic problem. Survey model, one of the quantitative research types, was used in the study. The data of the study were obtained by the questionnaire form developed by the researchers. In the analysis of the data, a single sampling technique, one of the nonparametric tests, was used. In order to solve the main and sub-problems of the research, firstly the content of the HMU courses was examined, and then, based on the field research, the effectiveness of these courses was tried to be determined in line with the opinions of the participants. The results showed that the weekly course hours and curriculum of the HMU courses are sufficient, and the memorization and professional practices within the scope of these courses are necessary.

References

  • Altıntaş, Ramazan. “Cami Odaklı Din Hizmetlerinin Niteliği Nasıl Artırılabi-lir?”, I. Din Hizmetleri Sempozyumu 1/233-244. Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, 2008.
  • Arslanbaba, Ramazan. “Dua”. İslam Medeniyeti 3/29 (Haziran 1973), 5-7. AÜİF, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi (AÜİF). “Ders Müfredatları”. Erişim 17.07.2023. http://www.divinity.ankara.edu.tr/2022/08/08/ders-mufredatlari-2022-2023/.
  • Aydar, Hidayet. Kur’ân-ı Kerîm’in Tercümesi Meselesi. İstanbul: Kur’ân Okulu Yayıncılık, 1996.
  • Aydınbaş, Esra. “Ankara İli 5 Yaş Grubu Çocuklarda Anadilde Dua Deneyimi ile Sosyal Davranış İlişkisi Üzerine Bir İnceleme”. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 10/2 (2019), 35-44.
  • Bardakoğlu, Ali. “3 Mart 1924 Kanunları ve Diyanet”. 21. Yüzyıl Türki-ye’sinde Din ve Diyanet. drl. Ömer Menekşe. Ankara: DİB Yayınları, 2010.
  • Bilen, Mehmet. “Din Görevlilerinin Hadis Bilgileri Üzerine”. İslâmî İlimler Dergisi 2/2 (Güz 2007), 81-104.
  • Buhârî, Ebû ‘Abdillâh Muhammed b. İsmâîl. el-Câmi‘u’s-Sahîh. İstanbul: Çağrı Yayınları, 1992.
  • Büyüköztürk vd., Şener. Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Yayınla-rı, 2013.
  • Carrel, Alexis. Dua. çev. M. Alper Yücetürk. İstanbul: Yağmur Yayınları, 2001.
  • Cerrahoğlu, İsmail. Tefsir Tarihi. Ankara: Fecr Yayınları, 2005.
  • Cilacı, Osman. “Dua”. Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi. 9/529-530. İstanbul: Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları, 1994.
  • ÇAKÜ, Çankırı Karatekin Üniversitesi. “Bologna Bilgi Sistemi- İslami İlimler”. Erişim 19.07.2023. https://bbs.karatekin.edu.tr/dersPlani.aspx?fkod=14&bkod=01.
  • Dam, Hasan. “Camilerde Din Eğitimi ve Sorunları”, Türkiye’de Din Eğitimi ve Sorunları, ed. Mustafa Köylü. 275-318. İstanbul: DEM Yayınları, 2018.
  • Demir, Ömer. “İmam Hatip Liselerinde Hitabet ve Mesleki Uygulama Dersi Öğretimi ve Mesleki Uygulamalar”. EKEV Akademi Dergisi 57 (2013), 503-524.
  • DİB, Diyanet İşleri Başkanlığı Personel Yeterlikleri. Ankara: y.y., 2014.
  • DİBHK, Diyanet İşleri Başkanlığı Hukuk Müşavirliği. “Aday Din Görevlisi Yeterlikleri”. (Erişim 10.07.2023) Diyanet İşleri Başkanlığı Aday Din Görevlileri Yeterlikleri.pdf.
  • Doğan, Ahmet. Hizmet İçi Eğitim ve Din Görevlisi. Ankara: Akademisyen Kita-bevi, 2019.
  • Geniş Açıklamalı Kur’ân Meal-Tefsir. çev. Mehmet Okuyan. İstanbul: Haliç Üni-versitesi Yayınları, 2022.
  • Greisch, Jean. Wittgenstein’da Din Felsefesi. çev. Zeki Özcan. Bursa: Asa Kitabe-vi Yayınları, 1999.
  • İSTMER, İstatistik Merkezi. “Frekans Analizi SPSS ile Nasıl Uygulanır?”. Eri-şim 19.07.2023. https://www.istmer.com/frekans-analizi-spss-ile-nasil-uygulanir/.
  • OMÜİF, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi. “Sayısal Bilgiler”. (Erişim 10.05.2023). https://ilahiyat.omu.edu.tr/tr/fakultemiz/sayisal-bilgiler.
  • İbn Manzûr, Ebu’l-Fadl Cemâlüddîn Muhammed b. Mükerrem. Lisânü’l-‘Arab. Beyrut: Dâru İhyâi’t-Türâsi’l-‘Arabî, ts.
  • Kara, Mustafa. Bireysel ve Toplumsal Açıdan Kur’ân Kıssaları. Samsun: Üniversi-te Yayınları, 2018.
  • Kara, Mustafa. Kur'ân ve Sünnet Ekseninde Hitabet ve Meslekî Uygulama. Sam-sun: Üniversite Yayınları, 2020.
  • Karacelil, Süleyman. “İrşat Faaliyetlerinin Problemleri ve Siyasal Olayların Din Hizmetlerine Etkisi: Şırnak İli Örneği”. Şırnak Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 2/3 (2011), 55-86.
  • Karaman vd., Hayrettin. Din Görevlisi Rehberi. Ankara: Diyanet İşleri Başkan-lığı Yayınları, 2016.
  • Keyifli, Şükrü. “Dinî İletişim Yeterliği Açısından Hitabet ve Mesleki Uygula-malar Dersi ile İlgili Bir Araştırma”. Talim 1/2 (2017), 257-292.
  • Koç, Ahmet- Özkan, Esma. “Örgün Din Eğitimi Veren Kurumlarda Kur’ân-ı Kerîm’in Anlamının Öğretilmesi Üzerine Bir Araştırma”. Yakın Doğu Üniversitesi İslam Tetkikleri Merkezi Dergisi 5/2 (2019), 187-232.
  • MEB, Millî Eğitim Bakanlığı. Anadolu İmam Hatip Lisesi Meslek Dersleri Öğretim Programları, Ankara: MEB Yayınları, 2018.
  • MÜİF, Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi (MÜİF). “Ders Programla-rı/İçerikleri”. Erişim 17.07.2023. https://ilahiyat.marmara.edu.tr/ogrenci/ders-programlari-icerikleri.
  • Müslim, Ebu’l-Huseyn Müslim b. Haccâc. el-Câmi‘u’s-Sahîh. İstanbul: Çağrı Yayınları, 1992.
  • ODÜİF, Ordu Üniversitesi İlahiyat Fakültesi. “Ders Müfredatı”. Erişim 19.07.2023. https://ilahiyat.odu.edu.tr/Page/77/ders_mufredati.
  • Okur, Kâşif Hamdi. “Temel Fıkıh Kaynaklarına Göre İbadetin Dili”. Dini Araş-tırmalar Dergisi 1/3 (1999), 171-203.
  • OMÜİF, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi. “Dersler ve İçerikle-ri”. Erişim 17.07.2023. https://ilahiyat.omu.edu.tr/tr/ogrenci/dersler-ve-icerikleri . OMÜİF, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi. “Sayısal Bilgiler”. Erişim 10.05.2023. https://ilahiyat.omu.edu.tr/tr/fakultemiz/sayisal-bilgiler.
  • OMÜ, Ondokuz Mayıs Üniversitesi. “OMÜ Bilgi Paketi”. Erişim 15.05.2023 https://ebs.omu.edu.tr/331960/145135/2692.
  • Öztürk, Şükrü. “Diyanet İşleri Başkanlığı’nın Din Eğitimi ve Hizmet içi Eği-tim Faaliyetleri”. Cumhuriyetin 75. Yılında Türkiye’de Din Eğitimi ve Öğ-retimi., Ankara: Türk Yurdu Yayınları, 1999, 401-410.
  • RG, Resmî Gazete. “Diyanet İşleri Başkanlığı Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun İle Devlet Memurları Kanununda ve 375 Sayılı Kanun Hük-münde Kararnamede Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun”. (Erişim 10.07.2023) resmigazete.gov.tr/eskiler/2022/03/20220324-5.htm.
  • RTEÜ, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi. “Bilgi Paketi Ders Programı”. Eri-şim 17.07.2023. http://bologna.erdogan.edu.tr/organizasyonInfo.php?kultur=tr-TR&mod=1&program=237&yil=2012#anchor3. Serahsî, Ebû Bekr Muhammed b. Ebî Sehl Ahmed. el-Mebsût. İstanbul: Çağrı Yayınları, 1983.
  • TCA, Türkiye Cumhuriyeti Anayasası. Resmî Gazete, 17863 Mükerrer (9 Kasım 1982). (Erişim 13.07.2023) https://mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=2709&MevzuatTur=1&MevzuatTertip=5. Tirmizî, Ebû Îsâ Muhammed b. Îsâ. Sünenü’t-Tirmizî. İstanbul: Çağrı Yayınları, 1992.
  • Topyay, Yusuf - Varlı, Abdussamet. “Bir Öğrenme Metodu Olarak Sahabe’nin Kur’ân’ı İçselleştirmesi”. Bayburt Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 16 (2022), 175-199.
  • Tosun, Cemal. “Dua Öğretimi”. Dini Araştırmalar Dergisi 2/6 (2000), 1-22.
  • TÜİF, Trabzon Üniversitesi İlahiyat Fakültesi. “Ders İçerikleri”. Erişim 17.07.2023. https://ilahiyat.trabzon.edu.tr/S/4656/ders-icerikleri.
  • UÜİİF, Uşak Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi. “Ders Planları ve Ders İçe-rikleri”. Erişim 17.07.2023. https://islamiilimler.usak.edu.tr/menu/6387.
  • Yıldırım, Ali-Şimşek, Hasan. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. An-kara: Seçkin Yayınları, 2013.
  • YÖK, Yüksek Öğretim Kurulu. “Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Yükse-köğretim Girdi Göstergeleri”, (Erişim 15.05.2023) ANKARA ÜNİVER-SİTESİ - İlahiyat (101110536) | YÖK Lisans Atlası (yok.gov.tr).
  • YÖK, Yüksek Öğretim Kurulu. “İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Yük-seköğretim Girdi Göstergeleri”, (Erişim 15.07.2023) İSTANBUL ÜNİ-VERSİTESİ - İlahiyat (105611262) | YÖK Lisans Atlası (yok.gov.tr).
  • YÖK, Yüksek Öğretim Kurulu. “Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Yükse-köğretim Girdi Göstergeleri”. (Erişim 15.07.2023) HİTİT ÜNİVERSİTESİ - İlahiyat (105110084) | YÖK Lisans Atlası (yok.gov.tr).
  • Zemahşerî, Ebu’l-Kâsım Muhammed b. Ömer. Esâsu’l-Belâğa. Beyrut: Dâru Beyrut, 1992.

“Hitabet ve Mesleki Uygulama” Dersleri Müfredatına İlişkin Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi (OMÜ İlahiyat Fakültesi Örneği

Year 2024, , 134 - 171, 15.01.2024
https://doi.org/10.53683/gifad.1357595

Abstract

Bu çalışmada, OMÜ İlahiyat Fakültesi öğrencilerinin “Hitabet ve Mesleki Uygulama” dersleri müfredatına ilişkin görüşleri incelenmektedir. Araştırmanın amacı, ilahiyat fakültelerinde okutulan “Hitabet ve Meslekî Uygulama (HMU)” derslerinin önemini vurgulamak, öğrenci görüşlerine istinaden bu dersin etkilerini, dersle ilgili yapısal ve işlevsel sorunlarını tespit etmek ve bu sorunlara çözüm önerileri sunmaktır. Çalışma ayrıca HMU derslerini eğitim bilimlerinin sistematiği içeri-sinde inceleyerek kaliteyi artırmada faydalı olabilecek önerilerde bulunmayı da amaçlamaktadır. Araştırmanın temel problemini, “HMU derslerinin içeriği, hedefleri ve etkililiği konusunda öğrencilerin görüşleri ve önerileri nelerdir?” sorusu oluştur-maktadır. Çalışmada bu temel problem ekseninde alt sorulara da cevap aranmaktadır. Çalışmada nicel araştırma türlerinden tarama (survey) modeli kullanılmıştır. Çalışmanın verileri araştırmacılar tarafından geliştirilen anket formu ile elde edilmiştir. Verilerin analizinde nonparametrik testlerden tek örneklem tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın temel ve alt problemlerinin çözümü adına ilk önce HMU derslerinin içeriği incelenmiş, daha sonra da alan araştırmasına dayalı olarak katılımcıların görüşleri doğrultusunda bu derslerin etkililiği tespit edilmeye çalışılmıştır. Elde edilen sonuçlar, HMU derslerinin haftalık ders saati ve müfredatının yeterli, bu dersler kapsamındaki ezber çalışmaları ile meslekî uygulamaların gerekli olduğunu göstermiştir.

References

  • Altıntaş, Ramazan. “Cami Odaklı Din Hizmetlerinin Niteliği Nasıl Artırılabi-lir?”, I. Din Hizmetleri Sempozyumu 1/233-244. Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, 2008.
  • Arslanbaba, Ramazan. “Dua”. İslam Medeniyeti 3/29 (Haziran 1973), 5-7. AÜİF, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi (AÜİF). “Ders Müfredatları”. Erişim 17.07.2023. http://www.divinity.ankara.edu.tr/2022/08/08/ders-mufredatlari-2022-2023/.
  • Aydar, Hidayet. Kur’ân-ı Kerîm’in Tercümesi Meselesi. İstanbul: Kur’ân Okulu Yayıncılık, 1996.
  • Aydınbaş, Esra. “Ankara İli 5 Yaş Grubu Çocuklarda Anadilde Dua Deneyimi ile Sosyal Davranış İlişkisi Üzerine Bir İnceleme”. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 10/2 (2019), 35-44.
  • Bardakoğlu, Ali. “3 Mart 1924 Kanunları ve Diyanet”. 21. Yüzyıl Türki-ye’sinde Din ve Diyanet. drl. Ömer Menekşe. Ankara: DİB Yayınları, 2010.
  • Bilen, Mehmet. “Din Görevlilerinin Hadis Bilgileri Üzerine”. İslâmî İlimler Dergisi 2/2 (Güz 2007), 81-104.
  • Buhârî, Ebû ‘Abdillâh Muhammed b. İsmâîl. el-Câmi‘u’s-Sahîh. İstanbul: Çağrı Yayınları, 1992.
  • Büyüköztürk vd., Şener. Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Yayınla-rı, 2013.
  • Carrel, Alexis. Dua. çev. M. Alper Yücetürk. İstanbul: Yağmur Yayınları, 2001.
  • Cerrahoğlu, İsmail. Tefsir Tarihi. Ankara: Fecr Yayınları, 2005.
  • Cilacı, Osman. “Dua”. Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi. 9/529-530. İstanbul: Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları, 1994.
  • ÇAKÜ, Çankırı Karatekin Üniversitesi. “Bologna Bilgi Sistemi- İslami İlimler”. Erişim 19.07.2023. https://bbs.karatekin.edu.tr/dersPlani.aspx?fkod=14&bkod=01.
  • Dam, Hasan. “Camilerde Din Eğitimi ve Sorunları”, Türkiye’de Din Eğitimi ve Sorunları, ed. Mustafa Köylü. 275-318. İstanbul: DEM Yayınları, 2018.
  • Demir, Ömer. “İmam Hatip Liselerinde Hitabet ve Mesleki Uygulama Dersi Öğretimi ve Mesleki Uygulamalar”. EKEV Akademi Dergisi 57 (2013), 503-524.
  • DİB, Diyanet İşleri Başkanlığı Personel Yeterlikleri. Ankara: y.y., 2014.
  • DİBHK, Diyanet İşleri Başkanlığı Hukuk Müşavirliği. “Aday Din Görevlisi Yeterlikleri”. (Erişim 10.07.2023) Diyanet İşleri Başkanlığı Aday Din Görevlileri Yeterlikleri.pdf.
  • Doğan, Ahmet. Hizmet İçi Eğitim ve Din Görevlisi. Ankara: Akademisyen Kita-bevi, 2019.
  • Geniş Açıklamalı Kur’ân Meal-Tefsir. çev. Mehmet Okuyan. İstanbul: Haliç Üni-versitesi Yayınları, 2022.
  • Greisch, Jean. Wittgenstein’da Din Felsefesi. çev. Zeki Özcan. Bursa: Asa Kitabe-vi Yayınları, 1999.
  • İSTMER, İstatistik Merkezi. “Frekans Analizi SPSS ile Nasıl Uygulanır?”. Eri-şim 19.07.2023. https://www.istmer.com/frekans-analizi-spss-ile-nasil-uygulanir/.
  • OMÜİF, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi. “Sayısal Bilgiler”. (Erişim 10.05.2023). https://ilahiyat.omu.edu.tr/tr/fakultemiz/sayisal-bilgiler.
  • İbn Manzûr, Ebu’l-Fadl Cemâlüddîn Muhammed b. Mükerrem. Lisânü’l-‘Arab. Beyrut: Dâru İhyâi’t-Türâsi’l-‘Arabî, ts.
  • Kara, Mustafa. Bireysel ve Toplumsal Açıdan Kur’ân Kıssaları. Samsun: Üniversi-te Yayınları, 2018.
  • Kara, Mustafa. Kur'ân ve Sünnet Ekseninde Hitabet ve Meslekî Uygulama. Sam-sun: Üniversite Yayınları, 2020.
  • Karacelil, Süleyman. “İrşat Faaliyetlerinin Problemleri ve Siyasal Olayların Din Hizmetlerine Etkisi: Şırnak İli Örneği”. Şırnak Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 2/3 (2011), 55-86.
  • Karaman vd., Hayrettin. Din Görevlisi Rehberi. Ankara: Diyanet İşleri Başkan-lığı Yayınları, 2016.
  • Keyifli, Şükrü. “Dinî İletişim Yeterliği Açısından Hitabet ve Mesleki Uygula-malar Dersi ile İlgili Bir Araştırma”. Talim 1/2 (2017), 257-292.
  • Koç, Ahmet- Özkan, Esma. “Örgün Din Eğitimi Veren Kurumlarda Kur’ân-ı Kerîm’in Anlamının Öğretilmesi Üzerine Bir Araştırma”. Yakın Doğu Üniversitesi İslam Tetkikleri Merkezi Dergisi 5/2 (2019), 187-232.
  • MEB, Millî Eğitim Bakanlığı. Anadolu İmam Hatip Lisesi Meslek Dersleri Öğretim Programları, Ankara: MEB Yayınları, 2018.
  • MÜİF, Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi (MÜİF). “Ders Programla-rı/İçerikleri”. Erişim 17.07.2023. https://ilahiyat.marmara.edu.tr/ogrenci/ders-programlari-icerikleri.
  • Müslim, Ebu’l-Huseyn Müslim b. Haccâc. el-Câmi‘u’s-Sahîh. İstanbul: Çağrı Yayınları, 1992.
  • ODÜİF, Ordu Üniversitesi İlahiyat Fakültesi. “Ders Müfredatı”. Erişim 19.07.2023. https://ilahiyat.odu.edu.tr/Page/77/ders_mufredati.
  • Okur, Kâşif Hamdi. “Temel Fıkıh Kaynaklarına Göre İbadetin Dili”. Dini Araş-tırmalar Dergisi 1/3 (1999), 171-203.
  • OMÜİF, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi. “Dersler ve İçerikle-ri”. Erişim 17.07.2023. https://ilahiyat.omu.edu.tr/tr/ogrenci/dersler-ve-icerikleri . OMÜİF, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi. “Sayısal Bilgiler”. Erişim 10.05.2023. https://ilahiyat.omu.edu.tr/tr/fakultemiz/sayisal-bilgiler.
  • OMÜ, Ondokuz Mayıs Üniversitesi. “OMÜ Bilgi Paketi”. Erişim 15.05.2023 https://ebs.omu.edu.tr/331960/145135/2692.
  • Öztürk, Şükrü. “Diyanet İşleri Başkanlığı’nın Din Eğitimi ve Hizmet içi Eği-tim Faaliyetleri”. Cumhuriyetin 75. Yılında Türkiye’de Din Eğitimi ve Öğ-retimi., Ankara: Türk Yurdu Yayınları, 1999, 401-410.
  • RG, Resmî Gazete. “Diyanet İşleri Başkanlığı Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun İle Devlet Memurları Kanununda ve 375 Sayılı Kanun Hük-münde Kararnamede Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun”. (Erişim 10.07.2023) resmigazete.gov.tr/eskiler/2022/03/20220324-5.htm.
  • RTEÜ, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi. “Bilgi Paketi Ders Programı”. Eri-şim 17.07.2023. http://bologna.erdogan.edu.tr/organizasyonInfo.php?kultur=tr-TR&mod=1&program=237&yil=2012#anchor3. Serahsî, Ebû Bekr Muhammed b. Ebî Sehl Ahmed. el-Mebsût. İstanbul: Çağrı Yayınları, 1983.
  • TCA, Türkiye Cumhuriyeti Anayasası. Resmî Gazete, 17863 Mükerrer (9 Kasım 1982). (Erişim 13.07.2023) https://mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=2709&MevzuatTur=1&MevzuatTertip=5. Tirmizî, Ebû Îsâ Muhammed b. Îsâ. Sünenü’t-Tirmizî. İstanbul: Çağrı Yayınları, 1992.
  • Topyay, Yusuf - Varlı, Abdussamet. “Bir Öğrenme Metodu Olarak Sahabe’nin Kur’ân’ı İçselleştirmesi”. Bayburt Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 16 (2022), 175-199.
  • Tosun, Cemal. “Dua Öğretimi”. Dini Araştırmalar Dergisi 2/6 (2000), 1-22.
  • TÜİF, Trabzon Üniversitesi İlahiyat Fakültesi. “Ders İçerikleri”. Erişim 17.07.2023. https://ilahiyat.trabzon.edu.tr/S/4656/ders-icerikleri.
  • UÜİİF, Uşak Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi. “Ders Planları ve Ders İçe-rikleri”. Erişim 17.07.2023. https://islamiilimler.usak.edu.tr/menu/6387.
  • Yıldırım, Ali-Şimşek, Hasan. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. An-kara: Seçkin Yayınları, 2013.
  • YÖK, Yüksek Öğretim Kurulu. “Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Yükse-köğretim Girdi Göstergeleri”, (Erişim 15.05.2023) ANKARA ÜNİVER-SİTESİ - İlahiyat (101110536) | YÖK Lisans Atlası (yok.gov.tr).
  • YÖK, Yüksek Öğretim Kurulu. “İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Yük-seköğretim Girdi Göstergeleri”, (Erişim 15.07.2023) İSTANBUL ÜNİ-VERSİTESİ - İlahiyat (105611262) | YÖK Lisans Atlası (yok.gov.tr).
  • YÖK, Yüksek Öğretim Kurulu. “Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Yükse-köğretim Girdi Göstergeleri”. (Erişim 15.07.2023) HİTİT ÜNİVERSİTESİ - İlahiyat (105110084) | YÖK Lisans Atlası (yok.gov.tr).
  • Zemahşerî, Ebu’l-Kâsım Muhammed b. Ömer. Esâsu’l-Belâğa. Beyrut: Dâru Beyrut, 1992.
There are 48 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Recitation of the Qur'an and Qiraat
Journal Section Articles
Authors

Mustafa Kara 0000-0002-5497-1131

Hasan Dam 0000-0001-7975-3096

İdris Ertürk 0000-0002-6223-7367

Early Pub Date January 15, 2024
Publication Date January 15, 2024
Acceptance Date December 8, 2023
Published in Issue Year 2024

Cite

ISNAD Kara, Mustafa et al. “‘Hitabet Ve Mesleki Uygulama’ Dersleri Müfredatına İlişkin Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi (OMÜ İlahiyat Fakültesi Örneği”. Gümüşhane Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 13/25 (January 2024), 134-171. https://doi.org/10.53683/gifad.1357595.