Kuruldukları günden itibaren çeşitli yönleriyle tartışılan İmam Hatipler, kuruluş amaçlarına uygun milli, dini ve ahlaki değerlere sahip nesillerin yetiştirilmesi için yüklenilen hedeflerine hizmet edecek yönleriyle ele alınıp geliştirilmesi gereken kurumlarımızdandır. Bunu başarabilmek de İmam Hatipleri kısır gündelik tartışmaların dışında, eğitim açısından ele almakla mümkün olacaktır. Eğitimin en önemli girdilerinden olan öğrenci ve velilerin düşünceleri yapılan işi anlamlandırabilmek açısından önemlidir. Araştırmamızda İstanbul ili Pendik ilçesi özelinde İmam Hatip Lisesini tercih eden öğrenci ve velilerin okullarıyla ilgili ne tür beklentiler içerisinde olduklarını ve bu beklentilerin muhataplarınca ne ölçüde karşılandığına çeşitli yönleriyle değinmeye çalıştık. Öğrencilerin okulun genel yapısı, idareci ve öğretmenlerin kendilerine yaklaşımları, öğrenme ortamları ve okulun fiziki durumuyla ilgili yüksek düzeyde beklentileri bulunmaktadır. Yine beklentilerin de orta düzeyde karşılanabildiğini düşünmektedirler. Veliler ise öğrencilere nazaran beklentilerinin yüksek düzeyde karşılandığını belirtmişlerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Religious Studies |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 15, 2021 |
Acceptance Date | January 12, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 10 Issue: 19 |