Research Article
BibTex RIS Cite

Ulusal Yazında Deneyimsel Pazarlama: Lisansüstü Tezlere Yönelik Bibliyometrik Bir Analiz

Year 2023, Volume: 7 Issue: 13, 25 - 46, 30.06.2023
https://doi.org/10.31006/gipad.1277453

Abstract

Deneyimsel pazarlama konusunda ulusal alanyazına ait içeriğin değerlendirilmesi amacı ile hazırlanan bu çalışmada, Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi bünyesinde 2009-2022 yılları arasında yayımlanan 94 adet lisansüstü tez “yayım yılları, üniversite türleri, tez dili ve sayfa sayısı, danışman unvanları, anahtar kelimeler ve konu dağılımları, veri türü ve veri toplama teknikleri, örneklem yöntemi ve büyüklüğü, veri analiz teknikleri ve kaynakçalarda yer alan referans sayıları” parametreleri ile bibliyometrik temelde analiz edilmektedir. Çalışma sonuçlarına göre; Türkiye’de deneyimsel pazarlama konusunda hazırlanan lisansüstü tezlerin yoğun olarak kamu üniversiteleri bünyesinde ve Türkçe dilinde hazırlandığı, nicel bir desende planlandığı, amprik araştırmalarda birincil verilerin anket tekniği aracılığı ile elde edildiği, örneklem tercihinde tesadüfi olmayan yöntemler arasında yer alan kolayda örneklemenin sıklıkla kullanıldığı, veri analizi sürecinde ise parametrik testlerden yararlanıldığı tespit edilmiştir.

References

  • Ahi, B. ve Kıldan, A. O. (2013). Türkiye'de okul öncesi eğitimi alanında yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi (2002-2011). Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(27), 23-46. https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/
  • Akyar, D. ve Sarıkaya, R. (2020). Türkiye’deki girişimcilik kavramına yönelik eğitim alanında yapılan lisansüstü tezlerin içerik analizi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(3), 979-1018. https://doi.org/10.17152/gefad.714541.
  • Al, U. ve Coştur, R. (2007). Türk Psikoloji Dergisi’nin bibliyometrik profili. Türk Kütüphaneciliği, 21(2), 142-163. https://dergipark.org.tr/tr/pub/tk/.
  • Arıcıoğlu, M. A., Gökçe, Ş., ve Çelebi, M. E. (2017). Aile işletmelerinin sorunları ve çözümlerine akademik yaklaşım: lisansüstü tezler bağlamında bir inceleme. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 7(1), 59-72. https://dergipark.org.tr/tr/pub/odusobiad/issue/28361/301584
  • Ası, B. ve Özdemir, Ş. (2023). Marka deneyiminin müşteri sadakati yaratmadaki rolü: otel işletmeleri örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 14(37), 277-295. https://doi.org/10.21076/vizyoner.1104071
  • Aslan, R. (2021). Türkiye’de siyasal pazarlama alanında yayınlanan tezlerin bibliyometrik analizi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (39), 698-721. https://doi.org/10.14520/adyusbd.1000955
  • Aydın, A., Selvitopu, A., ve Kaya, M. (2018). Sınıf yönetimi alanındaki lisansüstü tezlerin incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 41-56. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2018..-382251
  • Aydın, B. ve Aksöz, E. O. (2019). Destinasyon alanında yayınlanmış lisansüstü tezlerin bibliyometrik profili. Journal of Tourism & Gastronomy Studies, 7(1), 615-636.
  • Bakır, N. (2013). Pazarlama alanında yapılan doktora tezlerinin kategorik olarak değerlendirilmesi (1994-2012). Öneri Dergisi, 10(40), 1-13. https://doi.org/10.53601/tourismandrecreation.1160357
  • Benligiray, S. (2009). Türkiye’de insan kaynakları yönetimi alanında yapılan lisansüstü tezler ve bu tezlerde incelenen temaların analizi: 1983-2008 dönemi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 4(1), 167-197. https://dergipark.org.tr/tr/pub/oguiibf/issue/56499/785694
  • Beşel, F. (2017). Türkiye’de maliye alanında yapılmış lisansüstü tezlerin bibliyometrik analizi (2003-2017). International Journal of Public Finance, 2(1), 27-62. https://doi.org/10.30927/ijpf.327823
  • Cavlak, H., Cebeci, Y., Güneş, N., ve Tan, Ö. F. (2021). Muhasebe eğitimi ile ilgili lisansüstü tezlerin analizi (1991-2019). Muhasebe ve Finansman Dergisi, (89), 75-100. https://doi.org/10.25095/mufad.852083
  • Çatı, K. ve Alpay, C. (2019). Türkiye’de internet aracılı pazarlama kavramları konusunda yazılan lisansüstü tezlerin bibliyometrik analiz yöntemi ile incelenmesi. İnönü Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), 375-392. https://dergipark.org.tr/tr/pub/inijoss/issue/51375/608762
  • Demirbulat, Ö. G., ve Dinç, N. T. (2017). Sürdürülebilir turizm konulu lisansüstü tezlerin bibliyometrik profili. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 14(2), 20-30. https://doi.org/10.24010/soid.334320
  • Dibooğlu, D. ve Eryılmaz, G. (2021). Zaman yönetimi konulu lisansüstü tezlerin bibliyometrik profili. Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(1), 164-185. https://doi.org/10.55044/meusbd.1018005
  • Diodato, V. P. (1994). Dictionary of bibliometrics. Binghamton, NY: Hawthorne Press.
  • Dirsehan, T. (2010). Örneklerle Deneyimsel Pazarlama, İkinci Adam Yayınları.
  • Doğan, O. (2017). Türkiye’de veri madenciliği konusunda yapılan lisansüstü tezler üzerine bir araştırma. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 19(3), 929-951. https://dergipark.org.tr/tr/pub/gaziuiibfd/issue/36599/416570
  • Doğan, Y. ve Özçakmak, H. (2014). Dinleme becerisinin eğitimi üzerine yapılan lisansüstü tezlerin değerlendirilmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 2(2), 90-99. https://doi.org/10.16916/aded.46766
  • Duran, G. ve Çelikkaya, S. (2019). Türkiye’de lojistik üzerine yapilmiş lisansüstü tezlerin bibliyometrik analizi. GÜ İslahiye İibf Uluslararası E-Dergi, 3(3), 152-167. https://dergipark.org.tr/tr/pub/iiibfud/issue/51574/618329
  • Geçti, F. (2022). Mobil pazarlama: Türkiye’deki lisansüstü tezlere ilişkin içerik analizi (2007–2022). Bucak İşletme Fakültesi Dergisi, 5(2), 154-175. https://doi.org/10.38057/bifd.1182817
  • Geçti, F. (2022). Türkiye’de şehir pazarlaması üzerine yazılan lisansüstü tezlerin içerik analizi yöntemiyle incelenmesi. Yener Lütfü Mert (Ed.) Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Alanında Temel Çalışmalar IV içinde (s.65-86).
  • Gülmez, M., Yalçıntaş, D. , Kurtulgan, A. ve Özbay, M. (2019). Türkiye’de pazarlama alanında yazılan doktora tezlerinin incelenmesi. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(1), 59-69. https://dergipark.org.tr/tr/pub/cagsbd/issue/49107/627175
  • Haydaroğlu, C. (2022). Finansal kriz üzerine yapılmış lisansüstü tezlerin bibliyometrik analizi, Aksaray Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 14(1), 67-78. https://doi.org/10.52791/aksarayiibd.1071894
  • Hirschman, E. C., ve Holbrook, M. B. (1982). Hedonic consumption: emerging concepts, methods and propositions. Journal of marketing, 46(3), 92-101.
  • Holbrook, M. B. (2006). Consumption experience, customer value, and subjective personal introspection: An illustrative photographic essay. Journal of business research, 59(6), 714-725.
  • Hollebeek, L. D. ve Macky, K. (2019). Digital content marketing’s role in fostering consumer engagement, trust, and value: framework, fundamental propositions, and implications. Journal of Interactive Marketing, 45, 27–41.
  • İnce, M. ve Uygurtürk, H. (2019). Marka kimliği, marka kişiliği, marka imajı ve marka konumlandırma alanında yapılan lisansüstü tezlere yönelik bir inceleme. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(1), 224-240. https://dergipark.org.tr/tr/pub/joiss/issue/47457/599350
  • Karaaslanoğlu, F., Akınet, M. ve Şahin, E. T. (2019). Türkiye’de pazarlama alanında yapılan lisansüstü tezlerin analitik incelemesi (2013-2018). Finans Ekonomi ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(3), 260-269. https://doi.org/10.29106/fesa.581915
  • Karadal, H., Duman, N., ve Saygın, M. (2017). Girişimcilik yazını: Türkiye’deki lisansüstü tezlere yönelik bir inceleme. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, 137-148. https://doi.org/10.18092/ulikidince.323649
  • Karaman, S. ve Bakırcı, F. (2010). Türkiye’de lisansüstü eğitim: sorunlar ve çözüm önerileri. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 5(2), 94-114. https://dergipark.org.tr/tr/pub/gopsbad/issue/48557/616554
  • Kavak, B. ve Sunaoǧlu, Ş. K. (2020). Pazarlama bilim dalında yazılmış yüksek lisans ve doktora tezlerinin bibliyometrik profilinin incelenmesi. Third Sector Social Economic Review, 55(4), 2997-3021. 10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.20.12.1509
  • Kaytez, N. ve Durualp, E. (2014). Türkiye’de okul öncesinde oyun ile ilgili yapilan lisansüstü tezlerin incelenmesi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, (2), 110-122. https://dergipark.org.tr/tr/pub/goputeb/issue/7322/95830
  • Koç, F. (2021). Türkiye’de muhasebe standartları ile finansal raporlama standartları kapsamında hazırlanan lisansüstü tezlerin bibliyometrik analizi. Muhasebe ve Finansman Dergisi, (92), 115-138. https://doi.org/10.25095/mufad.882697
  • Koşar, A. ve Tor Kadıoğlu, C. (2020). Türkiye’de nöropazarlama alanındaki lisansüstü tezlerin içerik analizi yöntemiyle incelenmesi. Serkan Gün (Ed.) Yönetim, Liderlik ve Pazarlama içinde, İksad Yayınevi.
  • Kotler, P. ve Armstrong, G. (2008). Principles of marketing. 12th Edition, New Jersey, Pearson Education Inc.
  • Kurt, A. (2019). Türkiye’de kentleşme ve çevre sorunları alanında hazırlanmış kayıtlı lisansüstü tezlerin bibliyometrik incelemesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi) Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Lemon, K.N. ve Verhoef, P.C. (2016), Understanding customer experience throughout the customer journey, Journal of Marketing, 80(6), 69-96.
  • Nurettin, A. ve Türkmen, B. M. (2018). Yöresel yiyecekleri konu alan lisansüstü tezlerin bibliyometrik analizi. Gastroia: Journal of Gastronomy and Travel Research, 2(1), 22-38. https://doi.org/10.32958/gastoria.411345
  • Ökten, A. ve Akman, E. (2018). Türkiye’de yönetişim alanında hazırlanan lisansüstü tezlerin içerik analizi (2000-2016). Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 32(4), 1027-1045. https://dergipark.org.tr/tr/pub/atauniiibd/issue/39554/393327
  • Özkan Pir, E. (2019). Türkiye’de ağızdan ağıza pazarlama konulu lisansüstü tezlerinin incelenmesi: bir içerik analizi çalışması. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 6(4), 97-110. https://dergipark.org.tr/tr/pub/asead/issue/44866/539886
  • Parlak, N. (2020). Muhasebe denetimine ilişkin lisansüstü tezlerin incelenmesi. Mali Çözüm Dergisi, 30, 195-210. DOI: 10.25095/mufad.852083
  • Pine, B. J. ve Gilmore, J. H. (1998). Welcome to the experience economy, Harvard Business Review, 76 (4), 97-105.
  • Pine, B. J. ve Gilmore, J. H. (2011). The experience economy. Harvard Business Press.
  • Rather, R. A. (2019). Customer experience and engagement in tourism destinations: the experiential marketing perspective. Journal of Travel & Tourism Marketing, 37(1), 15–32.
  • Sak, R., Sak, İ. T. Ş., Şendil, Ç. Ö. ve Nas, E. (2021). Bir araştırma yöntemi olarak doküman analizi. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 4(1), 227-256. https://doi.org/10.33400/kuje.843306
  • Sarıgül, H. (2020). Türkiye’de finansal okuryazarlık alanında yazılan lisansüstü tezlerin içerik analizi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, (1), 153-165. https://dergipark.org.tr/tr/pub/higheredusci/issue/61501/918359
  • Schmitt, B. (1999). Experiental marketing: a new framework for design and communications. Design Management Journal. 10(2), 10-16.
  • Schmitt, B. ve Zarantonello, L. (2013). Consumer experience and experiential marketing: a critical review. Review of Marketing Research, (10), 25–61.
  • Sevinç, K. (2013). Türkiye’de din psikolojisi alanında yapılan lisansüstü tezler üzerine bir inceleme. Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (SAUIFD), 15(28), 243-269. https://doi.org/10.17335/sakaifd.219833
  • Sharma, R. ve Sharma, V. (2011). Experiential marketing: a contemporary marketing mix. International Journal of Management and Strategy, 2(3), 1-10.
  • Sonsel, Ö. B. (2018). Türkiye’de viyola alanında yazılmış lisansüstü tezlerin incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (47), 340-359. https://doi.org/10.21764/maeuefd.403244
  • Şahin, E. T., Karaaslanoğlu, F., ve Akınet, M. (2019). Türkiye’de pazarlama alanında yapılan lisansüstü tezlerin analitik incelemesi (2013-2018). Finans Ekonomi ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(3), 260-269. https://doi.org/10.29106/fesa.581915
  • Tayfun, A., Küçükergin, F. N., Aysen, E., Eren, A. ve Özekici, Y. K. (2016). Turizm alanında yazılan lisansüstü tezlere yönelik bibliyometrik bir analiz. Gazi Üniversitesi Turizm Fakültesi Dergisi, (1), 50-69. https://dergipark.org.tr/tr/pub/gaziturizm/issue/48841/622264
  • Tek, Ö.B. ve Özgül, E. (2013). Modern Pazarlama İlkeleri Uygulamalı Yönetimsel Yaklaşım, Genişletilmiş 4. Baskı, İzmir, Birleşik Matbaacılık.
  • Türkoğlu, M., Duran, G. ve Yetişen, S. (2022). Türkiye’de e-ticaret üzerine yapılmış lisansüstü tezlerin bibliyometrik analizi. Düzce Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(1), 462-476. https://doi.org/10.55179/dusbed.1013372
  • Yanar Bayam, B. ve Özgüven Tayfun, N. (2018). Türkiye’de içsel pazarlama ile ilgili yapılan lisansüstü tez çalışmalarına yönelik bir inceleme. Journal of Business in The Digital Age, 1(1), 10-21. https://dergipark.org.tr/tr/pub/jobda/issue/38102/430870
  • Yaşar, Ş. ve Papatğa, E. (2015). İlkokul matematik derslerine yönelik yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 113-124. https://dergipark.org.tr/tr/pub/trkefd/issue/21482/230218
  • Yuan, Y.-H. “Erin". ve Wu, C. “Kenny". (2008). Relationships among experiential marketing, experiential value, and customer satisfaction. Journal of Hospitality & Tourism Research, 32(3), 387–410.
  • Zengin, B. ve Serdaroğlu, Y. (2020). Sosyal medya pazarlaması konusundaki lisansüstü tezlerin içerik analiziyle değerlendirilmesi. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 19(4), 1562-1579. https://doi.org/10.21547/jss.730551

Experiential Marketing in National Literature: A Bibliometric Analysis of Graduate Theses

Year 2023, Volume: 7 Issue: 13, 25 - 46, 30.06.2023
https://doi.org/10.31006/gipad.1277453

Abstract

In this study, which was prepared with the aim of evaluating the content of the national literature on experiential marketing, 94 postgraduate theses published between 2009 and 2022 within the National Thesis Center of the Council of Higher Education were examined in terms of “publication years, university types, thesis language and number of pages, advisor titles, keywords and subject matter. distribution, data type and data collection techniques, sample method and size, data analysis techniques and reference numbers in bibliographies are analyzed on a bibliometric basis. According to the results of the study; it was determined that postgraduate and doctoral thesis on experiential marketing in Turkey are mostly prepared in public universities and in Turkish, planned in a quantitative pattern, the data are obtained through questionnaire and convenience sampling, which is among the non-random methods in sampling preference, frequently analyzed by parametric tests during data analysis process.

References

  • Ahi, B. ve Kıldan, A. O. (2013). Türkiye'de okul öncesi eğitimi alanında yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi (2002-2011). Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(27), 23-46. https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/
  • Akyar, D. ve Sarıkaya, R. (2020). Türkiye’deki girişimcilik kavramına yönelik eğitim alanında yapılan lisansüstü tezlerin içerik analizi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(3), 979-1018. https://doi.org/10.17152/gefad.714541.
  • Al, U. ve Coştur, R. (2007). Türk Psikoloji Dergisi’nin bibliyometrik profili. Türk Kütüphaneciliği, 21(2), 142-163. https://dergipark.org.tr/tr/pub/tk/.
  • Arıcıoğlu, M. A., Gökçe, Ş., ve Çelebi, M. E. (2017). Aile işletmelerinin sorunları ve çözümlerine akademik yaklaşım: lisansüstü tezler bağlamında bir inceleme. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 7(1), 59-72. https://dergipark.org.tr/tr/pub/odusobiad/issue/28361/301584
  • Ası, B. ve Özdemir, Ş. (2023). Marka deneyiminin müşteri sadakati yaratmadaki rolü: otel işletmeleri örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 14(37), 277-295. https://doi.org/10.21076/vizyoner.1104071
  • Aslan, R. (2021). Türkiye’de siyasal pazarlama alanında yayınlanan tezlerin bibliyometrik analizi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (39), 698-721. https://doi.org/10.14520/adyusbd.1000955
  • Aydın, A., Selvitopu, A., ve Kaya, M. (2018). Sınıf yönetimi alanındaki lisansüstü tezlerin incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 41-56. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2018..-382251
  • Aydın, B. ve Aksöz, E. O. (2019). Destinasyon alanında yayınlanmış lisansüstü tezlerin bibliyometrik profili. Journal of Tourism & Gastronomy Studies, 7(1), 615-636.
  • Bakır, N. (2013). Pazarlama alanında yapılan doktora tezlerinin kategorik olarak değerlendirilmesi (1994-2012). Öneri Dergisi, 10(40), 1-13. https://doi.org/10.53601/tourismandrecreation.1160357
  • Benligiray, S. (2009). Türkiye’de insan kaynakları yönetimi alanında yapılan lisansüstü tezler ve bu tezlerde incelenen temaların analizi: 1983-2008 dönemi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 4(1), 167-197. https://dergipark.org.tr/tr/pub/oguiibf/issue/56499/785694
  • Beşel, F. (2017). Türkiye’de maliye alanında yapılmış lisansüstü tezlerin bibliyometrik analizi (2003-2017). International Journal of Public Finance, 2(1), 27-62. https://doi.org/10.30927/ijpf.327823
  • Cavlak, H., Cebeci, Y., Güneş, N., ve Tan, Ö. F. (2021). Muhasebe eğitimi ile ilgili lisansüstü tezlerin analizi (1991-2019). Muhasebe ve Finansman Dergisi, (89), 75-100. https://doi.org/10.25095/mufad.852083
  • Çatı, K. ve Alpay, C. (2019). Türkiye’de internet aracılı pazarlama kavramları konusunda yazılan lisansüstü tezlerin bibliyometrik analiz yöntemi ile incelenmesi. İnönü Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), 375-392. https://dergipark.org.tr/tr/pub/inijoss/issue/51375/608762
  • Demirbulat, Ö. G., ve Dinç, N. T. (2017). Sürdürülebilir turizm konulu lisansüstü tezlerin bibliyometrik profili. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 14(2), 20-30. https://doi.org/10.24010/soid.334320
  • Dibooğlu, D. ve Eryılmaz, G. (2021). Zaman yönetimi konulu lisansüstü tezlerin bibliyometrik profili. Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(1), 164-185. https://doi.org/10.55044/meusbd.1018005
  • Diodato, V. P. (1994). Dictionary of bibliometrics. Binghamton, NY: Hawthorne Press.
  • Dirsehan, T. (2010). Örneklerle Deneyimsel Pazarlama, İkinci Adam Yayınları.
  • Doğan, O. (2017). Türkiye’de veri madenciliği konusunda yapılan lisansüstü tezler üzerine bir araştırma. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 19(3), 929-951. https://dergipark.org.tr/tr/pub/gaziuiibfd/issue/36599/416570
  • Doğan, Y. ve Özçakmak, H. (2014). Dinleme becerisinin eğitimi üzerine yapılan lisansüstü tezlerin değerlendirilmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 2(2), 90-99. https://doi.org/10.16916/aded.46766
  • Duran, G. ve Çelikkaya, S. (2019). Türkiye’de lojistik üzerine yapilmiş lisansüstü tezlerin bibliyometrik analizi. GÜ İslahiye İibf Uluslararası E-Dergi, 3(3), 152-167. https://dergipark.org.tr/tr/pub/iiibfud/issue/51574/618329
  • Geçti, F. (2022). Mobil pazarlama: Türkiye’deki lisansüstü tezlere ilişkin içerik analizi (2007–2022). Bucak İşletme Fakültesi Dergisi, 5(2), 154-175. https://doi.org/10.38057/bifd.1182817
  • Geçti, F. (2022). Türkiye’de şehir pazarlaması üzerine yazılan lisansüstü tezlerin içerik analizi yöntemiyle incelenmesi. Yener Lütfü Mert (Ed.) Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Alanında Temel Çalışmalar IV içinde (s.65-86).
  • Gülmez, M., Yalçıntaş, D. , Kurtulgan, A. ve Özbay, M. (2019). Türkiye’de pazarlama alanında yazılan doktora tezlerinin incelenmesi. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(1), 59-69. https://dergipark.org.tr/tr/pub/cagsbd/issue/49107/627175
  • Haydaroğlu, C. (2022). Finansal kriz üzerine yapılmış lisansüstü tezlerin bibliyometrik analizi, Aksaray Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 14(1), 67-78. https://doi.org/10.52791/aksarayiibd.1071894
  • Hirschman, E. C., ve Holbrook, M. B. (1982). Hedonic consumption: emerging concepts, methods and propositions. Journal of marketing, 46(3), 92-101.
  • Holbrook, M. B. (2006). Consumption experience, customer value, and subjective personal introspection: An illustrative photographic essay. Journal of business research, 59(6), 714-725.
  • Hollebeek, L. D. ve Macky, K. (2019). Digital content marketing’s role in fostering consumer engagement, trust, and value: framework, fundamental propositions, and implications. Journal of Interactive Marketing, 45, 27–41.
  • İnce, M. ve Uygurtürk, H. (2019). Marka kimliği, marka kişiliği, marka imajı ve marka konumlandırma alanında yapılan lisansüstü tezlere yönelik bir inceleme. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(1), 224-240. https://dergipark.org.tr/tr/pub/joiss/issue/47457/599350
  • Karaaslanoğlu, F., Akınet, M. ve Şahin, E. T. (2019). Türkiye’de pazarlama alanında yapılan lisansüstü tezlerin analitik incelemesi (2013-2018). Finans Ekonomi ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(3), 260-269. https://doi.org/10.29106/fesa.581915
  • Karadal, H., Duman, N., ve Saygın, M. (2017). Girişimcilik yazını: Türkiye’deki lisansüstü tezlere yönelik bir inceleme. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, 137-148. https://doi.org/10.18092/ulikidince.323649
  • Karaman, S. ve Bakırcı, F. (2010). Türkiye’de lisansüstü eğitim: sorunlar ve çözüm önerileri. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 5(2), 94-114. https://dergipark.org.tr/tr/pub/gopsbad/issue/48557/616554
  • Kavak, B. ve Sunaoǧlu, Ş. K. (2020). Pazarlama bilim dalında yazılmış yüksek lisans ve doktora tezlerinin bibliyometrik profilinin incelenmesi. Third Sector Social Economic Review, 55(4), 2997-3021. 10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.20.12.1509
  • Kaytez, N. ve Durualp, E. (2014). Türkiye’de okul öncesinde oyun ile ilgili yapilan lisansüstü tezlerin incelenmesi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, (2), 110-122. https://dergipark.org.tr/tr/pub/goputeb/issue/7322/95830
  • Koç, F. (2021). Türkiye’de muhasebe standartları ile finansal raporlama standartları kapsamında hazırlanan lisansüstü tezlerin bibliyometrik analizi. Muhasebe ve Finansman Dergisi, (92), 115-138. https://doi.org/10.25095/mufad.882697
  • Koşar, A. ve Tor Kadıoğlu, C. (2020). Türkiye’de nöropazarlama alanındaki lisansüstü tezlerin içerik analizi yöntemiyle incelenmesi. Serkan Gün (Ed.) Yönetim, Liderlik ve Pazarlama içinde, İksad Yayınevi.
  • Kotler, P. ve Armstrong, G. (2008). Principles of marketing. 12th Edition, New Jersey, Pearson Education Inc.
  • Kurt, A. (2019). Türkiye’de kentleşme ve çevre sorunları alanında hazırlanmış kayıtlı lisansüstü tezlerin bibliyometrik incelemesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi) Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Lemon, K.N. ve Verhoef, P.C. (2016), Understanding customer experience throughout the customer journey, Journal of Marketing, 80(6), 69-96.
  • Nurettin, A. ve Türkmen, B. M. (2018). Yöresel yiyecekleri konu alan lisansüstü tezlerin bibliyometrik analizi. Gastroia: Journal of Gastronomy and Travel Research, 2(1), 22-38. https://doi.org/10.32958/gastoria.411345
  • Ökten, A. ve Akman, E. (2018). Türkiye’de yönetişim alanında hazırlanan lisansüstü tezlerin içerik analizi (2000-2016). Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 32(4), 1027-1045. https://dergipark.org.tr/tr/pub/atauniiibd/issue/39554/393327
  • Özkan Pir, E. (2019). Türkiye’de ağızdan ağıza pazarlama konulu lisansüstü tezlerinin incelenmesi: bir içerik analizi çalışması. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 6(4), 97-110. https://dergipark.org.tr/tr/pub/asead/issue/44866/539886
  • Parlak, N. (2020). Muhasebe denetimine ilişkin lisansüstü tezlerin incelenmesi. Mali Çözüm Dergisi, 30, 195-210. DOI: 10.25095/mufad.852083
  • Pine, B. J. ve Gilmore, J. H. (1998). Welcome to the experience economy, Harvard Business Review, 76 (4), 97-105.
  • Pine, B. J. ve Gilmore, J. H. (2011). The experience economy. Harvard Business Press.
  • Rather, R. A. (2019). Customer experience and engagement in tourism destinations: the experiential marketing perspective. Journal of Travel & Tourism Marketing, 37(1), 15–32.
  • Sak, R., Sak, İ. T. Ş., Şendil, Ç. Ö. ve Nas, E. (2021). Bir araştırma yöntemi olarak doküman analizi. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 4(1), 227-256. https://doi.org/10.33400/kuje.843306
  • Sarıgül, H. (2020). Türkiye’de finansal okuryazarlık alanında yazılan lisansüstü tezlerin içerik analizi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, (1), 153-165. https://dergipark.org.tr/tr/pub/higheredusci/issue/61501/918359
  • Schmitt, B. (1999). Experiental marketing: a new framework for design and communications. Design Management Journal. 10(2), 10-16.
  • Schmitt, B. ve Zarantonello, L. (2013). Consumer experience and experiential marketing: a critical review. Review of Marketing Research, (10), 25–61.
  • Sevinç, K. (2013). Türkiye’de din psikolojisi alanında yapılan lisansüstü tezler üzerine bir inceleme. Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (SAUIFD), 15(28), 243-269. https://doi.org/10.17335/sakaifd.219833
  • Sharma, R. ve Sharma, V. (2011). Experiential marketing: a contemporary marketing mix. International Journal of Management and Strategy, 2(3), 1-10.
  • Sonsel, Ö. B. (2018). Türkiye’de viyola alanında yazılmış lisansüstü tezlerin incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (47), 340-359. https://doi.org/10.21764/maeuefd.403244
  • Şahin, E. T., Karaaslanoğlu, F., ve Akınet, M. (2019). Türkiye’de pazarlama alanında yapılan lisansüstü tezlerin analitik incelemesi (2013-2018). Finans Ekonomi ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(3), 260-269. https://doi.org/10.29106/fesa.581915
  • Tayfun, A., Küçükergin, F. N., Aysen, E., Eren, A. ve Özekici, Y. K. (2016). Turizm alanında yazılan lisansüstü tezlere yönelik bibliyometrik bir analiz. Gazi Üniversitesi Turizm Fakültesi Dergisi, (1), 50-69. https://dergipark.org.tr/tr/pub/gaziturizm/issue/48841/622264
  • Tek, Ö.B. ve Özgül, E. (2013). Modern Pazarlama İlkeleri Uygulamalı Yönetimsel Yaklaşım, Genişletilmiş 4. Baskı, İzmir, Birleşik Matbaacılık.
  • Türkoğlu, M., Duran, G. ve Yetişen, S. (2022). Türkiye’de e-ticaret üzerine yapılmış lisansüstü tezlerin bibliyometrik analizi. Düzce Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(1), 462-476. https://doi.org/10.55179/dusbed.1013372
  • Yanar Bayam, B. ve Özgüven Tayfun, N. (2018). Türkiye’de içsel pazarlama ile ilgili yapılan lisansüstü tez çalışmalarına yönelik bir inceleme. Journal of Business in The Digital Age, 1(1), 10-21. https://dergipark.org.tr/tr/pub/jobda/issue/38102/430870
  • Yaşar, Ş. ve Papatğa, E. (2015). İlkokul matematik derslerine yönelik yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 113-124. https://dergipark.org.tr/tr/pub/trkefd/issue/21482/230218
  • Yuan, Y.-H. “Erin". ve Wu, C. “Kenny". (2008). Relationships among experiential marketing, experiential value, and customer satisfaction. Journal of Hospitality & Tourism Research, 32(3), 387–410.
  • Zengin, B. ve Serdaroğlu, Y. (2020). Sosyal medya pazarlaması konusundaki lisansüstü tezlerin içerik analiziyle değerlendirilmesi. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 19(4), 1562-1579. https://doi.org/10.21547/jss.730551
There are 60 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Business Administration
Journal Section Research Papers
Authors

Mehmet Can Demirtaş 0000-0002-4116-2415

Publication Date June 30, 2023
Published in Issue Year 2023 Volume: 7 Issue: 13

Cite

APA Demirtaş, M. C. (2023). Ulusal Yazında Deneyimsel Pazarlama: Lisansüstü Tezlere Yönelik Bibliyometrik Bir Analiz. Girişimcilik İnovasyon Ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 7(13), 25-46. https://doi.org/10.31006/gipad.1277453
AMA Demirtaş MC. Ulusal Yazında Deneyimsel Pazarlama: Lisansüstü Tezlere Yönelik Bibliyometrik Bir Analiz. GİPAD. June 2023;7(13):25-46. doi:10.31006/gipad.1277453
Chicago Demirtaş, Mehmet Can. “Ulusal Yazında Deneyimsel Pazarlama: Lisansüstü Tezlere Yönelik Bibliyometrik Bir Analiz”. Girişimcilik İnovasyon Ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi 7, no. 13 (June 2023): 25-46. https://doi.org/10.31006/gipad.1277453.
EndNote Demirtaş MC (June 1, 2023) Ulusal Yazında Deneyimsel Pazarlama: Lisansüstü Tezlere Yönelik Bibliyometrik Bir Analiz. Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi 7 13 25–46.
IEEE M. C. Demirtaş, “Ulusal Yazında Deneyimsel Pazarlama: Lisansüstü Tezlere Yönelik Bibliyometrik Bir Analiz”, GİPAD, vol. 7, no. 13, pp. 25–46, 2023, doi: 10.31006/gipad.1277453.
ISNAD Demirtaş, Mehmet Can. “Ulusal Yazında Deneyimsel Pazarlama: Lisansüstü Tezlere Yönelik Bibliyometrik Bir Analiz”. Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi 7/13 (June 2023), 25-46. https://doi.org/10.31006/gipad.1277453.
JAMA Demirtaş MC. Ulusal Yazında Deneyimsel Pazarlama: Lisansüstü Tezlere Yönelik Bibliyometrik Bir Analiz. GİPAD. 2023;7:25–46.
MLA Demirtaş, Mehmet Can. “Ulusal Yazında Deneyimsel Pazarlama: Lisansüstü Tezlere Yönelik Bibliyometrik Bir Analiz”. Girişimcilik İnovasyon Ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, vol. 7, no. 13, 2023, pp. 25-46, doi:10.31006/gipad.1277453.
Vancouver Demirtaş MC. Ulusal Yazında Deneyimsel Pazarlama: Lisansüstü Tezlere Yönelik Bibliyometrik Bir Analiz. GİPAD. 2023;7(13):25-46.