Deneyimsel pazarlama konusunda ulusal alanyazına ait içeriğin değerlendirilmesi amacı ile hazırlanan bu çalışmada, Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi bünyesinde 2009-2022 yılları arasında yayımlanan 94 adet lisansüstü tez “yayım yılları, üniversite türleri, tez dili ve sayfa sayısı, danışman unvanları, anahtar kelimeler ve konu dağılımları, veri türü ve veri toplama teknikleri, örneklem yöntemi ve büyüklüğü, veri analiz teknikleri ve kaynakçalarda yer alan referans sayıları” parametreleri ile bibliyometrik temelde analiz edilmektedir. Çalışma sonuçlarına göre; Türkiye’de deneyimsel pazarlama konusunda hazırlanan lisansüstü tezlerin yoğun olarak kamu üniversiteleri bünyesinde ve Türkçe dilinde hazırlandığı, nicel bir desende planlandığı, amprik araştırmalarda birincil verilerin anket tekniği aracılığı ile elde edildiği, örneklem tercihinde tesadüfi olmayan yöntemler arasında yer alan kolayda örneklemenin sıklıkla kullanıldığı, veri analizi sürecinde ise parametrik testlerden yararlanıldığı tespit edilmiştir.
In this study, which was prepared with the aim of evaluating the content of the national literature on experiential marketing, 94 postgraduate theses published between 2009 and 2022 within the National Thesis Center of the Council of Higher Education were examined in terms of “publication years, university types, thesis language and number of pages, advisor titles, keywords and subject matter. distribution, data type and data collection techniques, sample method and size, data analysis techniques and reference numbers in bibliographies are analyzed on a bibliometric basis. According to the results of the study; it was determined that postgraduate and doctoral thesis on experiential marketing in Turkey are mostly prepared in public universities and in Turkish, planned in a quantitative pattern, the data are obtained through questionnaire and convenience sampling, which is among the non-random methods in sampling preference, frequently analyzed by parametric tests during data analysis process.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 13 |