Bu araştırmanın amacı, sigara içen gençlerin marka tercihinde etkilendikleri danışma gruplarını tespit etmektir. Araştırmada kümeleme yöntemiyle örnek kütle belirlenmiştir. Veriler, Yozgat il merkezinde eğitim gören 738 öğrenciden anket yöntemiyle toplanmıştır. Verilerin analizinde, Analitik Hiyerarşi Yöntemi kullanılmıştır. Bu araştırmada gençlerin sigara içme oranı, 56.1 olarak saptanmıştır. Araştırma sonucunda yabancı sigara markasını içmeyi tercih eden onlu yaştaki gençlerin oyunculardan; yerli markayı tercih edenlerin ise arkadaşlarından etkilendikleri ortaya çıkmıştır.
danışma grubu analitik hiyerarşi yöntemi onlu yaş pazarı marka tercihi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2008 |
Gönderilme Tarihi | 14 Ekim 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 3 Sayı: 2 |