Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

GİRİŞİMCİLİK EĞİTİMİNİN GİRİŞİMCİLİK EĞİLİMİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: SAKARYA ÜNİVERSİTESİ İİBF ÖRNEĞİ

Yıl 2008, Cilt: 3 Sayı: 2, 133 - 148, 31.12.2008

Öz

Sanayi toplumundan bilgi toplumuna geçişte öne çıkan ve ekonomik gelişmeyi belirleyen temel faktörlerden biri girişimciliktir. Bir ülkenin kalkınması ve gelişmesi için ekonomik değer yaratacak, büyümeye ivme kazandıracak hızla değişen koşullara uyum sağlayabilme dinamizmine sahip girişimciler yaratabilmesi son derece önemlidir. Bu bağlamda girişimcilik potansiyelinin ortaya çıkarılmasında en önemli görülen faktörlerden biri eğitimdir. Girişimcilik eğitiminde amaç bir kişide girişimcilik potansiyeline yönelik olarak gizli kalmış bir takım özelliklerin ortaya çıkmasını ve farkında olmasını sağlamaktır. Bu çalışmada, öncelikle kavramsal olarak girişimcilik, girişimcilerin özellikleri ve girişimcilik eğitimi üzerinde durulmuş ve daha sonra işletme öğrencilerinin girişimcilik eğilimlerini etkileyen faktörleri ve bu eğilimler ile girişimcilik eğitimi/dersi arasındaki ilişkileri belirlemeye yönelik olarak nicel ve nitel araştırma yöntemleri kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen bu bulgular doğrultusunda eğitim ve özel anlamda girişimcilik eğitimi, girişimcilik eğiliminin ortaya çıkmasında gerek şart olmasına karşılık yeter şart olarak değerlendirilmemektedir

Kaynakça

  • AĞCA, V. (2007), “Avrupa Birliğinin Girişimcilik Politikası ve Türkiye’ye Yansımaları”, içinde Türkiye’de İşletmecilikte Yeni Perspektifler, edit. Kurt, M. ve Bayraktaroğlu, S., Gazi Kitabevi, Ankara, S.169-194.
  • ARIKAN, Semra (2002), Girişimcilik Temel Kavramlar ve Bazı Güncel Konular, Siyasal Kitabevi, Ankara.
  • BAŞAR, M., TOSUNOĞLU, B. ve A. E. DEMİRCİ (2001), Girişimcilik ve Girişimcinin Yol Haritası: İş Planı, Eskişehir Ticaret Odası Yayın No:14, Eskişehir.
  • BAŞAR, M. (2004), “Girişimcilik ve Girişimcinin Özellikleri”, içinde Yavuz Odabaşı (ed.) Girişimcilik, Açık Öğretim Fakültesi Yayını No:824, Eskişehir.
  • BAYRAKTAROĞLU, S. (2005), Girişimcilik Ders Notları, Sakarya Kitabevi, Sakarya.
  • BECHERER, R. ve G.J. MAURER (1999), “The Proactive Personality Disposition and Entrepreneurial Behavior Among Small Company Presidents”, Journal Of Small Business Management, Volume 21, Issue 8, June 1999, pp-115-117.
  • CEYLAN A. ve N. DEMİRCAN (2001), “Girişimciliği Etkileyen Faktörler İle Girişimci Kişilik Özellikleri Arasındaki İlişkilere Yönelik Bir Araştırma”, 9. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi Bildiriler Kitabı, 24-26 Mayıs, Silivri-İstanbul, s.827-840.
  • COULTER, M. (2001), Entrepreneurship in Action, Small Business 2000 (New Jersey: Prentice- Hall). EREN, E. (2000), Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Yayınları, İstanbul.
  • GALLOWAY, Laura ve Wendy BROWN (2002), “Entrepreneurship Education at University: a Driver in the Creation of High Growth Firms?” Education and Training. 44: 8/9, 398- 405.
  • GİRGİNER, N. ve N. UÇKUN (2004), “İşletmecilik Eğitimi Alan Lisans Öğrencilerinin Girişimciliğe Bakış Açıları: Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İ.İ.B.F. İşletme Bölümü Öğrencilerine Yönelik Bir Uygulama”, 3. Bilgi Ekonomi ve Yönetim Kongresi, Eskişehir, ss. 783- 795.
  • GÜROL, M. A. (2000), Türkiye’de Kadın Girişimci ve Küçük İşletmesi: Fırsatlar, Sorunlar, Beklentiler ve Öneriler, Atılım Üniversitesi Yayını No: 2, Ankara.
  • HENDERSON, Roger and Martyn ROBERTSON (2000), “Who Wants to be an Entrepreneur? Young Adult Attitudes to Entrepreneurship as a Career”, Career Development International, 5/6, 279-287.
  • HERBIG, P., GOLDEN, J. E. ve S. DUNPHY (1994), “The Relationship of Structure to Entrepreneurial and Innovative Success”, Marketing Intelligence& Planning 12:9 37- 48.
  • HİSRİCH, R. D. ve M. P. PETERS( 2002), Entrepreneurship, USA Irwin: McGraw-Hill Fifth Ed.
  • KANTUR, D. (2007), “Kurumsal Girişimcilik Teması ve Ölçümü”, 15. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi Bildiriler Kitabı, 27-27 Mayıs, Sakarya, s.133-142.
  • KAPU, H. (2004), “Anadolu Girişimcilerinin Girişimcilik Değerleri”, 12. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi Bildiriler Kitabı, 27-29 Mayıs, Bursa, s 31-41.
  • KOBİ Stratejisi ve Eylem Planı (2003), http://www.euturkey.org.tr/abportal/upload/files/KOBİ.doc
  • LUCHSİNGER. V. ve BAGBY, R.D. (1987), “Enrepreneurship and Intrapreneurship: Behaviors, Comparisons and Contrasts”, S.A.M. Advanced Management Journal, 52, 3: 10-13.
  • MORGAN, D. L. (1997), Focus Groups and Qualitative Research, Sage, Newbury Park, CA.
  • ODABAŞI, Yavuz (2006), “Değişimin ve Dönüşümün Aracı Olarak Girişimci Üniversite”, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, Cilt: 1, Sayı:1, s: 87-104.
  • ÖZKAN, Ş., S. EMSEN, F. GÜNDOĞDU ve H. AKSu (2003), Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 58-4, S.145-172.
  • TANRISEVER, N. H. (2004), “Avrupa Birliğinde Girişimciliğin Teşvik Edilmesi İçin İzlenen Politikalar ve Türkiye’deki Politikaların Avrupa Birliği Uygulamalarına Uyumu”, Uzmanlık Tezi, Ankara.
  • TİSK (2004) Avrupa Birliğinde Girişimciliğin Geliştirilmesi, Türkiye’ye Yol Gösteren İlke, Politika ve Uygulamalar, TİSK Yayınları No. 245.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi
Yazarlar

Özlem Balaban

Yasemin Özdemir

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2008
Gönderilme Tarihi 14 Ekim 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Balaban, Ö., & Özdemir, Y. (2008). GİRİŞİMCİLİK EĞİTİMİNİN GİRİŞİMCİLİK EĞİLİMİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: SAKARYA ÜNİVERSİTESİ İİBF ÖRNEĞİ. Girişimcilik Ve Kalkınma Dergisi, 3(2), 133-148.