Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Examining advertising strategies in the online travel industry using qualitative video analysis: An NVivo 15 example

Yıl 2025, Cilt: 11 Sayı: 1, 79 - 104, 28.02.2025
https://doi.org/10.30855/gjeb.2025.11.1.005

Öz

This study aims to analyze online travel brands' YouTube advertisement content using NVivo 15 and identify the themes that shape consumer perception. The advertisements are categorized into five main themes: Factors Enriching the Travel Experience, Service and Reservation Convenience, Price and Payment Advantages, Locations and Destinations, and Promotion and Campaign-Oriented Travel Options. The study compares the advertising strategies of Ets Tur, Jolly Tur, Pronto Tur, Tatil Budur, and Tatil Sepeti, examining the messages they convey to consumers in detail. The findings reveal that brands focus on both emotional engagement and financial incentives to attract consumers. Additionally, service convenience, diverse destination options, and promotional offers play a significant role in advertising strategies. This study can help online travel brands optimize their future advertising strategies. Academically, it is recommended to compare advertising strategies across different digital platforms, analyze the impact of visual and auditory elements in YouTube content, measure their influence on consumer behavior through experimental methods, and examine how cultural factors shape advertisement perception.

Kaynakça

  • Aytekin, G., ve Küçükergin, F. N. (2020). Oyun temelli reklamların turizm sektöründeki markaların farkındalığı üzerindeki etkisi. Sinop-e: Turizm Araştırmaları Dergisi, 1(1), 47-61.
  • Bazeley, P., ve Jackson, K. (2013). Qualitative data analysis with NVivo. SAGE Publication.
  • Carvache-Franco, O., ve Martin-Moreno, O. (2023). Topics and destinations in comments on YouTube tourism videos during the Covid-19 pandemic. Plos one, 18(3), 1-16. doi: 10.1371/journal.pone.0281100
  • Chen, Y., Zhang, N., ve Cheng, X. (2024). The spillover effects of online tourism platforms on sustainable development. Information Systems Journal, 34(3), 788-827. doi:10.1111/isj.12448
  • Creswell, J. W., ve Poth, C. N. (2018). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches. SAGE Publication.
  • Cuomo, M. T., ve Metallo, G. (2022). Toward a ‘new normal’? Tourist preferences impact on hospitality industry competitiveness. Corporate Reputation Review, 25(3), 212.
  • Gibbs, G. R. (2018). Analyzing qualitative data. SAGE Publications.
  • Kim, K., ve Sutherland, I. (2024). Comparing importance and satisfaction of selection attributes of YouTube tourism content. Current Issues in Tourism, 1-20. Doi: 10.1080/13683500.2024.2404993
  • Seyidov, J., ve Adomaitienė, R. (2016). Factors influencing local tourists’ decision-making on choosing a destination: a case of Azerbaijan. Ekonomika, 95(3), 112-127. Doi: 10.15388/Ekon.2016.3.10332
  • Yıldız, S., ve Kutlu, D. (Eds.). (2021). Turizm sektöründe markalaşma ve tüketici tercihleri. İstanbul: Eğitim Yayınevi.

Online seyahat sektöründe nitel video analiz yöntemi kullanılarak reklam stratejilerinin incelenmesi: NVivo 15 örneği

Yıl 2025, Cilt: 11 Sayı: 1, 79 - 104, 28.02.2025
https://doi.org/10.30855/gjeb.2025.11.1.005

Öz

Bu çalışmanın temel amacı, online seyahat sektöründeki markaların reklamlarında ön plana çıkardığı temaların dağılımını, yoğunluğunu ve sürekliliğini belirleyerek, örneğin; hizmet kalitesi, ekonomik avantajlar, promosyon kampanyaları ve destinasyon vurguları gibi unsurların reklam içeriklerine nasıl yansıtıldığını ortaya koymaktır. Konunun seçilme nedeni, dijital reklamların turizm sektöründeki etkisinin giderek artması ve bu alanda nitel analiz çalışmalarının yetersiz kalmasıdır. Bu doğrultuda, reklam içerikleri NVivo 15 kullanılarak analiz edilmiş; reklamlar, Tatil Deneyimini Zenginleştiren Faktörler, Hizmet ve Rezervasyon Kolaylıkları, Fiyat ve Ödeme Avantajları, Lokasyonlar ve Destinasyonlar ile Promosyon ve Kampanya Odaklı Tatil Seçenekleri olmak üzere beş ana tema altında sınıflandırılmıştır. Çalışmada Ets Tur, Jolly Tur, Pronto Tur, Tatil Budur ve Tatil Sepeti gibi markaların reklam stratejileri karşılaştırılarak, tüketicilere sundukları mesajlar ayrıntılı olarak incelenmiştir. Sonuçlar, markaların tüketicileri çekmek için hem duygusal bağ kurmaya hem de finansal avantajlara odaklandıklarını ortaya koymaktadır. Ayrıca, hizmet kolaylığı, geniş destinasyon seçenekleri ve promosyonların reklam stratejilerinde önemli bir rol oynadığı belirlenmiştir. Bu çalışma, online seyahat sektöründeki markaların gelecekteki reklam stratejilerini optimize etmelerine katkı sağlayabilir. Akademik olarak, farklı dijital platformlardaki reklam stratejilerinin karşılaştırılması, YouTube içeriklerinde kullanılan görsel ve işitsel unsurların etkisinin derinlemesine analiz edilmesi, tüketici davranışlarına olan etkisinin deneysel yöntemlerle ölçülmesi ve kültürel faktörlerin reklam algısına nasıl yön verdiğinin araştırılması önerilmektedir.

Kaynakça

  • Aytekin, G., ve Küçükergin, F. N. (2020). Oyun temelli reklamların turizm sektöründeki markaların farkındalığı üzerindeki etkisi. Sinop-e: Turizm Araştırmaları Dergisi, 1(1), 47-61.
  • Bazeley, P., ve Jackson, K. (2013). Qualitative data analysis with NVivo. SAGE Publication.
  • Carvache-Franco, O., ve Martin-Moreno, O. (2023). Topics and destinations in comments on YouTube tourism videos during the Covid-19 pandemic. Plos one, 18(3), 1-16. doi: 10.1371/journal.pone.0281100
  • Chen, Y., Zhang, N., ve Cheng, X. (2024). The spillover effects of online tourism platforms on sustainable development. Information Systems Journal, 34(3), 788-827. doi:10.1111/isj.12448
  • Creswell, J. W., ve Poth, C. N. (2018). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches. SAGE Publication.
  • Cuomo, M. T., ve Metallo, G. (2022). Toward a ‘new normal’? Tourist preferences impact on hospitality industry competitiveness. Corporate Reputation Review, 25(3), 212.
  • Gibbs, G. R. (2018). Analyzing qualitative data. SAGE Publications.
  • Kim, K., ve Sutherland, I. (2024). Comparing importance and satisfaction of selection attributes of YouTube tourism content. Current Issues in Tourism, 1-20. Doi: 10.1080/13683500.2024.2404993
  • Seyidov, J., ve Adomaitienė, R. (2016). Factors influencing local tourists’ decision-making on choosing a destination: a case of Azerbaijan. Ekonomika, 95(3), 112-127. Doi: 10.15388/Ekon.2016.3.10332
  • Yıldız, S., ve Kutlu, D. (Eds.). (2021). Turizm sektöründe markalaşma ve tüketici tercihleri. İstanbul: Eğitim Yayınevi.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Dijital Pazarlama
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Onur Türker 0000-0002-5119-0313

Erken Görünüm Tarihi 27 Şubat 2025
Yayımlanma Tarihi 28 Şubat 2025
Gönderilme Tarihi 5 Şubat 2025
Kabul Tarihi 26 Şubat 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 11 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Türker, O. (2025). Online seyahat sektöründe nitel video analiz yöntemi kullanılarak reklam stratejilerinin incelenmesi: NVivo 15 örneği. Gazi İktisat Ve İşletme Dergisi, 11(1), 79-104. https://doi.org/10.30855/gjeb.2025.11.1.005
22273
Gazi İktisat ve İşletme Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.