Bu çalışmanın amacı, Türkçe öğretmeni adaylarının
metin kavramı ve metinle Türkçe öğretimi ile ilgili görüşlerini tespit
etmektir. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden biri olan olgubilim deseni
kullanılmıştır. Çalışmanın araştırma grubunu uygun örnekleme tekniğiyle seçilen
Atatürk Üniversitesi Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Ana Bilim
Dalında öğrenim gören 39 üçüncü sınıf ve 37 dördüncü sınıf olmak üzere toplam
76 Türkçe öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri Atatürk
Üniversitesi Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümünde okuyan
öğrencilere açık uçlu sorular sorulması yoluyla elde edilmiştir. Verilerin
analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmış olup elde edilen veriler frekans
değerleriyle tablolara aktarılmıştır. Sonuç olarak Türkçe öğretmeni adaylarının
metin kavramı ve metinle Türkçe öğretimi ile ilgili görüşlerinin sınırlı
olduğu, bu çerçevede öğretmen adaylarının yeterliklerinin tekrar sorgulanması
gerektiği anlaşılmıştır. Ayrıca metin kavramı ve metinle Türkçe öğretimi ile
ilgili üçüncü sınıf öğretmen adaylarının, dördüncü sınıf öğretmen adaylarına
göre daha doğru ve daha çeşitli görüşlere sahip oldukları görülmüştür.
The aim of this study is to determine the opinions
of Turkish teacher candidates regarding to the notion of text and teaching
Turkish by text. In the study, the phenomenological pattern that one of the
qualitative research patterns was used. The study group of the research is a
total of 76 Turkish teacher candidates who have been studying at the Department
of Turkish Language Education in Atatürk University KâzımKarabekir Education
Faculty, were selected by appropriate sampling technique. The data of the study
were collected from the students with open-ended questions. In the analysis of
data, content analysis method was used and the obtained data were tabulated
with frequency values. As a result, it has been understood that the opinions of
Turkish teacher candidates about the text concept and the teaching of Turkish
by text are limited and the competences of the teacher candidates should be
questioned again in this frame. Furthermore, it has been seen that the third
grade teacher candidates related to the concept of text and teaching Turkish by
text have more accurate and more diverse views than the fourth grade teacher
candidates.
Turkish teacher candidates, the notion of text, teaching Turkish by text, content analysis method
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors |
|
Publication Date | December 26, 2018 |
Submission Date | September 12, 2018 |
Acceptance Date | November 11, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 13 Issue: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.