Okul
öncesi çağı çocuk somut işlemler dönemindedir. Bu bakımdan kendisine
kavratılmak istenen soyut hedeflerin, davranışların, kazanımların somutlaştırılması
gerekmektedir. Öğrencide yapılmak istenen davranış değişikliğinin öncelikle bir
masal kahramanı üzerinden kendisine sunulması bu bakımdan büyük önem
taşımaktadır. Aynı zamanda öğrenci yapması muhtemel hataların sonuçlarını da
masallar üzerinden görebilir. Bu anlamda masallar özellikle okul öncesi dönem
gibi hayal gücünün üst sınırda kullanıldığı bir evrede yaparak yaşayarak
öğrenme ilkesine de hizmet etmektedir. Eğitimde kazandırılmak istenen davranış
değişikliğinin masalllar yolu ile verilmesi özellikle somut işlemler döneminde
olan okul öncesi dönem çocukları için çok önemlidir. Bu nedenle okul öncesi
dönem öğretmen adaylarının istedikleri kazanıma göre masal yazma becerilerinin
değerlendirilmesi ve durum tespiti yapılması araştırmacılar için önemlidir. Bu
araştırma kapsamında betimsel yöntem kullanılmıştır. Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Eğitimi Bölümü
öğrencilerinden gönüllü öğrencilere diledikleri bir kazanıma dair masal
yazmaları istenmiştir. Yazılan masallar Ayrancı ve Karahan (2017)’ın Yazılı
Anlatım Değerlendirme Ölçeği kullanılarak değerlendirilmiştir. Ayrıca
masallarda bulunan kelime sayıları, yaş grubunun özelliği gibi konularda genel
alan yazın ölçütleri de göz önünde bulundurularak veriler tablolaştırılmıştır.
Verilerden elde edilen sonuçlara önerilerde bulunulmuştur. Araştırma okul
öncesi dönem öğretmen adaylarının kazanımlara göre ve hedef kitleye göre eğitim
öğretim materyali hazırlayabilme becerisini ortaya koyması bakımından
önemlidir. Araştırma neticesinde ortaya çıkan ve örneği verilen materyaller de
alana eğitim materyali örneği olarak katkı sağlayacaktır. Bu konudaki
eksikliklerin tespiti ve üzerinde durulması gereken hususlara ışık tutması
bakımından çalışma önem arz etmektedir.
Preschool children are in the period of concrete
procedures. In this respect, the abstract goals, behaviors and achievements
that are to be taught should be concretized. In this respect, it is of great
importance that the behavior change desired to be made in the student is first
presented to him through a fairy tale hero. At the same time, students can see
the results of possible mistakes through fairy tales. In this sense, fairy
tales also serve the principle of learning by living in a stage where the
imagination is used at the upper limit, especially in the preschool period. It
is especially important for preschool children who are in the period of
concrete procedures to give the behavior change that they want to gain in
education through fairy tales. For this reason, it is important for the
researchers to evaluate fairy tales writing skills and to determine the situation
according to the achievement they want.This research is a screening model
within the scope of quantitative research approach. Faculty of Education
Preschool Education students were asked to write fairy tales to volunteers.
Tales written were evaluated using Ayrancı and Karahan (2017) Written
Expression Evaluation Scale. Suggestions were made according to the results
obtained from the data. The research is important in terms of demonstrating the
ability of pre-school teacher candidates to prepare educational materials
according to the gains and target audience. The study is important in terms of
identifying the deficiencies and shedding light on the issues that need to be
addressed.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Submission Date | July 24, 2019 |
Acceptance Date | November 19, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 14 Issue: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.