Bu
araştırmada, amaç beyin temelli öğrenme etkinliklerinin ilkokula
hazırbulunuşluğa etkisini incelemektir. Bu amaçla yapılan çalışma 2017/2018
Eğitim Öğretim yılında Ekim ayından Aralık ayı sonuna kadar özel bir anaokuluna
devam eden 5-6 yaş grubu 45 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma tek
gruplu bir öntest- sontest modeline göre gerçekleştirilmiştir. Ekim-Aralık
aylarını kapsayan süre içerisinde öğrencilere beyin temelli etkinlikler
uygulanmıştır. Bu araştırmada Marmara İlköğretime Hazırbulunşluk Ölçeği
kullanılmıştır. Uygulama ve gelişim formu yoluyla elde edilen veriler
tanımlanmış SPSS programına yüklenmiştir. Bu veriler araştırmanın alt
problemlerine göre analiz edilmiştir. Verilerin analizinde istatistiksel teknik
olarak “t” testi (bağımlı/bağımsız değişken) uygulanmıştır. Eşleştirilmiş grup t-testi iki eş grubun ortalamaları arasındaki
farkın önemli olup olmadığını test etmek için kullanılmıştır. Amaç farklı iki
koşulda elde edilen sonuçların farklı olup olmadığını araştırmaktır. Belirlenen
grubun iki farklı zamandaki ölçümlerine ilişkin ortalamalarının
karşılaştırılarak söz konusu ortalamalar arasındaki farkın belirli bir güven
düzeyinde önemli olup olmadığını test etmek için kullanılmıştır. Tekrarlı
ölçümler ile iki ortalamanın karşılaştırıldığı bu durum, tipik örnek
araştırılmalarda uygulanan ön test-son test modelidir. Elde edilen bulgulara
göre Beyin Temelli Öğrenme Etkinliklerinin okula hazırbulunuşluğa etkili olduğu
gözlenmiştir. Bu sonuçlar doğrultusunda, çocuğun öğrenme sürecine etkin
katılmasını, öğrendiklerini başka eğitim
durumlarına aktarmasını ve yeni durumlarda kullanmasını sağlayacak ortam ve
etkinliklerin hazırlanması uygun olacaktır. Zengin ve etkin uyaranlar ile
hazırlanmış eğitim ortam-etkinlikleri çocuğun keşfetmesine, araştırma
yapmasına, ezber yerine anlamlı öğrenme yapmasına ve bilgiyi anlamdırmasını
sağlayacaktır
The aim of this study is to investigate the effect
of brain-based learning activities on primary school readiness. For this
purpose, the study was carried out with 45 students aged 5-6 years who attended
a special kindergarten from October to the end of December in the 2017/2018
academic year. The study was realized according to a single group pre-test
post-test model. Brain based activities were applied to students during the
period covering October-December. In this study, Marmara Primary Education
readiness scale was used. The data obtained through the application and
development form were uploaded to the defined SPSS program. These data were
analyzed according to the sub-problems of the study/research. In the analysis
of the data, “Dependent Groups t Test“ and “Independent Groups t Test analiz
were applied as statistical technique. The paired group t-test was used to test
whether the difference between the averages of the two identical groups was
significant. The aim is to investigate/explore
whether the results obtained in two different conditions are different. It
was used to test whether the difference between the averages is significant at
a certain level of confidence by comparing the mean of the determined group at
the two different times. This is the pre-test-post-test model that is used in
typical case studies to compare the two averages with repeated measurements.
According to the findings, it was observed that Brain Based Learning Activities
were effective on school readiness. In line with these results/ Based on these
results, it would be appropriate to prepare the environment and activities that
will enable the child to participate effectively in the learning process,
transfer what they have learned to other educational situations and use them in
new situations. Educational environment activities prepared with rich and
effective stimuli will enable the child to discover, do research, make
meaningful learning instead of memorization and make the information
meaningful.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Submission Date | October 14, 2019 |
Acceptance Date | December 26, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 14 Issue: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.