Okul öncesi eğitimde niteliğin geliştirilebilmesi için iyi yetişmiş, teknolojiyi aktif kullanan öğretmenlerin, yeterli fiziki donanım ve materyale sahip eğitim kurumlarının önemi büyüktür. Bu araştırmada okul öncesi eğitim kurumlarında uygulama yapan öğrenciler tarafından, okul öncesi eğitim kurumlarının, kurumlarda verilen eğitimin ve kurum öğretmenlerinin değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Araştırmada, 51 katılımcıdan açık uçlu sorular yardımıyla yazılı olarak elde edilen veriler, nitel araştırma yöntemleri ile incelenerek içerik analizi yardımıyla değerlendirilmiştir. Uygulama öğrencilerinin görüşlerine göre, öğrencilerin gittikleri eğitim kurumlarının materyal ve fiziki donanım açısından büyük ölçüde yeterli olduğu, öğretmenlerin performanslarının büyük ölçüde yeterli olduğu ve uygulama öğrencilerine birçok konuda yeterlilik sağladığı söylenebilir fakat eğitim kuramlarında verilen eğitimin tam anlamıyla yeterli olduğu söylenemez. Araştırma bulgularından yola çıkarak okul öncesi eğitim kurumlarında daha yenilikçi, teknoloji ile daha iç içe, eğitimin her aşamasında çeşitliliğin fazla olduğu bir eğitim anlayışının yürütülmesi önerilebilir.
In order to improve the quality of preschool education, the importance of well-trained teachers who actively use technology, educational institutions with sufficient physical equipment and materials is great. In this study, it is aimed to evaluate the students who practice in preschool education institutions, preschool education institutions, education given in institutions and teachers of institutions. In the study, the data obtained in writing from 51 participants with the help of open-ended questions was examined by qualitative research methods and evaluated with the help of content analysis. The application according to the views of Students, Students of educational institutions are adequate in terms of hardware, they largely material and physical, the teachers of the performance of the application largely provides proficiency in various subjects to the students are adequate, and it can be said that, but it is not the training in educational theory. Based on research findings, it can be proposed to carry out an educational understanding in preschool education institutions that is more innovative, more intertwined with technology, and that there is more diversity at every stage of Education.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 24, 2020 |
Submission Date | September 30, 2020 |
Acceptance Date | October 5, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Issue: 2020 Sonbahar Özel Sayı I/II |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.